تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور كه شب گذشته برای دیدن فیلم «ملك سلیمان» ساخته شهریار بحرانی به سالن وزارت ارشاد واقع در میدان بهارستان آمده بود در پاسخ به این سوال كه نظرتان راجع به فیلم «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهیم حاتمی‌كیا چیست، گفت: كار آقای حاتمی‌كیا واقعا قوی بود، اگرچ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی‌نژاد و «به رنگ ارغوان» حاتمی کیا

احمدی‌نژاد و «به رنگ ارغوان» حاتمی کیا

محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در حاشیه اكران فیلم «ملك سلیمان» در وزارت ارشاد این فیلم را خوب توصیف کرد و گفت: فیلم «به رنگ اغوان» ساخته ابراهیم حاتمی‌كیا نیز فیلمی قوی و از نوع انتقادی خوب است.

به گزارش  فارس، رئیس جمهور كه شب گذشته برای دیدن فیلم «ملك سلیمان» ساخته شهریار بحرانی به سالن وزارت ارشاد واقع در میدان بهارستان آمده بود در پاسخ به این سوال كه نظرتان راجع به فیلم «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهیم حاتمی‌كیا چیست، گفت: كار آقای حاتمی‌كیا واقعا قوی بود، اگرچه برخی از قسمتهای این فیلم باید اصلاح شود، ولی به طور كلی "به رنگ ارغوان " فیلمی قوی و خوب از نوع انتقادی بود.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه درباره صدور مجوزهای اكران برای فیلم‌های توقیف شده در دولت دهم اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران از چند فیلم نمی‌ترسد، پایه‌های نظام خیلی محكم‌تر از این حرف‌هاست كه با اكران چند فیلم متزلزل شود.

رئیس جمهور علت توقیف چند ساله به رنگ ارغوان را سلیقه‌ای‌ عمل كردن دانست و با یادآوری این مطلب كه باید به جامعه اجازه رشد داد، افزود: ساخت اینگونه فیلم‌ها مشكلی ندارد، مثلاً اگر در فیلمی از بنده انتقادی صورت بگیرد، ما نباید آن را توقیف كنیم بلكه باید به جامعه اجازه رشد بدهیم. اگر خواستار انجام كار فرهنگی قوی در دنیا هستیم باید در طول سال حدود 500 فیلم بسازیم، اما در حال حاضر سالیانه 50 فیلم در كشور تولید می‌شود كه نیمی از آنها حرفی برای گفتن ندارند و از آن نیم باقی مانده درصد قابل‌توجهی خنثی هستند و در آخر در حدود 10 فیلم باقی می‌ماند كه نیمی از آنها نیز حق اكران پیدا نمی‌كنند و این مطلوب نیست.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه كار نویسندگان و كارگردانان خاطرنشان كرد: باید به كارگردانان و نویسندگان گفت كه به سمت منفی‌بافی نروند و به طور كلی برای انقلاب و مردم فیلم بسازند.

محمود احمدی‌نژاد در پایان از ساختن چنین فیلم‌هایی حمایت كرد و اظهار داشت: ما همواره از ساختن اینگونه فیلم‌ها حمایت كرده‌ایم و به طور كلی هیچ فیلمی بدون كمك دولت ساخته نمی‌شود.

لازم به ذکر است این سخنان رئیس جمهور محترم با عکس العمل های رسانه ای گوناگونی مواجه شده است.

گروه هنری تبیان