تبیان، دستیار زندگی
عبادت در زمان غیبت افضل است مگر همه سلمان یا ابوذر (رحمه‏الله) می‏شوند كه با تمام بلاها، صبركردند و یا مثل «عمار» كه حتى حاضر به كشته شدن گردد؟ در مقاماتى كه آنان بدان رسیدند بسته شده است. تمام دنیا و مافیها ارزش نماز یك شب سلمان (رحمه الله) را ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهجت انتظار

آیة الله بهجت

گلچین جملاتی معنوی در تبیین وظایف منتظران یوسف زهرا سلام الله علیهما که از زبان حجت الحق مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت به عاشقان درگاه امامت و ولایت تقدیم می گردد:

عبادت در زمان غیبت افضل است

مگر همه سلمان یا ابوذر (رحمه‏الله) می‏شوند كه با تمام بلاها، صبركردند و یا مثل «عمار» كه حتى حاضر به كشته شدن گردد؟ در مقاماتى كه آنان بدان رسیدند بسته شده است. تمام دنیا و مافیها ارزش نماز یک شب سلمان (رحمه الله) را ندارد. روى پوست گوسفندى مى نشست، مصلاى عجیب و غریب داشت، و در روایتی اثاثیه و لوازم منزلش را برشمرده: یك پوست، یك كیسه آرد و ...؛ ولى باز گریه می‏كرده كه فردا بارش سنگین است. سلمان چه مقامى داشت، و ضد او، یعنى معاویه چه مقامى؟ البته چه بسا از این كه فرموده اند: عبادت در غیبت افضل از عبادت در حال حضور است بتوان استفاده كرد كه مقامات بالاترى براى ما ممكن است! مقصودم این است كه اگر ما در زمان حضرت رسول (صلى الله علیه و آله و سلم) بودیم و مى دیدیم كه در اطراف آن تشویق مى شدیم؛ ولى كسى كه آن ها را نمى بیند از تحصیل آن معذور است؛ زیرا تردید براى او حاصل مى شود كه آیا این گونه مقامات براى اوحاصل مى‏شود یا خیر؟! اما ما نیز از كرامات علما عجایب و غرایبى دیده ایم كه نمى شود بیان كرد و تعجب مى‏كردیم كه چرا دیگران مى بینند و اسمش را هم نمى آورند؟! ولی‏ نمى دانم چرا باز نسبت به تحصیل آن مقامات بى تفاوت هستیم ؟!

بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزمان، دعا برای فرج امام زمان (عجل‏الله تعالی فرجه‏الشریف) است، البته دعایی که در همه اعمال ما اثر بگذارد.

دعا برای فرج حضرت

آقای بهجت

- کسی که حضرت حجت (عجل‏الله تعالی فرجه‏الشریف) را بیشتر دوست دارد، بعد از اطاعت خدا در انجام واجبات و ترک محرمات، برای تعجیل در فرج آن حضرت بیشتر دعا کند. بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزمان، دعا برای فرج امام زمان (عجل‏الله تعالی فرجه‏الشریف) است، البته دعایی که در همه اعمال ما اثر بگذارد. این خیال که حضرت صاحب می‏شود، مگر امکان دارد آن حضرت حقانیت را تقویت و تاکید نکند؟!

- وای به حال ما اگر در عمل برضد او بکوشیم. این یعنی اینکه تیر را از صاحب آن بگیریم و به سوی او نشانه رویم.

- غیبت امام زمان (عجل‏الله تعالی فرجه‏الشریف) مانع ترقی اهل ایمان نیست، بلکه برای آنها، راه نزدیک‏تر می‏شود.

- بدون دعا برای تعجیل در فرج، حیاتی برای خود قائل نیستیم. باید به طور جدی از خدا بخواهیم که این کشتی را به ساحل برساند.

توجه به مسجد جمکران

مسجد جمكران

- مسجد جمکران، نزد من از مسجد سهله کم‏تر نیست.

- زیاد به مسجد جمکران مشرف شوید با ادای نمازهایش .

- عده‏ای از پاکان و نیکان صدای آن حضرت را در مسجد مقدس جمکران می‏شنوند.

- مسجد جمکران مورد عنایت است، بنابراین شایسته است مومنان آن را غنیمت شمارند.

- افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد می‏روند و نمی‏دانند که آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند.

تنظیم: گروه دین و اندیشه - مهدی سیف جمالی


منبع: آفاق - شماره های 29 تا 32

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.