تبیان، دستیار زندگی
آیت الله سبحانی در این دیدار با اشاره به اهمیت والای نگارش در اسلام اظهار داشتند: ترویج کتابت و نگارش که اخیرا در حوزه مورد توجه قرار گرفته حرکت خوبی است، اما خط مشی آینده در این مسیر باید برای شما روشن کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت ترجمه کتب و تالیفات حوزوی
ضرورت ترجمه کتب و تالیفات حوزوی

آیت الله سبحانی در این دیدار با اشاره به اهمیت والای نگارش در اسلام اظهار داشتند: ترویج کتابت و نگارش که اخیرا در حوزه مورد توجه قرار گرفته حرکت خوبی است، اما خط مشی آینده در این مسیر باید برای شما روشن کرد.

ایشان خطاب به اعضای ستاد انتخابات کتاب سال حوزه گفتند: در انتخاب کتاب حتماً به این موضوع توجه نمایید که ممکن است برخی آثار خوب و ارزشمند توسط طلاب و فضلا نوشته شده باشد ولی به دلایلی در معرض چاپ و نشر قرار نگرفته اند.

معظم‌له افزودند: شما موظفید کسانی را تعیین کنید تا برای نوشتن کتب فقهی تلاش کنند و خلاء‌های موجود در این زمینه را  پر نمایند و در عرصه تحقیق و پژوهش بین طلاب انگیزه ایجاد نمایید.

حضرت آیت‌الله سبحانی با تاکید بر لزوم گسترش معارف اهل‌بیت در سراسر جهان ابراز داشتند: بهترین کتاب‌ها و تالیفات شیعی را که قابلیت عرضه در سطح جهانی دارند را شناسایی کنید و به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه  نمایید تا معارف حوزه از این طریق گسترش یابد.

در ابتدای این دیدار آقای زهیری مسئول دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این دبیرخانه به برگزاری ویژه‌برنامه تجلیل از مقام علمی شهید مطهری و فعالیت‌های علمی سید جعفر مرتضی اشاره کرد.