تبیان، دستیار زندگی
هامبورگ براى فروش مهدى مهدوى كیا خبر داد:«علاوه بر مهدوى كیا، مارتین پیكن هاگن گلر ذخیره هامبورگ هم مى تواند این تیم را ترك كند.» بحث فروش مهدوى كیا و پیكن هاگن در حالى مطرح شده كه این دو بازیكن تا سال 2007 با هامبورگ قرارداد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كیا: از هامبورگ مى روم

هامبورگ براى فروش مهدى مهدوى كیا خبر داد:«علاوه بر مهدوى كیا، مارتین پیكن هاگن گلر ذخیره هامبورگ هم مى تواند این تیم را ترك كند.»

بحث فروش مهدوى كیا و پیكن هاگن در حالى مطرح شده كه این دو بازیكن تا سال 2007 با هامبورگ قرارداد بسته اند. اما اظهارات اخیر مسؤولان این باشگاه نشان مى دهد طرفین براى جدایى به توافق رسیده اند.

هفته گذشته بود كه خبر رسید موشك ایرانى هامبورگ از لیورپول و الاتحاد عربستان پیشنهاد دارد. یورن ولف سخنگوى باشگاه آلمانى در گفت وگو با كیكر در مورد الاتحاد مى گوید:«تیم عربستانى هیچ تماسى با هامبورگ نگرفته. آنها هیچ پیشنهادى نداده اند.»

در حالى كه به نظر مى رسید روز گذشته مهدى مهدوى كیا یك بار دیگر اخبار روزنامه هاى آلمانى را تكذیب كند او گزارش كیكر را تأیید كرد. كیا در گفت وگوى اختصاصى با ایران ورزشى مى گوید:«بله با مسؤولان باشگاه صحبت هایى در این مورد انجام دادیم. آنها گفتند در صورت تمایل مى توانم از هامبورگ جدا شوم. صحبت هاى اولیه در این زمینه انجام شد ولى هنوز به توافق كامل نرسیده ایم. به هر حال براى فروش یك بازیكن یك شبه تصمیم نمى گیرند. من باید در پایان بازیهاى بوندس لیگا در آرامش با هامبورگى ها مذاكره كنم. فعلاً به توافق رسیده ایم كه من جدا شوم اما در مورد شرایط انتقالم به تیم هاى دیگر صحبت خاصى نشده.»

مهدى مهدوى كیا از وضعیت آینده اش بى اطلاع است. على رغم اینكه مى داند احتمال جدایى اش در پایان فصل بیش از احتمال ماندنش است اما فقط به هامبورگ فكر مى كند. او ادامه مى دهد:«بالاخره این تصمیم مهمى است. من نمى توانم به راحتى بگویم مى روم. باید بنشینیم در مورد شرایط مالى با هم صحبت كنیم. اگر قرار است هامبورگ مرا بفروشد باید از نظر مالى به توافق برسیم. در طول صحبت هایى كه داشتیم حرفى از مسائل مالى زده نشد. یعنى باشگاه مبلغ معینى را براى فروش من پیشنهاد نداده. این مسأله مهمى است كه تصمیم گیرى در مورد آن نیاز به زمان دارد.»

مهدى مهدوى كیا براى تصمیم گیرى وقت چندانى ندارد. تنها دو هفته به پایان رقابت هاى بوندس لیگا باقى مانده و موشك ایرانى هامبورگ بى شك با اظهارات جدید مسؤولان باشگاه در كیكر باید بررسى پیشنهادات را در دستور كار قرار دهد. او مى گوید:«من تا پایان فصل بازیكن این تیم هستم.

نباید در این مدت كم كارى كنم. الان فقط به هامبورگ و دو دیدار پایانى اش فكر مى كنم ولى بعد از اتمام رقابت ها تصمیم نهایى ام را براى رفتن یا ماندن مى گیرم.»

مهدى به پیشنهادها اشاره یى نمى كند و دوست ندارد حرفى در این باره بزند:«تا زمانى كه چیزى قطعى نشود نمى توانم بگویم از چه باشگاهى پیشنهاد دارم. خبر پیوستنم به لیورپول و تیم هاى دیگر زیاد جدى نیست. بگذارید فصل تمام شود آن وقت در این مورد كامل صحبت مى كنم.»

بازیكن هامبورگ از عملكردش در فصل جارى زیاد راضى نیست. على رغم اینكه در هفته هاى پایانى چهره خوبى از خود نشان داده در مجموع مى داند كه مثل فصل هاى گذشته نبوده:«نیم فصل اول بازیها اصلاً خوب نبودم. وقتى جام ملت ها تمام شد و برگشتم، هامبورگ وضعیت خوبى نداشت. مربى عوض شده بود. دال كه روى كار آمد تغییر سیستم داد. به همین خاطر شانس زیادى به من نرسید. نیم فصل دوم برایم بهتر بود. گرچه به مرز آمادگى رسیده بودم اما باز هم دال به من فرصت نمى داد تا اینكه در چند بازى اخیر اجازه پیدا كردم به میدان بروم. همان طور كه دیدید دو هفته متوالى در تیم منتخب بوندس لیگا قرار گرفتم اما به خاطر دریافت كارت قرمز هفته قبل براى هامبورگ بازى نكردم. در مجموع از عملكردم در این فصل راضى نیستم.