تبیان، دستیار زندگی
یك قرآن كوچك از جیبش بیرون می‌آورد و در حالی كه حلقه‌ی اشك، چشمانش را سرخ كرده، می‌گوید: «به همین قرآن قسم كه پسر من دوپینگی نیست و آنها می‌خواهند جوانم را قربانی كنند.........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افشاگری سعید علی حسینی و پدرش

خودشان به من آمپول زدند!

سعیدعلی حسینی

یك قرآن كوچك از جیبش بیرون می‌آورد و در حالی كه حلقه‌ی اشك، چشمانش را سرخ كرده، می‌گوید: «به همین قرآن قسم كه پسر من دوپینگی نیست و آنها می‌خواهند جوانم را قربانی كنند. من هم تا آخرین نفس، حتی اگر اعدامم هم كنند از حقمان یك قدم عقب نمی‌نشینیم.»

این سخنان عزیز علی‌حسینی، قهرمان سال‌های دور وزنه‌برداری آسیا و پدر سعید علی‌حسینی است كه پس از مثبت اعلام شدن سئوال‌برانگیز آزمایش دوپینگ فرزندش، با مسئولان فدراسیون اتمام حجت كرده و می‌خواهد بسیاری از حقایق و سئوال‌های ذهنش را با مردم در میان بگذارد.

به نقل از ایسنا، فضای وزنه‌برداری ایران این روزها اینقدر شوك‌آور و تاسف‌برانگیز است كه حتی رسالت اصلی و حرفه‌ای اطلاع رسانی را هم تحت شعاع خودش قرار می‌دهد. هر چه تلاش می‌كنیم از چارچوب‌ها اصلی كار رسانه‌ای خارج نشویم، بازهم مجبور می‌شویم از عمق فاجعه‌های موجود مرثیه‌سرایی كنیم. مرثیه‌ای كه آخرین پرده‌اش بر مرگ سهراب است. سهراب، آن امید ایران زمین.

*** شروع غیرحرفه‌ای وسئوال‌برانگیز!

ماجرا از آنجا شروع شد كه دوشنبه - پنجم بهمن - داراب ریاحی، نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری به یكباره به نمایندگان رسانه‌های گروهی اعلام كرد كه نمونه آزمایش دوپینگ "سعید علی‌حسینی" مثبت اعلام شده و او برای همیشه باید از دنیای وزنه‌برداری خداحافظی كند. این خبر در حالی اعلام شد كه هیچ كدام از مراحل قانونی، بنابر قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ طی نشده و حتی مراجع ذیصلاح نیز همچون فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به آن اشاره نكرده‌اند!

در مورد مثبت شدن دوپینگ سعید علی‌حسینی صدها سئوال وجود دارد كه هر كدام می‌تواند قبول این مسئله را سخت و سخت‌تر كند. پس از همین ماجرا بود كه عزیز و سعید علی‌حسینی حاضر شدند تا بسیاری از سئوال‌ها و ناگفته‌های خود را برای مردم بیان كنند. تا مردم قضاوت كرده و افكار عمومی راه را برای پی‌گیری‌های آنها بازتر كند.

***سابقه مشكلات علی‌حسینی

علی‌حسینی از سال پیش كه توانست ركوردهای دسته فوق سنگین جوانان جهان را بشكند، جای خود را به عنوان یك پدیده جدید در وزنه‌برداری دنیا باز كرد. او اگر در بازی‌های المپیك مصدوم نبود به گفته كارشناسان فدراسیون بین‌المللی یكی از مدال‌های المپیك پكن را به خود اختصاص می‌داد. عملكرد او به قدری خوب بود كه بسیاری عقیده داشتند سعید نه تنها جانشین خوبی برای رضازاده خواهد شد، بلكه می‌تواند همه‌ی ركوردهای جهانی و المپیك او را بشكند و به نام خود ثبت كند. همین موضوع برای او خطرناك بود.

سعید علی‌حسینی پس از رقابت‌های جوانان آسیا بارها به اردو دعوت شد و تا ماه‌ها از حضور در اردوی تیم ملی به دلایل مختلف طفره رفت.

عزیز علی‌حسینی در کنار فرزندش

*** افشارزاده قول داد هیچ مشكلی در اردو برای سعید بوجود نیاید

عزیز علی‌حسینی كه خود قهرمان وزنه‌برداری آسیا بوده در این مورد گفت: «من پیش از این كه سعید به اردو برود، گفتم كه این بچه من 21 سالش است و می‌خواهم كه درسش را در كنار وزنه‌برداری تمام كند. دیپلمش را بگیرد، بعد بیاید در اردو. این موضوع را به صورت كتبی به افشارزاده نوشتم. افشارزاده نامه من را به حسین رضازاده تحویل داد.

رضازاده هم نامه من را به جای اینكه مطالعه كند و بگوید كه سعید علی حسینی اردو نرود، نامه من را پاره كرد و بیرون انداخت. سعید بعدا آن نامه را در اردو پیدا كرد. اینها (كادر فنی) از قبل می‌خواستند كه سعید را محروم كنند، از هشت ما پیش. از همان زمانی كه گفت اردو نمی‌آیم. من هم آن موقع گفته بودم كه صلاح نمی‌دانم سعید به اردو بیاید. كسانی واسطه شدند و آمدند به ما گفتند كه اجازه بده سعید به اردو برود و ما را پیش افشارزاده بردند. من آن موقع گفتم كه راضی نیستم سعید به اردو برود. افشارزاده هم آن موقع گفت من ضمانت می‌كنم، هر مشكلی كه برای سعید به وجود بیاید جوابگو هستم. آن موقع این موضوع را افشارزاده شفاهی به ما قول داد و پرویز جلایر هم كه دبیر فدراسیون است، شاهد ماجرا بود. امیدواریم اكنون افشارزاده پیگیر كارهای سعید باشد. حتی یكی از مسوولان فدراسیون هم پس از اینكه سعید به اردو رفت، به رییس فدراسیون نامه نوشت كه علی حسینی در اردو امنیت ندارد.»

*** راضی نبودم به اردو بروم

سعید علی حسینی هم در مورد رفتنش به اردو گفت: « پس از این ماجراهایی كه پدرم گفت، من را به اردوی ازبكستان دعوت كردند. همه می‌دانند كه این اردوها برای چیست و چه اتفاق‌هایی در این اردوها می‌افتد. من حضور در این اردو را قبول نكردم، چون می‌دانستم برایم مشكل به وجود خواهد آورد. در این اردوها كارهایی انجام می‌دادند كه ورزشكار برای مسابقه آماده شود كه حالا من نمی‌خواهم جزییات این كارها را روشن كنم. خیلی از مسائل دیگر هم هست كه هنوز نیاز به گفتن آنها نیست. من به اردوی ازبكستان نرفتم و پس از اینكه این‌ها از اردوی ازبكستان آمدند كمیته‌ای را تشكیل دادند و گفتند سعید علی حسینی را از حضور در تیم ملی محروم می‌كنیم.

رضازاده گفت كه علی حسینی باید مانند یك سرباز در اختیار تیم ملی باشد و خدمت كند. من گفتم، من خدمتم را می‌كنم، اما اكنون نمی‌توانم به اردو بیایم، چرا كه درس دارم. من و پدرم آن موقع اعلام كردیم كه اردو برای ما امنیت ندارد و همین مساله باعث شد كه جلایر ما را پیش افشارزاده ببرد. افشارزاده در آن جلسه به ما گفت كه رضازاده دیگر رضازاده سابق نیست، او همانند دوران ورزشكاری‌اش نیست. او اكنون مسوولیت دارد و پیشرفت تو برایش موفقیت محسوب می‌شود و گفت كه من هم ضمانت می‌كنم كه هیچ مشكلی برایت پیش نیاید. حتی برای اینكه من را راضی كنند كه به اردو بروم، به من گفتند كه ما معلم خصوصی برایت می‌آوریم كه درست را بخوانی كه متاسفانه هیچ كدام از اینها انجام نشد. افشارزاده مسوول اصلی است و او باید مشكلم را پیگیری كند.»

وی ادامه داد: « من از15 تیرماه به اردو رفتم. دو هفته در تهران بودیم. بعد از آن رفتیم اردبیل و در آنجا باز هم شروع كردند! و بعد رفتیم اردوی چابكسر كه در اردوی چابكسر تنها دو روز زارع و رضازاده آنجا بودند و بقیه دست پانزوان بود. پس از این كه از چابكسر به تهران آمدیم، مسوولان اردو به ما گفتند كه از آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ برای نمونه‌گیری آمده‌اند. در حالی كه آنها از فدراسیون جهانی آمده بودند. دوم آبان ماه هم از ما نمونه‌گیری كردند كه من با خیال راحت به نمونه‌گیری رفتم. بدون اینكه هیچ مشكلی وجود داشته باشد، آخر آبان‌ماه به رقابت‌های جهانی رفتیم كه آن اتفاق‌های شگفت‌انگیز برایمان رخ داد.»

مصدومیت سعید علی حسینی

*** در كره‌جنوبی مصدوم نشده بودم، گفتند وزنه‌ نزنم

كمتر از 24 ساعت مانده تا مسابقه سعید علی‌حسینی در رقابت‌های جهانی 2009 كره‌ جنوبی و درحالی كه او شانس نخست كسب مدال طلا محسوب می‌شد، به یك باره اعلام شد كه علی‌حسینی آسیب دیده و نمی‌تواند در رقابت شركت كند. آسیب دیدی‌گی‌ای كه بسیاری آن را مشكوك قلمداد كردند.

سعید علی‌حسینی در این رابطه به ایسنا گفت:« من در مسابقه‌های جهانی مصدوم نبودم. در مسابقه‌های جهانی یك شب مانده به مسابقه، پدرم را صدا كردند. پدرم رفت صحبت كرد. رضازاده و كادر فنی نامه‌ای را به ما دادند و گفتند شما نمی‌توانید در مسابقه وزنه بزنید. به ما گفتند كه نامه‌ی تذكری از سوی آقای "آیان" ( رییس فدراسیون بین‌المللی ) آمده و اجازه ندارید در این مسابقه شركت كنید. ما گفتیم باید چكار كنیم و گفتند:" آقای آیان گفته باید وزنه‌بردار كره‌ای اول شود. همین طور كه وزنه‌بردار آلمان و روسیه نیامده." البته این صحبت‌ها را زارع می‌كرد و رضازاده بیشتر سكوت كرده بود. به من گفتند كره‌ای باید اول شود. تو هم باید كنار بكشی تا وزنه‌بردار كره‌ای اول شود. به من گفتند آیان با وزنه‌بردار كره‌ای بسته كه او اول شود. آنجا صحبت از دوپینگ نبود. یك نامه‌ای به ما نشان دادند كه این اخطاریه است. ما گفتیم اخطاریه چیست؟ وقتی نامه اخطاریه را دیدم، زارع به عنوان مربی تیم آن را از من گرفت و در ساكش انداخت و گفت این نمایشی و بی اهمیت است. به من گفتند كه آقای افشارزاده چون به آقای آیان پول نداده، آیان ناراحت شده و او با توجه به اینكه می‌دانسته تو مدال می‌گیری، دست روی تو گذاشته تا تو وزنه نزنی. به من گفتند كه ما می‌رویم فدراسیون جهانی پول می‌دهیم و مشكل تو حل می‌شود. هیچ كس هم نمی‌فهمد. حتی این را به من گفتند كه آیان گفته شما عكاس ورزشی دارید یا من بگویم عكاس ما بیاید كه از دست سعید عكس بگیرد و به رسانه‌ها بگویید كه مصدوم شده است. من و پدرم این را قبول نكردیم. افشارزاده زنگ زد به پدرم كه چه شده است؟ پدرم گفت من می‌خواهم موقع مسابقه بروم و روی تخته بنشینم، چرا كه می‌خواهند حق ما را بخورند. پدرم گفت نمی‌گذارم حق سعید ضایع شود.

افشارزاده هم گفت شما با آبروی ایران بازی نكنید. این طوری آبروی ایران می‌رود. بعد از آن ما هم قبول كردیم. وقتی آمدیم ایران، دكتر شهابی(عضو كمیته پزشكی فدراسیون بین‌المللی) گفت كه سعید علی حسینی دوپینگش مثبت شده و من در فدراسیون جهانی دیده‌ام.»

*** نقشه این بازی از كره‌جنوبی شروع شد

عزیز حسینی پدر هم در این رابطه خاطر نشان كرد:« روزی كه رسیدیم كره‌جنوبی دیدم كه سعید تنها و بدون مربی تمرین می‌كند. آنجا این سوال برایم بوجود آمد كه مربی و سرپرستی كه از اینجا می‌روند، برای چه می‌روند؟ روزی كه من رسیدم آنجا هیچ كس بالای سر سعید نبود كه تمرین كند. او تنها داشت تمرین می‌كرد. پس مربیان آن موقع كجا بودند؟ من به عنوان پدرش آنجا بودم. یك ورزشكاری كه از اینجا می‌رود باید تنها آنجا تمرین كند؟ این سوال اول من است.

سعید علی حسینی

مربیان ما برای چه رفته بودند؟ برای توطئه كردن رفته بودند؟ برای نابودكردن سعید رفته بودند؟ سه بار آقایان رضازاده، افشین ریاحی و بهمن زارع با آیان در كره‌جنوبی جلسه گذاشتند. در مورد چه بود؟ چرا جلسه گذاشته بودند؟ چه مساله‌ای داشتند كه این قدر مهم بود؟ سوال دیگرم این است؛ یك ورزشكاری كه دوم آبان‌ماه تست داده، نتیجه آن طبق قوانین 15 روز پس از تست باید اعلام می‌شد. كدام قانونی نوشته كه یك روز مانده به مسابقه اعلام كنند كه ورزشكار محروم است یا نمی‌تواند در مسابقه شركت كند؟ چرا به ما گفتند كه كره‌ای باید اول شود؟ من می‌خواهم بدانم این بر اساس كدام قانون اعلام شده است؟ الان كه اعلام می‌كنند سعید علی حسینی دوپینگش مثبت شده در كدام سایت نوشته شده است؟ دكتر طاهری در كره چه كار می‌كرد؟ چرا نمی‌گذاشتند ما خودمان برویم با مسوولان فدراسیون جهانی صحبت كنیم؟ چرا مانع ما می‌شدند؟ چرا ما وقتی می‌خواستیم برویم وزنه بزنیم و گفتیم اگر ما مشكل داریم بگذار آنجا جلوی ما را بگیرند، قبول نكردند؟ چرا به صورت علنی بچه من را فدا می‌كنند؟ با چه حسابی؟ این را من از شما سوال می‌كنم تا جواب دهید. اگر می‌خواهند نابودش كنند، درست است، حق هم دارند برای اینكه برای این ورزشكار هیچ زحمتی نكشیدند. من برای او زحمت كشیدم. به عنوان پدر و به عنوان مربی او را به اینجا رسانده‌ام.

به این سادگی و راحتی دارند بچه من را نابود می‌كنند و با سرنوشت زندگی‌اش بازی می‌كنند. ماجرای كلی بچه من این است. می‌خواهم این را بدانم آقای افشین ریاحی در این مملكت چه كاره است؟ یك كارمند ساده مگر می‌تواند آنجا با آقای آیان صحبت كند كه بگوید من مشكل سعید علی حسینی را درست می‌كنم. چرا نامه محرومیت ما را به افشین ریاحی داده بودند؟ اینها باید بررسی شود ببینیم كه افشین ریاحی اینجا چه كاره است؟ افشین ریاحی این نامه را آورده، از طرف دیگر هم بهمن زارع گفته این نمایشی و فرمالیته است. آقای هادی پانزوان با دهان آرنج سعید را می‌مكید تا كبود شود كه عكس بگیرند كه بگویند سعید علی‌حسینی مصدوم شده است. كجا سعید مصدوم شده بود؟ همه این‌ها نقشه بود. همه این‌ها نقشه‌ای بود برای نابود كردن سعید. ما هم قبول نمی‌كردیم. من گفتم كه اعتراض می‌كنم. گفتم من می‌روم روی تخته می‌نشینم و نسبت به این موضوع اعتراض می‌كنم. به من گفتند با آبروی ایران بازی نكن و این كار برای ایران بد می‌شود. ما می‌رویم ایران این مشكل را حل می‌كنیم. بهمن زارع بود، حسین رضازاده بود، افشین ریاحی بود، هادی پانزوان هم بود. اینها به ما گفتند ما خودمان از پشت پرده این موضوع را حل می‌كنیم. به ما گفتند كه پل‌های پشت سرمان را خراب نكنیم. آقای عبداللهی (مدیر مستعفی روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری) هم آنجا شاهد بود كه گفت من می‌دانم كه مشكلی نیست. آیان برنامه‌ای چیده تا وزنه‌بردار كره‌ای قهرمان شود. ما كه برگردیم مشكل را حل می‌كند. اكنون كه برگشتیم می‌بینیم مشكل كه حل نشده هیچ، توطئه هم می‌كنند كه سعید را نابود كنند. این بازی ماست.»

*** سئوال‌های قانونی

بنابر قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ كه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نیز از آن قوانین پیروی می‌كند، دو هفته پس از نمونه‌گیری باید نتایج اولیه نمونه‌ها مشخص شود و كسانی كه در آزمایش اولیه نمونه‌ها مشكل دارند، مشخص شوند. پس از آن به صورت قطعی نتیجه نمونه A مشخص شده و در صورت اعتراض طرف مورد اتهام، نمونه B آزمایش می‌شود. پس از پایان این پروسه نتیجه اعلام خواهد شد و هیچ مدارایی در آن نخواهد بود. این مراحلی است كه عزیز و سعید علی‌حسینی معتقدند در مورد آنها طی نشده و نسبت به همه مراحل اعتراض دارند.

سعید علی‌حسینی در این رابطه به ایسنا گفت: «در مورد اینكه اعلام كرده‌اند آزمایش دوپینگ من مثبت شده، من این موضوع را اصلا قبول ندارم. چون این را باید فدراسیون بین‌المللی اعلام كند و هنوز این كار را نكرده‌اند. حالا من نمی‌دانم كه این خبر از كجا نشات گرفته كه مسوولان فدراسیون اعلام كرده‌اند. من تا آنجا كه می‌دانم دوم آبان‌ماه از ما آزمایش دوپینگ گرفتند و طبق مقررات باید 15 روز بعد اعلام می‌كردند. ما 28 آبان رفتیم مسابقه جهانی و پیش از آن هیچ مشكلی پیش نیامده بود.»

وی تصریح كرد:« حتی زمانی كه تست 9 نفر از ملی‌پوشان مثبت شد، 15 روز پس از نمونه‌گیری به صورت تلفنی اعلام كردند كه نمونه تعدادی از ورزشكاران مثبت شده و آنها اجازه حضور در رقابت‌های جهانی را ندارند. مسوولان فدراسیون اكنون می‌گویند كه فدراسیون جهانی به ما مهلت داده در حالی كه اگر من مشكل داشتم زودتر اعلام می‌كردند. اكنون دو ماه از مسابقه جهانی هم گذشته. چقدر دیگر می‌خواهند مهلت بدهند تا فدراسیون جهانی اعلام كند. اكنون پس از چهار ماه هنوز اسم من در فدراسیون جهانی اعلام نشده، علت این موضوع چیست؟ چرا پیش از اعلام شدن اسمم، مسوولان فدراسیون این گونه مصاحبه می‌كنند؟ تا به حال فدراسیون جهانی به كدام ورزشكار چهار ماه فرصت داده است؟ هلیل موتلو كه قهرمان سه دوره المپیك است، زمانی كه دوپینگش مثبت شد، خیلی زود اعلام كردند. مگر عاشق چشم و ابروی من هستند كه به من مهلت بدهند. این باور كردنش سخت است.»

عزیز علی‌حسینی هم گفت: «من به نكته‌ای دیگر می‌خواهم اشاره كنم. طبق قانون باید به من اعلام می‌كردند كه نمونه اول پسر من مثبت اعلام شده و من اعتراض كنم. آنگاه300 دلار به حساب بریزم تا نمونه B را آزمایش كنند. كجا من این مراحل را گذراندم؟ كجا فدراسیون جهانی اعلام كرده كه مسوولان فدراسیون ما این گونه مصاحبه می‌كنند؟ پس باید موضوع چیز دیگری باشد. آنها می‌خواهند سعید را از بین ببرند. من خیالم راحت است كه سعید هیچ دارویی نخورده است و این كار را نكرده است و این یك پاپوش برای پسر من است. می‌خواهند سعید را نابود كنند. من مطمئنم كه آزمایشی كه دوم آبان گرفتند منفی بوده است. من بر اساس قانون می‌گویم فدراسیون جهانی اگر نمونه سعید مثبت شده بود، زودتر از اینها اعلام می‌كرد.»

عزیز علی‌ حسینی

پدرسعید علی‌حسینی خاطرنشان كرد: «من اكنون این را می‌گویم و پشت حرفم هم هستم. داراب و افشین ریاحی هستند كه برای خراب كردن رضازاده این كارها را انجام می‌دهند. به خاطر اینكه حسین رضازاده و سعید علی حسینی رودرروی هم قرار گیرند، همدیگر را از بین ببرند و در این میان ریاحی‌ها استفاده كنند. همه اینها به نفع ریاحی‌هاست. من اكنون این را می‌خواهم بگویم چرا باید افشین ریاحی در كره بر روی یك برگه كاغذ بدون آرم و بدون سربرگ به ما اعلام كند كه سعید دوپینگ كرده است؟ چرا این را نگذاشتند به صورت رسمی فدراسیون جهانی اعلام كند؟ چرا برگه‌ای كه به ما دادند به سرعت زارع از ما گرفت و آن را داخل كیفش گذاشت و گفت این برگه نمایشی است؟ ما اكنون مشكل‌مان این است كه باید مراجع عالی ورزش به موضوع‌مان رسیدگی كنند. ما به فدراسیون اعتماد نداریم تا كارمان را پیگیری كند. آنها اگر می‌خواستند مشكلی حل كنند در همین سفر حل می‌كردند. آنها اكنون در معرض اتهام ما هستند چرا كه هنوز فدراسیون جهانی اعلام نكرده، اما فدراسیون ایران اعلام می‌كند كه سعید محروم است.»

عزیز علی‌حسینی می‌گوید:« نكته‌ای كه اكنون شك‌برانگیز است این است كه اكنون همه وزنه‌برداران تیم ملی با یك دارو دوپینگ‌شان مثبت شده است. چطور می‌شود كه این اتفاق بیافتد؟ من در اردو نبودم. مربیان و كادر فنی و در راس آنها رضازاده باید پاسخگوی این مساله باشند. من فقط این را می‌توانم بگویم كه خیال من راحت است كه پسر من هیچ دارویی را استفاده نكرده است.»

سعید علی‌حسینی برای تاكید به پاك بودنش می‌گوید: «من پارسال پیش از آن كه به اردو بیایم چندین بار ركوردهای جوانان جهان را در رقابت‌های قهرمانی آسیا شكستم و چهار بار از من - یك بار در ایران و سه بار در رقابت‌های آسیایی - تست گرفتند و همه آنها منفی بود. چطور می‌شود كه آن ركوردها را بزنم و همه تست‌هایم منفی باشد و حالا اعلام كنند كه تست‌هایم مثبت شده است؟ اینها در حالی بود كه من و پدرم در اردبیل تمرین می‌كردیم و هنوز به اردو نیامده بودم. حالا چطور می‌شود كه آمده‌ام اردو و می‌گویند كه دوپینگم مثبت شده است؟ من مطمئن هستم كه نمونه دوپینگم را عوض كرده‌اند.»

***بازی را شما شروع كردید

پدر علی‌حسینی كه به شدت از اعلام خبر مثبت شدن آزمایش كنترل دوپینگ فرزندش ناراحت است به خبرنگار ایسنا گفت: «این قضیه با اعلام كردن داراب ریاحی به پایان نمی‌رسد. من این موضوع را ادامه می‌دهم. من به آنها گفتم كه خودتان شروع كردید. من هم پیگیری می‌كنم. اگر می‌خواهند من را زندانی كنند، این كار را انجام دهند. اگر هم می‌خواهند من را اعدام بكنند، بكنند. هر كاری می‌خواهند بكنند، اما بدانند كه ما از حق‌مان نمی‌گذریم و تا آخرش هستیم و حتی اگر فرصت شود، بسیاری از مسائل دیگر را هم اعلام می‌كنم كه در آن صورت آبروی خیلی از افراد می‌رود. آنها ماجراجویی را شروع كردند و خودشان هم باید تمام كنند.»

*** اگر دوپینگی بودم چرا گفتند خودت را به مصدومیت بزن!

سعید ادامه داد:« نكته جالب این است كه اگر من مشكل داشتم، چرا در مسابقه‌های جهانی به من گفتند كه خودت را به مصدومیت بزن؟ علت این ماجرا چه بود؟ اگر من مشكل داشتم و دوپینگی بودم می‌گفتند كه دوپینگ كردم. چرا به من گفتند كه آیان گفته عكس سعید علی حسینی را كه مصدوم شده در سایت فدراسیون منتشر كنید؟ چرا آیان این كار را كرد؟ مگر عاشق من است كه می‌خواهد آبرویم نرود؟»

پدر سعید علی‌حسینی یادآور شد:« نكته‌ی دیگری را می‌خواهم بگویم. هدف اصلی رضازاده و ریاحی از حضور در مجارستان چه بود؟ آنها به دنبال چه بودند؟ آنها رفته بودند كار سعید را درست كنند یا برای سعید جاسوسی كنند؟ به من می‌گویند كه ما رفتیم به آیان گفتیم كه علی حسینی می‌گوید ما مداركی داریم كه آن را رو می‌كنیم. داراب ریاحی برای چه به فدراسیون جهانی رفته بود؟ برای نابود كردن سعید یا دفاع از حق او؟ چرا ریاحی در فدراسیون جهانی گفته كه پدر سعید علی حسینی می‌خواهد از آیان شكایت كند؟ این حرف یعنی چه؟ این مساله به ما كمك می‌كرد یا مشكل ما را بیشتر می‌كرد؟ چرا از این ناراحت شدند كه من گفتم افشاگری می‌كنم؟ من حق ندارم از فرزندم دفاع كنم؟ مگر من اسم از كسی بردم و گفتم كسی این كار را كرده است؟ چرا دنبال ماجراجویی هستند؟ چرا به من می‌گویند كه مصاحبه‌های تو باعث شده آیان ناراحت شود و مشكلت پیچیده‌تر شود. من از حسین رضازاده می‌پرسم آیا در مذاكره‌ای كه با آیان داشتی متوجه شدی كه آیان چه گفته یا همه را افشین ریاحی ترجمه كرده است؟ اكنون با توجه به این موضوع من درخواست دارم تا هیاتی بلند پایه از مدیران و كارشناسان به مقر فدراسیون جهانی بروند تا مذاكره كنند. افشارزاده هم گفته بود كه اگر ریاحی و رضازاده نتوانند كاری پیش ببرند من خودم وارد عمل می‌شوم. اكنون هم از افشارزاده می‌خواهیم كه موضوع ما را پیگیری كند.»

سعید علی حسینی

*** یك هفته سرگردانی در سازمان تربیت بدنی

علی‌حسینی تصریح كرد: «پیش از اینكه ریاحی و رضازاده به مجارستان بروند، ما یك هفته پشت در اتاق آقای حمید سجادی رفتیم، اما ما را به اتاقش راه ندادند. حتی تلفن ما را هم جواب نمی‌داد. ما می‌گفتیم كه اینها نمی‌توانند مشكل ما را حل كنند. ما می‌گفتیم كه باید افشارزاده برود. حتی ما را در حیاط سازمان تربیت بدنی هم راه نمی‌دادند. آقای سجادی ما را در حیاط دید اما رویش را كرد به آن طرف و رفت. حالا نتیجه آن كار این می‌شود. پس وظیفه سازمان تربیت بدنی چیست؟ آیا دفاع كردن از حق فرزند من نیست؟ وظیفه آقای سجادی به عنوان معاون چیست؟ سجادی وظیفه‌اش این است كه فكری به حال بچه من كند نه اینكه او هم بگوید سعید علی حسینی دوپینگ كرده است. او بر اساس كدام مدرك به مسوولان فدراسیون اجازه داده كه این خبر را اعلام كنند؟ سجادی ما را قبول نكرد تا با او صحبت كنیم. ما را فرستادند دفتر عالمی. ما قبل از اینكه رضازاده و ریاحی هم بروند گفته بودیم كه اینها مشكل ما را حل نمی‌كنند. من حرف‌های نگفته زیاد دارم كه آبروی خیلی‌ها می‌رود. امیدوارم كه با مذاكره‌های افشارزاده مشكل ما حل شود. در غیر این صورت مجبوریم كه از طریق حقوقی، قانونی و شورای بین‌المللی حكمیت ورزش در سوییس پیگیری كنیم. من نمی‌گذارم پسرم را فدا كنید. من به همه مردم می‌گویم كه چه كسی به وزنه‌برداران دارو می‌دهد. مردم باید بدانند چه كسی به جوانان خیانت می‌كند؟»

*** در اردوی اردبیل به ما آمپول زدند!

سعید علی‌حسینی افزود: «چطور می‌شود برای رضازاده در آن موقعی كه آزمایش دوپینگ 9 وزنه‌بردار درآمد سازمان تربیت بدنی و كمیته ملی المپیك دست به دست هم دادند تا او محروم نشود اما اكنون برای من همه كنار كشیدند. ما در اردوی اردبیل كه بودیم به ما آمپول انسولین، تستسترون و سوماتوتروپین می‌زدند و بعد فهمیدیم این همان بلایی است كه به سر خیلی از وزنه‌برداران آمده و آنها دچار بیماری دیابت شده‌اند. این كار را می‌خواستند برای ما هم بكنند. من و بهداد سلیمی گفتیم ما نیازی به این آمپول‌ها نداریم. پدرم هم اجازه نمی‌داد كه من از این آمپول‌ها استفاده كنم.»

*** و سئوال‌های بی پایان عزیز علی‌حسینی

وزنه‌بردار سابق تیم ملی خاطر نشان كرد: «من اكنون این سوال را دارم. آن زمانی كه دوپینگ 9 وزنه‌بردار مثبت شد و حسین رضازاده هم عضو آن تیم بود، او در آسمان‌ها تمرین می‌كرد. او هم جزو این ده نفر بود. چرا رضازاده دوپینگش درنیامد، اما سعید علی حسینی دوپینگش مثبت شد؟ این چرا برای من مهم است، چون كه مربی تیم ملی در آن وقت آقای "ژنیا ساراندالیف" به جای او نمونه ادرار داده بود. وگرنه رضازاده هم جزو این ده نفر بود. آن موقع شاهین نصیری‌نیا می‌خواست در این مورد صحبت كند، اما نگذاشتند كه او حرف‌هایش را بزند. نكته دیگری كه می‌گویند این است كه هر كدام از این وزنه‌بردارانی كه دوپینگ‌شان مثبت شده، خودشان دارو مصرف كردند. مگر می‌شود همه یك داروی یكسان را مصرف كنند و مسوولان تیم ملی نفهمند؟»

*** به قرآن قسم می‌خورم كه سعید دارو مصرف نكرده است

پدر علی حسینی ادامه داد: « همه ما به این قرآن اعتقاد داریم. این قرآن را جلوی رضازاده گذاشتم و گفتم كه سعید علی حسینی هیچ قرصی نخورده است. از این بالاتر دیگر چیزی نداریم كه قسم بخورد. من به این قرآن قسم می‌خورم كه آن دارویی كه اعلام می‌كنند سعید مصرف نكرده است ولی به نام سعید آن را درآورده‌اند. من آنقدر به سعید اعتماد دارم كه قسم قرآن می‌خورم. یك روز به او آب معدنی دادم كه درش باز بود، او آب را نخورد به دلیل اینكه می‌ترسید ماده‌ای در آن ریخته شده باشد. او حتی آب معدنی را در صورتی كه پلمب شده بود می‌خورد. او اینقدر كنترل می‌كرد. من حتی در مورد غذایی هم كه می‌خوردم مواظب بودم كه به آن چیزی اضافه نكنم. همه چیز را تحت كنترل داشتم. حتی من كراتین هم مصرف نمی‌كردم. من كه می‌دانستم یك بار محروم شده‌ام و این بار برای همیشه محروم می‌شوم. من كه این تجربه را داشتم كه به صورت ناگهانی از من تست بگیرند. مگر دیوانه بودم كه دوباره این كار را بكنم.»

پدر سعید نیز به ایسنا گفت: "ما یك مثل داریم وقتی چهارپایی از جویی رد شود و پایش در گل‌ها گیر كند، دیگر تا آخر عمر آن كار را تكرار نمی‌كند. حالا این مثل سعید است. چطور می‌شود او یك بار دو سال محروم شود و دوباره با این مشكل مواجه شود؟ چرا؟ چون بخواهند در فدراسیون ریاست كنند."

*** بارها مورد بی‌مهری‌ رضازاده قرار گرفتم

سعید علی حسینی گفت: «من بارها در اردو مورد بی‌مهری‌های رضازاده قرار می‌گرفتم. وقتی بقیه بچه‌ها به وزنه‌هایی در حد ركوردهای ایران می‌رسیدند چند سكه پاداش می‌گرفتند اما وقتی من در اردو ركوردهای جهانی را هم می‌زدم رضازاده بلند شده و می‌رفت. وقتی 210 كیلوگرم را در یك ضرب زدم رضازاده سالن را ترك كرد. وقتی 215 كیلوگرم را هم زدم باز هم سالن را با ناراحتی ترك كرد. وقتی 250 كیلوگرم در دو ضرب زدم همین كار را تكرار كرد و هر بار با بهانه‌ای اعلام می‌كرد كه اینها فایده‌ای ندارد. چرا باید با من این رفتار را انجام می‌داد؟ آیا با این رفتار اكنون نباید شك كنم كه می‌خواستند من را قربانی كنند؟ وقتی من گفتم كه می‌خواهم از نمونه ادرارم آزمایش DNA به عمل آید تا ببینم واقعا این نمونه ادرار من است كه مثبت شده یا نه؟ افشین ریاحی گفت كه احتیاجی به این كار نیست. مشكل تو حل می‌شود. حتی رضازاده پیش از حضور در مجارستان به من گفت كه تو مشكلی نداری و می‌توانی در رقابت‌های قهرمانی كشور وزنه بزنی. حالا چطور شده به یك باره من دوپینگی شده‌ام. حتی من می‌دانم كه آیان، رضازاده را آنچنان را قبول ندارد و از ما خواسته كه مسوولان بلندپایه ما به آنجا بروند.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری