تبیان، دستیار زندگی
مهدی مهدوی كیا گفت: خوشحالم كه بعد از 11 سال دوباره به فوتبال كشورم بازگشتم ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همیشه پرسپولیسی هستم

مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی كیا گفت: خوشحالم كه بعد از 11 سال دوباره به فوتبال كشورم بازگشتم.

به نقل از ایسنا، مهدی مهدوی كیا پس از پیوستن به تیم فوتبال استیل آذین اظهار كرد: مهمترین هدفم از این تصمیم این بود كه بعد از این مدت طولانی به خانواده‌ام نزدیكتر باشم. ضمن اینكه در شروع لیگ امسال آلمان سختی‌های زیادی كشیدم و اكنون هم دوست ندارم به حاشیه بروم. در تمرینات اینتراخت فرانكفورت حضور خوبی داشتم و مربیان از من راضی بودند حتی در اردوی اخیری كه در تركیه هم داشتیم در یكی دو بازی دوستانه بازی كردم اما تنها در بازی رسمی به میدان نرفتم و این در حالی بود كه سرمربی تیم برای عدم حضور من در بازیهای رسمی دلایل فوتبالی نداشت. خیلی ساده و شفاف با سرمربی تیم صحبت كردم و او اعتقادی به بازی كردنم نداشت.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا در بازگشت به ایران استیل آذین را انتخاب كردید و بدون درنظر گرفتن پرسپولیس، قرارداد 18 ماهه را با این تیم امضا كردید، گفت: از شما خواهش می‌كنم سوالاتی نپرسید كه به حاشیه بروم. من همیشه پرسپولیسی بوده و هستم سالهای زیادی در این تیم بازی كردم. از پرسپولیس ترانسفر شدم. اما این تیم اكنون شرایطی دارد كه نمی‌تواند بازیكنی را به لیستش اضافه كند، لذا تصمیم به حضور در استیل آذین گرفتم. این تیم ستاره‌های زیادی دارد كه سال‌ها در پرسپولیس بازی كردند و اكنون از همبازی شدن با آنها خوشحال هستم. ضمن اینكه این موضوع هیچ ربطی به حضور علی دایی در پرسپولیس ندارد، با علی دایی رفاقت خوبی دارم و سالها در تیم ملی همبازی بودیم، او مربی من در تیم ملی هم بوده است.

مهدوی كیا گفت: از اول فصل در بوندسلیگا وقتی از تركیب كنار گذاشته شدم امیدوار بودم شرایط در آینده بهتر شود اما بعد از شش ماه اوضاع فرقی نكرد. لذا از مدیران باشگاه استیل آذین تشكر می‌كنم كه شرایطی فراهم كردند كه دوباره كنار خانواده‌ام باشم. فكر می‌كنم در این مدت كه در خارج از ایران بازی كردم عملكرد قابل قبولی به عنوان نماینده فوتبال ایران در آلمان داشتم. همچنین مرسوم است بازیكنانی كه به خارج از كشور می‌روند به میهن‌شان بازگردند و من امروز از این اتفاق خوشحالم.

مهدی مهدوی کیا

وی در ارزیابی‌اش از آینده تیم استیل آذین در لیگ برتر گفت: تنها 10 بازی به پایان مسابقات باقی نمانده و امیدوارم با كمك بازیكنان دست به دست هم دهیم تا استیل آذین بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را كسب كند. وجود ستاره‌های متعدد در یك تیم چندان مهم نیست چرا كه مهمتر از آن داشتن یك تیم متحد و هماهنگ است.

به گزارش ایسنا، مهدوی كیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چرا با تمام شدن دوران بازیگری شما و نسل شما دیگر ستاره‌هایی در فوتبال ملی ایران وجود ندارند، گفت: این كار نیاز به كارشناسی دارد، معتقدم ما فوتبال را در تیم‌های پایه رها كرده‌ایم، وقتی باشگاهی چون بانك ملی كه سالها بازیكنان زیادی را تحویل جامعه داده تعطیل می‌شود و هیچ عكس العملی از سوی هیچ كسی نشان داده نمی‌شود باید هم به چنین روزی برسیم. فوتبال پایه ما ضعیف است، البته معتقدم با آمدن علی دوستی به تیم ملی نوجوانان و جوانان و استعدادیابی‌های او بازیكنان بزرگی به فوتبال ما معرفی خواهند شد. همچنین یكی دیگر از دلایل این مسئله هم نرفتن تیم ملی به جام جهانی و ناكامی‌های بعدی ما بوده است.

مهدوی كیا در پاسخ به این سوال كه چرا فوتبالتان را در استیل آذین به پایان خواهید برد، گفت: از فردای خودم بی‌خبرم و هنوز زود است كه در مورد این مسئله صحبت كنیم.

وی در پاسخ به این سوال كه با توجه به بازی نكردن در تیم اینتراخت در این فصل آیا آمادگی لازم برای حضور در تركیب اصلی استیل آذین را دارید، تصریح كرد: همانطور كه گفتم تمرینات خوبی را داشتم و در بازیهای غیررسمی هم به میدان رفتم و طبق نظر مربیان تمرینی اینتراخت شرایطم خوب است. فكر می‌كنم در اولین بازی استیل آذین بتوانم برای تیم بازی كنم. اما باید ببینیم شرایط چگونه می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدوی كیا در پاسخ به این سوال كه آیا در صورت رایزنی‌های مرسوم تمایل به حضور دوباره در تیم ملی دارید؟ گفت: تیم ملی ایران برای من تمام شده است، همان طور كه بعد از ناكامی ایران در رسیدن به جام جهانی از تیم ملی خداحافظی كردم. فرصت را ایجاد كردم تا جوانان جدیدی به تیم ملی راه پیدا كرده و ستاره‌های آینده را بسازند. فكر می‌كنم به اندازه كافی در سالهای گذشته به تیم ملی خدمت كرده‌ام و اكنون با گرفتن چنین تصمیمی كسی از من ناراضی نباشد.

مهدی مهدوی کیا

مهدوی كیا در مواجهه با سوالی در رابطه با مبلغ قراردادش با استیل آذین خاطرنشان كرد: در فوتبال حرفه‌ای هیچ كس از مبلغ واقعی قرارداد بازیكنان اطلاعی ندارد، من برای پول به استیل آذین نیامدم، آمده‌ام كه در كنار خانواده‌ام باشم و برای به وجود آمدن چنین شرایطی هم از مسولان این باشگاه تشكر می‌كنم كه با مذاكرات منطقی رضایت مدیران باشگاه اینتراخت را هم فراهم كردند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا حضور شما در این تیم با نظر حمید استیلی سرمربی استیل آذین هم بوه است گفت: حتما این موضوع با سرمربی هماهنگ شده است، در همه جای دنیا مربیان بازیكنان مدنظرشان را به مسوولان باشگاه معرفی می‌كنند. استیلی از دوستان خوب من است كه سالها با او در پرسپولیس و تیم ملی همبازی بوده‌ام. هیچ وقت زمانی كه من و كریم باقری و حمید استیلی در خط هافبك تیم ملی بودیم را ازیاد نمی‌برم و معتقدم این تركیب برای هم تكرار ناشدنی بود. اكنون هم امیدوارم همكاری خوبی با استیلی داشته باشم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری