تبیان، دستیار زندگی
مسؤول طراحی غرفه‌ها در نمایشگاه كتاب امسال، گفت: دغدغه‌ها در برگزاری و طراحی نمایشگاه و غرفه‌بندی، فروش بیشتر ناشران است. محمد داوودی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش كتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: با توجه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسؤول طراحی غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران: از بازدید کنند گان عذر خواهی می کنم


مسؤول طراحی غرفه‌ها در نمایشگاه كتاب امسال، گفت: دغدغه‌ها در برگزاری و طراحی نمایشگاه و غرفه‌بندی، فروش بیشتر ناشران است.

محمد داوودی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش كتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: با توجه به این مساله، رضایت ناشران نسبت به رضایت مردم در اولویت قرار دارد؛ گرچه با نگاه حرفه‌یی، هر دو را باید بسنجیم؛ چراكه اگر مردم ناراضی باشند، به لحاظ روانی، برای خود ناشران مشكل‌ساز است.

وی ادامه داد: در سالهای قبل، به‌رغم طراحی ضعیف، مردم به‌راحتی وارد سالن‌ها می‌شدند و راحت‌تر هم خارج می‌شدند، چراكه پیچ‌های كمتری را طی می‌كردند، اما در آن نوعی طراحی، تنها 20 درصد و شاید كمتر از ناشران بودند كه مورد بازدید عموم قرار می‌گرفتند. سیستم هم دولتی بود و حق اعتراض نداشتند. اما چهار سال است كه كمیته اجرایی اتحادیه ناشران طراحی جدید را انجام داده كه همه اشخاص واردشده به سالن، ناچار باشند همه غرفه‌ها را ببینند. سالهای گذشته طراحان وزارت ارشاد طوری طراحی می‌كردند كه مردم قدرت انتخاب مسیر خودشان را داشته باشند، اما خب معایبی هم برای مواقع اضطراری داشت؛ كمااینكه اگر همین مسیرهای اضطراری را گاهی می‌بندیم یا باز می‌گذاریم كه به ازدحام جمعیت در سالن‌ها بستگی دارد، به خاطر همین مساله است. مثل مشكلی كه سالهای قبل برای سالن 38 كودك و نوجوان پیش آمد.

وی در ادامه توضیح داد: متاسفانه یا خوشبختانه، در مملكتی زندگی می‌كنیم كه اجرای قوانین بین‌المللی در آن سخت است. تنها حرفم، عذرخواهی از بازدیدكننگان است كه این سختی را تحمل می‌كنند؛ فقط به‌خاطر اینكه صنفی به‌نام نشر رونق پیدا كند. چراكه همه اینها چمششان به این فروش و بازدید مردم است و در عین حال، مطمئنا كسی از بازدید‌كننده‌ها نیست كه ناراضی از این طراحی نباشد. امیدوارم در سالهای بعد، بنا بر مكان تخصیص داده شده، غرفه‌بندی هم بهتر شود.