تبیان، دستیار زندگی
آیت الله جوادی‌آملی: ایجاد شبكه‌های اختصاصی در صداوسیما ضروری است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله جوادی‌آملی:

ایجاد شبكه‌های اختصاصی در صداوسیما ضروری است

استاد حوزه علمیه قم گفت: صداوسیما رسانه ملی است و نمی‌تواند با چند شبكه عمومی مطالب عمیق علمی را به مردم ارائه كند، از این رو باید شبكه‌های اختصاصی نیز ایجاد شود تا مفاهیم و مطالب علمی به خوبی به جامعه منتقل شود.

آیت الله جوادی آملی

به گزارش مركز خبر حوزه، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با مدیران صداوسیما اظهار داشت: در بین 70 میلیون جمعیت ایران، كسانی كه عمیقانه در بحث‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ـ فرهنگی فكر می‌كنند، وجود دارند كه با ایجاد شبكه‌های اختصاصی می‌توان حرف‌های عمیق علمی را برای این افراد عرضه كرد، هرچند اینكه بیننده آن نسبت به شبكه‌های عمومی كمتر باشد.

وی با بیان اینكه هنر در ردیف مهم‌ترین رشته‌های عصر حال حاضر است، اظهار داشت: صداوسیما تمام برنامه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی را بر اساس هنر ارائه می‌كند و اهمیت این هنر كه اسلامی باشد یا هنر رایج عصر، مهم است.

هنر رایج عصر بر اساس اعتدال شكل می‌گیرد، یعنی بر اساس خواست و نیاز جامعه كه همان عرضه و تقاضا است، كه این امر به لحاظ اسلام ناپسند است

استاد حوزه علمیه قم افزود: هنر رایج عصر بر اساس اعتدال شكل می‌گیرد، یعنی بر اساس خواست و نیاز جامعه كه همان عرضه و تقاضا است، كه این امر به لحاظ اسلام ناپسند است.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: بازار اقتصاد دنیا بر اساس اعتدال، تعادل، تقاضا و عرضه است و فعالیت بازاریابی غرب بر این اساس است كه مردم این را می‌پسندند پس باید همان عرضه شود.

وی با بیان اینكه بزرگوارانی كه در عرصه هنر فعالیت دارند، سعی می‌كنند عدل محور باشند نه اعتدال‌مدار اظهار داشت: كسی با عدل كه به معنای قراردادن چیزی در جای خودش است مشكل ندارد، اما اینكه جای اشیا كجاست، مهم است.

آیت الله جوادی آملی

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینكه اگر كسی فقیهانه وارد هنر نشود، در گودال‌ها خواهد افتاد، گفت: هنر وقتی اسلامی می‌شود كه ما از چارچوب عدل فاصله نگیریم و به سمت اعتدال گام بر نداریم و نگوییم مردم این را می‌خواهند و ما خواست مردم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: بین عدل و اعتدال فرق بگذارید، یعنی هرچه مردم می‌خواهند حق نیست، بلكه آنچه حق است باید به مردم معرفی شود و در فعالیت‌های هنری عدل مورد نظر باشد، نه اعتدال.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینكه بخش عمده برنامه‌های صداوسیما را سریال‌ و فیلم‌ تشكیل می‌دهد، اظهار داشت: این سریال‌ها و فیلم‌ها می‌تواند عالمانه و محققانه باشد، آنچه كه تاكنون به عنوان فیلم و سریال اسلامی ارائه شده در مرحله ضعیف و متوسط است.

وی به سریال امام علی (ع) اشاره كرد و گفت: آن امام علی (ع) صاحب نهج‌البلاغه كه به مردمش می‌فرمودند؛ هرچه سئوال دارید بپرسید، در سریال سیما نبود!

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور