تبیان، دستیار زندگی
طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) فدراسیون های وزنه برداری ایران و هندوستان به دلیل دوپینگی بودن ورزشکان این کشورها 500 هزار دلار جریمه شده اند .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزنه برداری ایران جریمه شد

علی آبادی و وزنه برداری

طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) فدراسیون های وزنه برداری ایران و هندوستان به دلیل دوپینگی بودن ورزشکان این کشورها 500 هزار دلار جریمه شده اند.

در نظر گرفتن جریمه ای به این سنگینی به دلیل دوپینگ بیش از اندازه وزنه برداران در مسابقات است.

این فدراسیون اعلام کرده که این جریمه به دلیل مثبت شدن دوپینگ سه وزنه‌بردار ایرانی و شش وزنه‌بردار هندی برای این دو فدراسیون در نظر گرفته شده است. فدراسیون وزنه برداری ایران در حالی با این جریمه روبرو شده است که کل بودجه آن در سال در حدود یک میلیارد تومان دیگر است.

فدراسیون جهانی همچنین اعلام کرده است که پرونده دوپینگ چهارمین وزنه‌بردار ایرانی همچنان باز است.

با استناد به اعلام فدراسیون جهانی هنوز پرونده نفر چهارم که به احتمال زیاد سعید علی حسینی است، باز بوده و مسوولان فدراسیون وزنه برداری ایران می‌توانند برای جلوگیری از محرومیت مادام العمر وی اقدام کنند.مونیکا اونگار مسوول حقوقی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌بردار ی همچنین اعلام کرد که اگر سه یا تعدادی بیشتر از وزنه‌برداران یک کشور مرتکب دوپینگ شوند، جریمه و محرومیت شامل حال فدراسیون‌ها خواهد شد. ایران در سال‌های 2005 هشتاد و در 2006 چهارصد هزار دلار جریمه شده بود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری