تبیان، دستیار زندگی
دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان از برگزاری همایش بزرگ نسل آفتاب و رونمایی کتاب از این جا آغاز می شود با شروع دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسل آفتاب از اینجا آغاز می شود

دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان از برگزاری همایش بزرگ نسل آفتاب و رونمایی کتاب " از اینجا آغاز می شود" با شروع دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

نسل آفتاب از اینجا آغاز می شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد تقی فخریان در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز برگزار شد، گفت: همایش نسل آفتاب از پیشكسوتان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، 550 نفر از منتخبان و تاثیرگذاران شكل‌گیری اتحادیه از جمله آیت ‌الله امامی كاشانی نخستین نماینده امام خمینی(ره) در اتحادیه، 200 نفر از پیشكسوتان استانی و شهرستانی و 50 نفر از شخصیت‌های كشوری عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی تجلیل خواهد کرد.

وی افزود: کتاب " از اینجا آغاز می شود" پیشینه جنبش دانش‌آموزی و تاریخ مبارزات دانش‌آموزی از سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 است که در این همایش رونمایی می شود.

وی آشنایی نسل چهارم انقلاب با رویدادهای دوران انقلاب از طریق اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: اعزام 500 طلبه خواهر و برادر به مدارس كشور نخستین برنامه‌ اتحادیه انجمن اسلامی در دهه فجر و با همین هدف است تا دانش آموزان با وقایع و بینش های مناسب انقلاب اسلامی آشنا شوند.

فخریان به تهیه 5 عنوان کتاب توسط اتحادیه ویژه ایام دهه فجر و توزیع آن در مدارس اشاره کرد و اذعان داشت:  كتاب‌های فوق در شمارگان 100 هزار نسخه توزیع می شوند.

وی "ولایت فقیه" با محتوای نظرات و مبانی ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، "انقلاب روح‌الله" با محتوای بررسی شرایط شكل‌گیری انقلاب پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و ارایه تاریخچه‌ای با گفتمان دانش‌آموزی‌، "روح‌الله" و "جز او" با محتوای معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و "ماموریت‌های غیرممكن" با محتوای اتفاقات حوزه سیاسی و جاسوسی پیش از انقلاب اسلامی را 5 عنوان کتاب تألیف شده ویژه ایام دهه فجر برشمرد  و اضافه کرد: محصولات فوق از همین امروز در مدارس كشور قابل توزیع هستند.

وی برگزاری نشست‌، كارگاه و جلسات را یكی دیگر از برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و ادامه داد: این نشست‌ها با محور گفتمان اسلامی در 100 شهر ایران برگزار می‌شود که علاوه بر آن 10 محصول فرهنگی توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی ویژه ایام‌الله دهه فجر تولید شده است.

منبع: خبرگزاری پانا