تبیان، دستیار زندگی
یک تحقیق جدید نشان داده است که نرخ بروز چاقی به طور متوسط در بین زنان متاهل بیشتر از زنان مجرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنان متاهل، چاق ‌تر هستند

افزایش وزن

یک تحقیق جدید نشان داده است که نرخ بروز چاقی به طور متوسط در بین زنان متاهل بیشتر از زنان مجرد است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، بر اساس این تحقیق، زنان واقعا پس از ازدواج خود را از این حیث آزاد می ‌گذارند.

این تحقیق که در مجله آمریکایی "طب پیشگیری" به چاپ رسیده همچنین نشان می‌ دهد که این وضعیت در صورت بچه‌ دار شدن حتی از این هم شدیدتر می ‌شود.

محققان دانشگاه کویینزلند در استرالیا، این پژوهش را روی 6000 زن 18 تا 23 سال طی یک دوره ی 10 ساله تا پایان سال 2006 انجام دادند. هر یک از این زنان به طور دوره‌ای پرسشنامه‌ هایی را درباره وزن، قد، سن، فعالیت بدنی و مصرف الکل پُر می ‌کردند.

نتایج بررسی ‌ها نشان داد: در طول این دوره، میانگین افزایش وزن در زنان متاهل بیشتر از زنان مجرد بوده‌ است و در صورت بچه‌ دار شدن بازهم به وزن آن ها افزوده می ‌شود.

محققان می‌ گویند: از جمله دلایل این افزایش وزن پس از ازدواج این است که زنان اغلب به خاطر همسران شان بیشتر غذای نا‌سالم می‌ خورند و همچنین وقت کمتری برای ورزش کردن خواهند داشت.

محققان دانشگاه کویینزلند تاکید می‌ کنند: از آن جا که هم‌ اکنون نرخ چاقی در جهان رو به افزایش است لذا این موضوع یک نگرانی کلی در زمینه سلامت زنان محسوب می ‌شود.

امروزه با صنعتی شدن جوامع، گسترش شهرنشینی و تغییر نحوه ی زندگی

مردم و به خصوص زنان، بیماری های بسیاری تحت عنوان بیماری تمدن شایع

شده است.

این بیماری‌ ها معمولا بر اثر تغذیه نادرست و کاهش میزان فعالیت بدنی ایجاد می ‌شود که یکی از مهمترین فاکتورهای بروز این امراض، شیوع چاقی است و عواقب ناگواری به ویژه برای زنان به بار می ‌آورند.

چاقی شامل افزایش بیش از حد ذخایر چربی در بدن است که نتیجه آن زیاد شدن وزن است. باید توجه داشت که هر گاه افزایش وزن بدن به دلیل سایر عوامل نظیر بیماری های قلبی، کبدی و نارسائی های کلیوی باشد، چاقی به حساب نمی ‌آید.

ذخیره چربی در مردان بیشتر در اطراف شکم، سینه، پشت و گردن است، در حالی که ذخیره چربی در زنان در اطراف شکم، باسن، لگن و ران ها است. به تازگی مشخص شده که افزایش توده چربی در ناحیه شکمی زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی می ‌باشد. این در حالی است که چاقی در قسمت های دیگر بدن نظیر دور لگن، ارتباط زیادی با بیماری های قلبی عروقی ندارد.

با توجه به نتایج تحقیق جدید، متخصصان توصیه می‌ کنند که باید به دنبال راه‌ کارهایی تازه برای مقابله با این قبیل پیامد های خطرزا در زنان متاهل باشیم.

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت درباره رژیم های غذایی مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

*مطالب مرتبط:

چاقی پس از ازدواج واقعیت دارد

مطالبی جامع و کامل در رابطه با رژیم های لاغری

تجرد و آدامس علیه چاقی

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.