تبیان، دستیار زندگی
توجه به نظام تربیتی و پژوهشی حوزه در کنار دانش افزایی از شاخص های مهم و ضروری حوزه های علمیه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه به نظام تربیتی و پژوهشی حوزه
توجه به نظام تربیتی و پژوهشی حوزه

توجه به نظام تربیتی و پژوهشی حوزه در کنار دانش افزایی از شاخص های مهم و ضروری   حوزه های علمیه است.

به گزارش مرکز خبر حوزه در خراسان، حجت‌الاسلام عباس پژمان فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در نخستین نشست مولفان جوان حوزه علمیه خراسان با مدیر اجرائی این حوزه با بیان این مطلب افزود: برای رسیدن به نقطه آرمانی در حوزه باید به زیرساخت ها توجه کرد.

وی با بیان اینکه می بایست فضای پژوهش محور در حوزه ایجاد شود ، بر انتقال هنرمندانه مطالب با توجه به نوع و شخصیت مخاطب تأکید و تصریح کرد: باید حرف خود را با ادبیات مختلف و گوناگون به گروه های مختلف انتقال دهیم.

حجت‌الاسلام پژمان فر با تأکید بر توانایی پاسخگویی دین به نیاز های بشری اظهارداشت: با توجه به فرصتی که در گذشته از دست داده‌ایم، امروز ضرورت نهضت و حرکتی سریع برای پاسخگویی به نیاز جامعه احساس می شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان با اذعان بر اینکه نظام آموزشی کنونی در حوزه نمی‌تواند تولیدکننده و پاسخ‌گو باشد گفت: متأسفانه فاصله زیادی با حداقل‌ها داریم و باید در یک فرآیند منطقی زمینه‌های این امر را فراهم کرد.

وی با تأکید بر تلاش و عزم معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در جهت تقویت زیرساخت های پژوهشی و ایجاد کتابخانه های تخصصی در این حوزه خاطرنشان کرد: این مدیریت قصد دارد به عنوان حرکتی سازمانی در تولید پژوهش مشارکت کند و بر اساس نیاز ، انتظارات و سؤال های افراد جامعه به فعالیت بپردازد.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر به حمایت این معاونت از آثار پژوهشی حوزویان اشاره کرد و افزود: تجهیز کتابخانه‌های مدارس حوزه به کتاب های این مؤلفین یکی از عرصه های حمایتی مدنظر است.