تبیان، دستیار زندگی
ه خبر؟ سامره جاى فرهاد مجیدى! آخرین خبر از وضعیت سامره این است كه او در امارات مى ماند. او در حال حاضر علاوه بر الشعب از ایران (استقلال اهواز و فولاد) پیشنهاد دارد اما على ترجیح مى دهد یك فصل دیگر در امارات بماند. سامره در سف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از انتقال هاشمیان،مجیدی و سامره چه خبر؟


سامره جاى فرهاد مجیدى!

آخرین خبر از وضعیت سامره این است كه او در امارات مى ماند. او در حال حاضر علاوه بر الشعب از ایران (استقلال اهواز و فولاد) پیشنهاد دارد اما على ترجیح مى دهد یك فصل دیگر در امارات بماند. سامره در سفر مأنوسى فر به امارات با او صحبت مى كند تا اگر فرهاد مجیدى از الوصل جدا شد و به آلمان یا اتریش رفت او به الوصل برود.

مجیدى كه از حدود 5 سال پیش در امارات با سالى 200 هزار دلار بازى مى كرد دیگر با قراردادهاى میلیونى عرب ها هم راضى به بازى نیست! فرهاد مجیدى به دلیل همین سابقه بدون مدیر برنامه قصد جدایى از الوصل را دارد. گرچه باور كردنى نیست.

یك میلیون براى جدایى، 4/1میلیون براى پیوستن

هاشمیان براى بایرن و هانوفر شرط گذاشت

چهار خط خبر روى سایت اختصاصى وحید هاشمیان همه را شوكه كرد. با چند كلمه آلمانى ساده خبر انتقال او به هانوفر تكذیب شد تا همه بابت اتفاقاتى كه در این چند روزه روى سایت هاى خبرى آلمان دیدند به چشمانشان شك كنند. «وحید هاشمیان هیچ توافقى با باشگاه هانوفر نداشته. او هنوز با تیمى قرارداد امضا نكرده و حتى مقصد جدیدش را انتخاب نكرده. البته هاشمیان به تیمى غیر از تیم هاى بوندس لیگا فكر نمى كند و قطعاً تا پایان فصل در بوندس لیگا مى ماند.»

غیر از این جملات صریح كه موضع وحید را در انتقال به هانوفر نشان مى دهد یك گفت وگوى كوتاه با مدیر برنامه هاى او هم در سایت وجود دارد. «هنوز تیمى را براى هاشمیان انتخاب نكرده ایم. فعلاً مذاكرات براى تیم جدید او ادامه دارد.» اما این با اخبارى كه در روزنامه «زود دویچه سایتونگ» و سایت خبرى «SPORT 1» منتشر شد، تناقض دارد. حتى كارل هاینس رومنیگه رییس باشگاه بایرن مونیخ هم خبر انتقال رسمى او را تأیید كرد تا خیال همه بابت اتنقال وحید به هانوفر راحت شود. اما در فاصله چند روز پس از این بازتاب ها، سایت اختصاصى هاشمیان همه چیز را تكذیب كرد. حتى سایت خبرى كیكر هم روز گذشته یك خبر نسبتاً بلند به ماجراى وحید و هانوفر كنار گذاشت، با خواندن این خبر مى توان به اتفاقاتى كه در پشت پرده خبر انتقال هاشمیان است پى برد. «مذاكرات هاشمیان با مدیران باشگاه هانوفر تا حالا به خوبى پیش رفته. اما هنوز هاشمیان درخواست مالى خود را به هانوفر نداده. با وجود این هانوفر حقوق سالیانه 4/1 میلیون یورو را به مدیر برنامه هاى وحید داده. فعلاً كه جوابى به دست مدیران هانوفر نرسیده. حقوق فعلى هاشمیان در بایرن مونیخ سالیانه دو میلیون یورو است و این اختلاف در دستمزد شاید جواب منفى وحید را به همراه داشته باشد. البته گویا هاشمیان براى تن دادن به این انتقال یك میلیون یورو حق المصالحه از بایرن مونیخ خواسته.» نباید فراموش كرد كه وحید تا سال 2007 با بایرن مونیخ قرارداد دارد و اگر در فصل نقل و انتقالات به هیچ تیمى نرود، بایرن را به مشكل مى اندازد. پس از انتقال كریمى به مونیخ، هاشمیان ششمین بازیكن غیر اروپایى بایرن به حساب مى آید. در صورتى كه او بخواهد فصل بعد را هم در تیم بماند بایرن مجبور است علاوه بر پرداخت حقوق سالیانه دو میلیون یورویى وحید، عذر یكى دیگر از بازیكنان غیر اروپایى اش را بخواهد.

كارل هاینس رومنیگه رییس بایرن مونیخ براى همین روى انتقال او به هانوفر پافشارى مى كند و حتى پیش از به توافق رسیدن طرفین این خبر را رسماً منتشر كرد. با این حساب بعید نیست كه رومنیگه حتى براى رد كردن هاشمیان به اندازه یك میلیون یورو هم دست به جیب شود. پولى كه وحید مى گیرد تا به پیشنهاد هانوفر جواب مثبت دهد. این پول اضافه بر حقوق سالیانه او در هانوفر است .