تبیان، دستیار زندگی
ى هلى كوپتر . با حقوق سالیانه 4/1 میلیون یورو ثابت مى شود كه مدیران هانوفر چقدر براى انتقال هاشمیان به تیمشان سركیسه را شل كردند. وحید عصر چهارشنبه پس از مسابقه دوستانه بایرن مونیخ جلوى یك تیم دسته سومى به هانوفر رفت تا آخری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سالى 4/1 میلیون یورو براى هلى كوپتر

. با حقوق سالیانه 4/1 میلیون یورو ثابت مى شود كه مدیران هانوفر چقدر براى انتقال هاشمیان به تیمشان سركیسه را شل كردند. وحید عصر چهارشنبه پس از مسابقه دوستانه بایرن مونیخ جلوى یك تیم دسته سومى به هانوفر رفت تا آخرین گام را بردارد.

سایت اختصاصى هاشمیان چند ساعت پیش از این اتفاق نوشت: «سرانجام مذاكرات بایرن و هانوفر جواب داد. هلى كوپتر ایرانى غول هاى باواریا امروز رسماً به هانوفر مى رود. هاشمیان با قراردادى كه ساعت 17 امروز امضا مى كند با یك قرارداد سه ساله عضو هانوفر به حساب مى آید.»

البته خبر این انتقال از چند روز پیش به بیرون درز كرده بود ولى تكذیب سایت اختصاصى هاشمیان تصور پیراهن هانوفر بر تن او را از سر همه بیرون كرد. به هر حال امضایى كه او پاى قرارداد با هانوفر انداخت، نشان مى دهد كه مشكلات موجود از بین رفته.

4/1 میلیون یورو دستمزد سالیانه

هاشمیان یك سال دیگر با بایرن مونیخ قرارداد داشت. او سالیانه دو میلیون یورو از بایرن مونیخ حقوق مى گرفت و این دستمزد حتى در صورت نیمكت نشینى او را به ماندن در بایرن وسوسه مى كرد. با وجود این پس از انتقال كریمى تعداد بازیكنان غیر اروپایى بایرن به عدد «شش» رسید و این اتفاق اولى هونس مدیر باشگاه را به فكر این انداخت كه عذر هاشمیان را بخواهد. در بوندس لیگا هر تیم اجازه استفاده از ? بازیكن غیر اروپایى را دارد و هاشمیان تنها گزینه هونس براى رسیدن به این استاندارد بود. حتى غرامت یك میلیون یورویى كه هاشمیان از بایرن خواسته بود هم نتوانست مدیران باشگاه را از این تصمیم منصرف كند.

بایرن مونیخ كه بابت رضایتنامه وحید 3/1 میلیون یورو از هانوفر گرفته بود، یك میلیون آن را به حساب هاشمیان ریخت تا او به این انتقال راضى شود. البته وحید در هانوفر سالیانه ?/? میلیون یورو هم دستمزد مى گیرد تا گرانترین بازیكن هانوفر به حساب بیاید. این چهارمین باشگاهى است كه هاشمیان در آلمان عوض مى كند.

او در سال 1999 از پاس به هامبورگ رفت. دو سال در هامبورگ بود و از سال 2001 تا 2004 پیراهن بوخوم را پوشید. او امسال در بایرن مونیخ بود و حالا براى فصل آینده هانوفر را انتخاب كرده. هاشمیان امسال فقط در 9 بازى براى بایرن مونیخ بازى كرد اما مجموع دقایق حضور او در زمین از 300 دقیقه تجاوز نكرد. در بوندس لیگا اصلاً نتوانسته گلى بزند و تنها گلى كه در پیراهن بایرن مونیخ داشته در بازى با فرایبورگ در جام حذفى به ثمر رسیده. بایرن آن بازى را صفر7 برد.

این مهاجم 28 ساله تا حالا 78 بازى در بوندس لیگا انجام داده و در این بازیها موفق شده 26 گل به حریفان تحمیل كند. پارسال بهترین بازیكن بوخوم بود.

با 16 گل زده و 6 پاس گل هفتمین بازیكن با ارزش بوندس لیگا بود و دو سال قبل با 10 گلى كه زد بهترین فوروارد بوخوم شد.آمار گلزنى این فصل هانوفر در بوندس لیگا كه به 32 گل در 32 مسابقه محدود مى شود و البته سابقه روشنى كه هاشمیان در بوخوم دارد، یك آینده امیدوارانه را براى هانوفر رقم مى زند.

با وحید به سوى یوفا

كارستن لینكه مدیر ورزشى هانوفر مى گوید: «این فصل ما آمار گلزنى خوبى نداشتیم. هانوفر براى فصل آینده به یك فوروارد احتیاج داشت و ما خوش شانس بودیم كه توانستیم وحید هاشمیان را بخریم. او مهاجم بزرگى است كه امسال همراه بایرن مونیخ در بوندس لیگا قهرمان شد.»

مدیران هانوفر از انتشار رقم دقیق انتقال این بازیكن به تیم شان جلوگیرى مى كنند.

لینكه مى گوید: «جزییات مالى انتقال وحید فاش نمى شود.»گویا هانوفر با او فكرهاى بزرگى در سر دارد. «مى خواهیم یكى از تیم هاى پنجم تا دهم بوندس لیگا باشیم. این هدف اصلى ماست. شاید هم به مسابقات اروپایى راه پیدا كنیم كه این آرزوى هانوفر است.»هانوفر در فاصله دو بازى مانده به پایان بوندس لیگاى امسال یازدهم است. ان گرانترین بازیكن هانوفر است