تبیان، دستیار زندگی
در پی اعتراض هواداران تیم تراكتور‌سازی تبریز به سوم ‌شدن این تیم در مسابقه هفته‌ی گذشته برنامه‌ی «نود» - كه به انتخاب پرطرفدارترین تیم لیگ برتر فوتبال ایران- اختصاص داشت ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دغذغه عدالت در برنامه عادل

فردوسی پور و برنامه نود

در پی اعتراض هواداران تیم تراكتور‌سازی تبریز به سوم ‌شدن این تیم در مسابقه هفته‌ی گذشته برنامه‌ی «نود» - كه به انتخاب پرطرفدارترین تیم لیگ برتر فوتبال ایران- اختصاص داشت، بخش‌هایی از این برنامه به انعكاس این اعتراضات و توضیحات عادل فردوسی‌پور درباره‌ی پیامك‌های ارسالی به «نود» اختصاص داشت.

در برنامه «نود» دوشنبه شب (5 بهمن ماه) و در بخش خلاصه‌ی این برنامه‌، بعضی از اعتراضات هواداران تراكتورسازی پخش شد و پس از پخش بخش‌هایی از بازی‌های لیگ برتر و اظهار‌نظر سعید بطحایی - كارشناس داوری- درباره‌ی مباحث داوری این مسابقات، نوبت به بازی تراكتور‌سازی تبریز و مقاومت سپاسی شیراز رسید.

ابتدا گزارشی از حاشیه‌های این برنامه مانند شعار علیه فردوسی‌پور و نمایش پلاكارد‌هایی مبنی بر دروغ‌بودن نتایج نظرسنجی هفته گذشته پخش و سپس با هواداران تیم تراكتور‌سازی تبریز مصاحبه شد. آنان معتقد بودند كه تراكتورسازی پرطرفدارترین تیم ایران و حتی آسیاست و برخی از این هواداران، میزان علاقه‌مندان به این تیم را بیشتر از طرفداران بارسلونا و منچستر یونایتد می‌دانستند.

دغدغه عدالت در برنامه نود

به اعتقاد بعضی دیگر از این افراد، پیامك‌های منطقه‌ی آذربایجان (با پیش شماره‌ی 0914) به «نود»ارسال نمی‌شده است، علاوه بر آن ناصر شفق مدیرعامل باشگاه تراكتور سازی تبریز در گفت‌وگویی تلویحا به نتایج نظرسنجی برنامه‌ی «نود»اعتراض كرد.

پس از این بخش، فردوسی‌پور با ارایه‌ی آماری به توضیح درباره‌ی چگونگی دریافت پیامك‌ها و نتایج حاصل شده از آنها پرداخت كه میزان پیامك‌های دریافتی در هفته‌ی گذشته و مقایسه‌ی آن با پیامك‌های مسابقه‌ی پرشورترین هواداران تیم‌های فوتبال لیگ برتر – كه دوستداران تراكتورسازی در این نظرسنجی اول شدند- به تفلیك مناطق جغرافیایی پرداخت.

او پس ارایه‌ی آمار، درباره‌ی تلاش خود برای حفاظت از پیامك‌های دریافتی به زبان آذری پیامی به طرفداران فوتبال منطقه آذربایجان داد كه درباره‌ی عدالت و «نود» بود.

در ادامه‌ی این برنامه،‌ عكس‌ها و فیلم‌های ارسالی به برنامه پخش شد كه بخشی از آنها مربوط به واكنش هواداران تیم تراكتور‌سازی تبریز به فردوسی‌پور و برنامه‌ی «نود» هفته گذشته بود و او متن پلاكاردها و پارچه‌نوشته‌های علیه خود را می‌خواند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری