تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل دفتر تربیت بدنی مدارس در وزارت آموزش و پرورش گفت: بزودی کتاب های تربیت بدنی تألیف می شود تا این درس را احیا کند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب تربیت بدنی تألیف می شود

مدیر کل دفتر تربیت بدنی مدارس در وزارت آموزش و پرورش گفت:بزودی کتاب های تربیت بدنی تألیف می شود تا این درس را احیا کند.

کتاب تربیت بدنی تألیف می شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، منوچهر بهمنی در همایش تبیین جایگاه تربیت بدنی در مدارس با اعلام این خبر افزود: درس تربیت بدنی از اولویت‌ها و محورهای اصلی کار وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمانی در روز پنجشنبه تشکیل جلسه خواهند داد.

وی عدم توجه به درس تربیت بدنی را عامل اصلی آسیب های روحی و روانی و بداخلاقی در دانش آموزان عنوان کرد و اذعان داشت: ساختار قامتی نامناسب نیز در اثر بی توجهی به این موضوع پدید آمده است و باید مسئولان را هشدار داد تا به زنگ ورزش اهمیت بیشتری بدهند.

بهمنی اضافه کرد: تحقیقات صورت گرفته در خصوص حرکات صحیح ورزش نشان دهنده این است که اگر به زنگ تربیت بدنی مدارس اهمیت دهیم تأثیر مثبتی روی تمام زوایای زندگی دانش آموزان برجای خواهد گذاشت.

* فدراسیون ورزش دانش‌ آموزی راه‌اندازی می‌ شود

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی فدراسیون ورزش دانش آموزی خبر داد.

بهمنی گفت: اساسنامه تشکیل فدراسیون ورزش دانش آموزی در دست بررسی است و تا دهه فجر سال آینده نخستین نشست کشورهای اسلامی در عرصه ورزش و در کشور ایران برگزار می شود.

در دستورالعمل تربیت بدنی از سوی وزیر آموزش و پرورش 110 بند عنوان شده است که در این برنامه استان‌ها برای نخستین بار مورد توجه خاص قرار گرفته‌اند.

* ورزش کارکنان پس از 6 سال آغاز به کار می کند

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از آغاز به کار ورزش کارکنان در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی گفت: ورزش کارکنان در حال حاضر در سه نقطه از ستاد، مرکز سنجش و اندازه‌گیری فعالیت‌های بخش کارکنان در حال ساماندهی است.

وی با اشاره به گذشت بیش از 80 سال از تدریس درس تربیت بدنی در مدارس خاطرنشان کرد: درس تربیت بدنی هنوز با فراز و نشیب‌های فراوانی رو برو است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح و به موقع هر چه زودتر این معضل را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا