تبیان، دستیار زندگی
دیدار پرشور هزاران نفر از مردم مومن استان مازندران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار پرشور هزاران نفر از مردم مومن استان مازندران
آیت الله خامنه ای

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان مازندران، از جمله مردم آمل و همچنین علما و مسئولان استان، حوادث تاریخی را درس آموز و عبرت انگیز برای ادامه مسیر آینده ، دانستند و با اشاره به بی اثر بودن طراحی های مختلف سی سال گذشته به دلیل ایمان و حضور هوشمندانه مردم در صحنه تأكید كردند: امروز نیز مهمترین وظیفه آحاد مردم به ویژه جوانان و افراد تأثیرگذار، حضور در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و اعتماد به مسئولان است، و اصلی ترین وظیفه مسئولان هم تلاش و كار بی وقفه و همه جانبه و تدبیر برای حل مشكلات و سرعت بخشیدن به حركت رو به جلوی كشور است.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار كه به مناسبت حماسه ششم بهمن مردم آمل در سال 1360 برگزار شد، با اشاره به نقش آفرینی مردم مؤمن و انقلابی آمل در حادثه ششم بهمن افزودند: این موضوع آنقدر اهمیت داشت كه امام (ره) آن را در وصیت نامه تاریخی خود ذكر كردند تا فراموش نشود و برای آیندگان بماند.

امروز نیز مهمترین وظیفه آحاد مردم به ویژه جوانان و افراد تأثیرگذار، حضور در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و اعتماد به مسئولان است، و اصلی ترین وظیفه مسئولان هم تلاش و كار بی وقفه و همه جانبه و تدبیر برای حل مشكلات و سرعت بخشیدن به حركت رو به جلوی كشور است

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر لزوم درس و عبرت گرفتن از حوادث مختلف انقلاب اسلامی بویژه حماسه ششم بهمن مردم آمل، خاطرنشان كردند: تعبیر ظاهری هزار سنگر از شهر آمل به دلیل سنگربندی خیابانها در حادثه ششم بهمن سال 60 است اما تعبیر واقعی آن به معنای سنگر دلها است كه با این تعبیر، به عدد هر انسان مؤمن و با انگیزه ای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.

ایشان ضمن آسیب شناسی از شكست حركت برخی ملتها در جهت اهداف و آرمانهای بزرگ تأكید كردند: علت اصلی توقف و شكست حركت این ملتها، آماده نبودن برای مواجهه با خطرات بود و یكی از درس های حوادث تاریخی، آماده شدن برای خطرات پیش رو و شناخت دقیق آنها است.

رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل حوادث سی ساله انقلاب اسلامی و چگونگی انحراف برخی جریانها و گروهها و در نهایت ایستادگی آنها در مقابل مردم، افزودند: در اوائل انقلاب برخی افراد و جریانها كه مدعی روشنفكری و طرفداری از رأی مردم و خلق بودند و شعار دموكراسی می دادند در مقابل خلقی كه نظام اسلامی را با بهای سنگینی برسر كار آورده و به آن رأی داده بودند، ایستادند و با مردم مقابله مسلحانه كردند.

آیت الله خامنه ای

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تركیب این جریانها و گروهها كه شامل منافقین، افراد كافر، طرفداران غرب، و حتی متظاهرین به دین بودند، خاطرنشان كردند: این جریانها ابتدا با سخنان روشنفكرانه به مبانی امام (ره) و جمهوری اسلامی اعتراض كردند و سپس به تدریج میدان مبارزه فكری و سیاسی را به میدان مبارزه مسلحانه و اغتشاش گری تبدیل و برای مردم و مسئولان در زمان جنگ مزاحمت ایجاد كردند.

ایشان با تأكید بر اینكه هویت جمهوری اسلامی ایران همان هویت مردم و عزم و ایمان آنها است، افزودند: در آن زمان با لطف و هدایت الهی، مردم در صحنه حاضر شدند و همه توطئه ها را خنثی كردند. البته این به معنای تمام شدن توطئه ها نبود ولی مهم آن بود كه مردم بیدار و در صحنه حاضر بودند و به حركت خود تا به امروز ادامه دادند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در تحلیل عملكرد جبهه معارضان نظام اسلامی در طول سی سال گذشته خاطرنشان كردند: در این جبهه همواره دو خطای فاحش وجود داشته است، نخست آنكه خود را بالاتر از مردم می دانستند و دوم آنكه به دشمنان ملت دل بسته بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین خطای اول معارضان نظام اسلامی افزودند: نتیجه بالاتر دانستن خود، از مردم، این می شود كه اگر مردم در یك حركت قانونی، اقدام و یا انتخابی كردند، معارضان در مخالفت با اقدام مردم آن را عوام گرایی و مردم را عوام می خوانند.

ایشان با اشاره به دل بستن معارضان نظام اسلامی به دشمنان مردم خاطرنشان كردند: در طول سی سال گذشته دولت امریكا و رژیم صهیونیستی و صهیونیستهای دنیا، دشمن ترین دشمنان ملت ایران بوده اند و امروز هم حقاً و انصافاً دشمن ترین دشمنان هستند و دل بستن به این دشمنان خطای بزرگی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: وقتی دشمن وارد میدان شده است، باید متوجه شویم و اگر خطا و اشتباهی هم انجام دادیم، آن را تصحیح كنیم.

البته در مقاطعی برخی طراحی های دشمن برای وادار كردن نظام اسلامی به باج دادن بوده است اما امام بزرگوار (ره) هیچگاه باج نداد و همه بدانند ما نیز از طرف ملت ایران و از طرف خود به هیچكس باج نخواهیم داد

حضرت آیت الله خامنه ای بی اثر بودن توطئه های امریكا در سی سال گذشته را بسیار واضح و آشكار دانستند و تأكید كردند: دلیل بی اثر بودن توطئه ها، این است كه امروز جمهوری اسلامی ایران دهها برابر قویتر از روزها و سالهای اولیه شده است و به حركت خود با شتاب و قدرت بیشتر ادامه می دهد.

ایشان با اظهار تعجب از عبرت نگرفتن دشمنان ملت ایران، از بی اثر بودن توطئه های قبلی و تلاش برای برنامه های جدید و در عین حال تكراری افزودند: آمریكاییها می گویند 45 میلیون دلار بودجه تصویب كرده اند تا از طریق اینترنت جمهوری اسلامی ایران را شكست دهند كه این نشان دهنده اوج درماندگی دشمن است زیرا آنها تاكنون دهها 45 میلیون دلار صرف مقابله با نظام اسلامی از طریق كار دیپلماسی، تحریم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روشهای دیگر كرده اند ولی به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.

رهبر انقلاب اسلامی ناتوانی دشمن در فهم واقعیت انقلاب اسلامی و قدرت مردمی آن را از سنت های الهی دانستند و خاطرنشان كردند: دشمنان ملت ایران مدتها طراحی كردند تا بتوانند به بهانه ای در تهران آشوب ایجاد كنند اما نتیجه این طراحی، آیا غیر از بیداری و هوشیاری بیشتر مردم در دفاع از جمهوری اسلامی شد.

آیت الله خامنه ای

حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: حوادث اخیر باعث شد تا همه مردم برای حضور بیش از پیش در صحنه دفاع از جمهوری اسلامی، احساس وظیفه كنند.

ایشان خاطرنشان كردند: البته در مقاطعی برخی طراحی های دشمن برای وادار كردن نظام اسلامی به باج دادن بوده است اما امام بزرگوار (ره) هیچگاه باج نداد و همه بدانند ما نیز از طرف ملت ایران و از طرف خود به هیچكس باج نخواهیم داد.

رهبرانقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه ملت ایران بر حرف حق خود ایستاده است و از آن كوتاه نخواهد آمد، افزودند: ملت ایران می خواهد ملتی مستقل، پویا، حركت كننده به جلو، عامل به احكام اسلامی، و قدرتمند برای دفاع از حقوق و عقاید خود باشد. آیا این خواسته های بحق، جرم است؟

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: ما براساس دستورات اسلام معتقدیم هرگاه حق و باطل در مقابل یكدیگر قرار گیرند، اگر اصحاب حق، صادقانه در مسیر خواسته حق خود ایستادگی كنند، قطعاً باطل شكست خواهد خورد و تجربه سی سال گذشته نیز همین موضوع را اثبات كرده است.

ایشان در تشریح وظایف مردم و مسئولان در شرایط فعلی خاطرنشان كردند: مهمترین وظیفه آحاد مردم و مسئولان به ویژه جوانان و افرادی كه سخن آنان در میان مردم تأثیرگذار است، حفظ احساس مسئولیتِ حضور در صحنه است.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: امروز هیچكس نباید بگوید من تكلیف و مسئولیتی ندارم بلكه همه باید در دفاع از نظام جمهوری اسلامی كه دفاع از اسلام، حقوق مردم و عزت كشور است، احساس مسئولیت كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مردم همواره این احساس مسئولیت را به اثبات رسانده اند كه نمونه واضح آن راهپیمایی نهم دی بود و در 22 بهمن نیز مردم حضور، آمادگی و سرزندگی خود را همچون گذشته نشان خواهند داد.

ایشان وظیفه مسئولان كشور را نیز كار و تلاشِ همراه با تدبیر برای حل مشكلات دانستند و خاطرنشان كردند: مسئولان قوای سه گانه و همه مسئولان باید كار برای مردم و تدبیر در امور را وظیفه خود بدانند و لحظه ای از آن غفلت نكنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: نباید حركت رو به جلوی كشور لحظه ای كُند شود بلكه باید با سرعت بیشتر و همه جانبه تر ادامه یابد.

حوادث اخیر باعث شد تا همه مردم برای حضور بیش از پیش در صحنه دفاع از جمهوری اسلامی، احساس وظیفه كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین وظیفه آحاد مردم در قبال مسئولین را، اعتماد به آنها و پشتیبانی از مسئولان برشمردند و خاطرنشان كردند: یكی از هدفهای دشمن، بی اعتماد كردن مردم به مسئولان است و همه باید در این خصوص هوشیار باشند.

ایشان افزودند: البته پشتیبانی از مسئولان به معنای تذكر ندادن و یا پرهیز از انتقاد بجا و صحیح، نیست اما این تذكر و یا انتقادِ لازم باید همانند تذكر دو همسنگر به یكدیگر باشد و نه بصورت مقابله و رودرویی.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: قرائن فراوان نشان می دهد كه دست قدرت الهی پشتیبان این ملت است و خداوند متعال با فضل و عنایت خود، و دعای مستجاب حضرت ولی عصر(عج) این ملت را به هدفهای بلند خواهد رسانید و دشمن را در مقابل این ملت بزرگ ذلیل و خاكسار خواهد كرد.

آیت الله خامنه ای

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود در تجلیل از افتخارات و رشادتهای مردم مؤمن مازندران بویژه مردم آمل خاطرنشان كردند: چهره آمل در عرصه های مختلف از جمله عرصه مجاهدت فی سبیل الله و وادی علم، فقاهت، معرفت و عرفان چهره درخشانی است و امروز نیز بزرگان روحانی آملی از افتخارات حوزه های علمیه و از ذخائر با ارزش روحانی كشور هستند.

در ابتدای این دیدار آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، در سخنانی ضمن اشاره به سوابق تاریخی و ارادت ویژه مردم مازندران به اهل بیت علیهم السلام و جانفشانی مردم این منطقه در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی از جمله  حماسه ششم بهمن آمل و دوران دفاع مقدس تأكید كرد: مردم مازندران همواره آماده دفاع از آرمانهای امام (ره) و ارزشهای انقلاب، و گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی هستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آیت الله خامنه ای

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور