تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی تهران خبر داد:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی تهران خبر داد:

به دنبال فعال كردن زمین‌های راكد هستیم

رشته تحصیلی طلا برای اولین بار در كشور در واحد علمی كاربردی شركت شهرك‌های صنعتی استان تهران ایجاد خواهد شد.

محسن نوری

محسن نوری - مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی استان تهران - امروز با بیان این مطلب افزود: استان تهران مقام اول كشور را در زمینه‌ فضای سبز موجود در شهرك‌های صنعتی دارد.

وی با بیان این‌كه راه‌اندازی مركز مشاوره‌ فنی و تكنولوژیكی صنعت در شهرك صنعتی شمس‌آباد با همكاری دانشگاه تهران از جمله اقدامات انجام شده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار و300 كیلومتر شبكه آبیاری تحت فشار و استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای آبیاری فضای سبز ایجاد شده است.

او تصریح كرد: در حال حاضر 12 شهرك صنعتی فعال در سطح استان وجود داشته و 61 طرح در شهرك‌های استان در دهه‌ فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این‌كه شهرك صنعتی استان تهران 115 درصد برنامه‌ مصوب امسال در خصوص اشتغال‌زایی را محقق كرده است، تصریح كرد: حدود 59 هزار نفر در سطح شهرك‌های استان مشغول به كار هستند كه اشتغالزایی سال جاری تا كنون 7 هزار و 600 نفر بوده است.

حال حاضر بیش از 4 هزار و300 كیلومتر شبكه آبیاری تحت فشار و استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای آبیاری فضای سبز ایجاد شده است

او در پاسخ به سوالی در خصوص زمین‌های راكد موجود در سطح شهرك‌های صنعتی استان گفت: سیاست ما در واحدهای راكد جذب حداكثری است و به دنبال آن هستیم كه تا جای ممكن از بازپس‌گیری زمین خودداری كنیم.

نوری با بیان این‌كه در حال حاضر به دنبال تعیین تكلیف واحدهایی كه دو سال از زمان گرفتن زمین‌شان گذشته، اما عملیاتی انجام نداده‌اند، هستیم، خاطرنشان كرد: یا برای شروع به كار با این واحدها به تفاهم رسیده یا آن‌كه قرارداد آن‌ها سلب خواهد شد.

محسن نوری

وی همچنین درباره مشكل آب شهرك‌های صنعتی گفت: در حال حاضر بیشتر شهرك‌های صنعتی مشكل آب دارند كه در حال پیگیری و تملك آب در اطراف شهرك‌ها هستیم. در شركت شهرك‌های صنعتی استان تهران نیز كمیته‌ تملك و آب تشكیل شده كه بحث خرید آب و ایجاد و تملك چاه در آن مطرح است.

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی تهران با بیان این‌كه بودجه سال آینده شركت 124 میلیارد تومان است، خاطرنشان كرد: بودجه امسال 114 میلیارد تومان بوده كه تاكنون 80 درصد آن محقق شده است.

وی همچنین در پاسخ به اینكه آیا شركت شهرك‌های صنعتی استان تهران در حال حاضر بحث نقدی كردن فروش زمین در شهرك‌های استان كه در گذشته مطرح بود را همچنان دنبال می‌كند؟ خاطرنشان كرد: نگاه شركت شهرك‌های صنعتی استان تهران حمایت از صنعتگر، تولیدكننده و استفاده از نظرات هیات امنای شهرك‌ها و تشكل‌ها بوده و چنین بحثی وجود ندارد.

او همچنین در خصوص مشكل دو استانی بودن شهرك صنعتی علی آباد گفت: این مشكل حل شده و شهرك صنعتی علی آباد مربوط به تهران است كه مصوبه آن نیز به استانداری تهران آمده و در حال ابلاغ به سازمان‌هاست.

تهیه: روابط عمومی تبیان