تبیان، دستیار زندگی
رئیس هجدهمین نمایشگاه كتاب تهران در پاسخ به انتقادهای مطرح شده از سوی بازدیدکنندگان، هنرمندان ، سینماگران و رسانه ها درباره کم توجهی مسوولین نمایشگاه به «چادر سینما» اعلام کرد که نقشه ی نمایشگاه را اصلاح کرده اند. در آخرین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس نمایشگاه کتاب در پاسخ به اعتراض های اهالی سینما: با کمبود جا مواجه بودیم


رئیس هجدهمین نمایشگاه كتاب تهران در پاسخ به انتقادهای مطرح شده از سوی بازدیدکنندگان، هنرمندان ، سینماگران و رسانه ها درباره کم توجهی مسوولین نمایشگاه به «چادر سینما» اعلام کرد که نقشه ی نمایشگاه را اصلاح کرده اند.

در آخرین روزهای باقی مانده از زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار هنری ایسنا اظهار داشت: به دلیل اینكه شرایط برپایی چادر در روزهای آخر فراهم شد در نقشه‌های اولیه این مكان لحاظ نشده بود اما در نقشه‌های چاپ جدید این ایراد رفع شد.

محمدعلی شعاعی، همچنین عدم اطلاع كیوسك‌های اطلاع‌رسانی نمایشگاه را از وجود چنین محلی متوجه مسئولین دانست و گفت: سیستم‌های اطلاع‌رسانی، اطلاعات خود را از جایگاه غرفه چك می‌كند و در مورد چادر سینما هم با مراجعه، این اطلاعات درست می‌شود.

وی همچنین درباره یكی دیگر از انتقادات مطرح شده از سوی مسئولان و هنرمندان حاضر در چادرسینما مبنی بر عدم امكانات برگزاری نشست‌های تخصصی سینما در سرای اهل قلم به دلیل اینکه برگزاری این نشست‌ها در محل چادر سینما به لحاظ باز بودن اطراف و ایجاد سر و صدا و وزش باد با مشكل مواجه شده و حتی چند جلسه نیمه تمام مانده است،به ایسنا گفت: با کمبود جا مواجه بودیم و با در نظر گرفتن 50 جلسه در این مكان زمانی برای نشستهای سینمایی فراهم نبود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه هدف اصلی از برپایی «چادرسینما» در نمایشگاه كتاب تعریف رابطه‌ای بین كتاب و بخصوص ادبیات با فیلم است، برپایی چادر سینما را ابتكاری جدید دانست و گفت: برای اولین بار با همكاری معاونت سینمایی تلاش كردیم فضای سینما در نمایشگاه كتاب تعریف شود و از جامعه سینمایی كه این شرایط را فراهم كردند تشکر می کنیم.

وی با اشاره اینکه از چادر سینما استقبال خیلی خوبی شده و باعث رونق نمایشگاه گردیده است گفت: امیدوارم دوستان معاونت سینمایی کمک کنند سال آینده هم این اتفاق بیفتد. وی افزود: این یک نقطه ی آغاز بود و طبیعی است که برای ادامه كار هم باید یك رابطه منطقی‌تر برای ارتباط بین نویسندگان، فیلمنامه‌نویسان و جامعه سینمایی و حتی تلویزیونی ایجاد شود.