تبیان، دستیار زندگی
نادیده می‌گیریم ناظر AFC به نحوه‌ی بلیت فروشی نظارت خواهد كرد به مربیان ایرانی افتخار می‌كنم؛ برانكو نمونه است بر اساس مصوبه‌ی هیات رییسه‌ی فدراسیون فوتبال رییس، نایب رییس، دبیر كل، سخنگو، سرمربی تیم ملی و ... از گفت‌وگو با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادكان:

هفت امتیاز دور رفت را نادیده می‌گیریم
ناظر AFC به نحوه‌ی بلیت فروشی نظارت خواهد كرد
به مربیان ایرانی افتخار می‌كنم؛ برانكو نمونه است

بر اساس مصوبه‌ی هیات رییسه‌ی فدراسیون فوتبال رییس، نایب رییس، دبیر كل، سخنگو، سرمربی تیم ملی و ... از گفت‌وگو با رسانه‌های گروهی منع شدند و تصمیم گرفته شد برای حفظ آرامش تیم ملی تا صعود به جام جهانی تمامی مصاحبه‌ها با هماهنگی فدراسیون انجام شود.

دكتر محمد دادكان یكشنبه در برنامه‌ی تلویزیونی ورزش و مردم حضور یافت تا بنا به گفته‌ی خودش اطلاع رسانی مناسب از تیم ملی صورت گیرد تا مردم و رسانه‌های مختلف از وضعیت تیم ملی اطلاع یابند.

دادكان جریمه‌ی فیفا علیه ایران را حداقل جریمه‌ای دانست كه فیفا برای تیم ملی در نظر گرفته است. وی در این باره گفت: «ما در برگزاری دیدار ایران و ژاپن كوتاهی كردیم و فیفا باید ما را مورد مواخذه قرار می‌داد. پس از اطلاع از حكم فیفا آقایان نوآموز و پهلوان به سوییس اعزام شدند و توانستند با توضیحات خویش كمیته‌ی انضباطی فیفا را متقاعد كنند و این حداقل تنبیهی بود كه فیفا برای ما در نظر گرفته بود. من نمی‌خواهم این اتفاق را به گردن ارگان‌های دیگر بیندازم چرا كه همه‌ی ارگان‌های درگیر، تمام تلاش خود را برای انجام دیدار در كمال آرامش انجام دادند و من بار دیگر ضمن عذرخواهی به خانواده‌های داغدار به آنها تسلیت می‌گویم.»

خبرنگاری از رییس فدراسیون فوتبال پرسید، این فدراسیون برای تسلی خاطر دل داغدیدگان چه اقداماتی را انجام داده است، كه دادكان، گفت:« پس از برگشت از كره‌ی شمالی از این خانواده‌ها عذرخواهی كردم. شاید عذرخواهی من تسلی دل داغداران نباشد. پس از آن به دادگاه احضار شدیم و مطالبی را كه باید دادگاه از آن اطلاع می‌یافت را گفتیم. هر بخش و ارگانی كه مقصر اعلام شود من نمی‌توانم خودم را كنار بكشم و می‌پذیرم كه ما نیز در برگزاری این مسابقه قصور داشتیم. از دو خانواده‌ی داغدار دیدار كردم و همین جا اعلام می‌كنم تا زمانی كه دادگاه حكم نهایی خود را صادر نكرده فدراسیون فوتبال از این خانواده‌ها دستگیری خواهد كرد.»

وی درباره‌ی نحوه‌ی بلیت فروشی در دیدار با كره‌ی شمالی با توجه به محدودیت اعلام شده‌ی از سوی فیفا، اظهار كرد: «تمهیدات لازم برای این دیدار را با هماهنگی شورای تامین، حراست سازمان تربیت بدنی، ایجاد كرده‌ایم. طبقه‌ی اول سی و پنج هزار تماشاگر ظرفیت دارد و ما پانزده هزار تماشاگر دیگر در طبقه‌ی دوم جا خواهیم داد. ضمن آن كه ناظر AFC به نحوه‌ی بلیت فروشی نظارت خواهد كرد و برای این دیدار كمتر از 5 هزار بلیت صادر خواهد شد.»

دادكان از انگیزه‌ی بالای كادر فنی، بازیكنان و اعضای فدراسیون برای برگزاری جشن صعود در روز هجدهم خرداد خبر داد. به گزارش ایسنا وی افزود: «باید دوراندیشی كنیم. برای شروع دور برگشت هفت امتیاز كسب شده در مرحله‌ی اول را ندید خواهیم گرفت. هفته‌ی گذشته با بازیكنان تیم ملی كه در تهران ساكن هستند صحبت كردم و به آنها گفتم كه نباید برای ادامه‌ی مسابقات احساساتی شوند.»

وی درباره‌ی تمدید قرارداد برانكو ایوانكوویچ با فدراسیون فوتبال، تصریح كرد: «برانكو به غیر از بعد فنی در بعد اخلاقی نیز نمونه بوده است. وی طی چهار سال حضورش در ایران كمترین مشكل اخلاقی كه به بیرون از فدراسیون درز كند نداشته و اگر موردی بوده در فدراسیون حل شده است. ما با برانكو تا پایان بازی‌های آسیایی قطر قرارداد داریم و امیدوار به تداوم همكاری با او خواهیم بود. من به همه‌ی مربیان ایرانی افتخار می‌كنم اما باید پذیرفت كه مربیان ایرانی برای حضور در كادر فنی تیم ملی باید تلاش بیشتری را انجام دهند.»

دادكان افزود: «برای بعد از صعود به جام جهانی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و مكاتبات مختلفی با كشورهای صاحب سبك فوتبال صورت گرفته و به توافقاتی رسیده‌ایم و 90 درصد این كارها برای برنامه‌ریزی پس از صعود انجام شده است.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسیده بود چرا پس از حذف تیم ملی امید این تیم رها شده است، گفت: «در سه، چهار ماه گذشته تلاش زیادی كردیم تا مربی بزرگی را برای تیم ملی امید بیاوریم و حتی به اتفاق آقای نوآموز با رابسون نیز مذاكره كردیم اما مشكل وی حل نشد اما پس از صعود تیم ملی به جام جهانی نتیجه‌ی تلاش‌های خود را اعلام خواهیم كرد و مربی صاحب سبك و شناخته شده را به استخدام تیم ملی امید درخواهیم آورد.»

رییس فدراسیون فوتبال برگزاری لیگ پنجم را با هجده تیم رد كرد و افزود: «بر اساس آیین نامه‌ی لیگ برتر و هیات رییسه فدراسیون، لیگ پنجم با شانزده تیم برگزار خواهد شد و هجده تیمی شدن لیگ شایعه‌ای است كه برخی افراد مطرح می‌كنند.»

دادكان درباره‌ی مشكلات به وجود آمده برای حامد كاویانپور و اجازه‌ نیافتن وی برای همراهی پرسپولیس توسط فدراسیون، گفت: «مجموعه‌ی فدراسیون تلاش می‌كند كه نگرشش به سوی تیمی معطوف نشود. طی سه سالی كه در فدراسیون حضور دارم كمیته‌ی انضباطی و كمیته‌ی داوران با جرات كار می‌كنند و با تمام مشكلاتی كه وجود داشت با قاطعیت كار خود را دنبال كردند. اما در مورد كاویانپور باید بگویم كه وی را مثل فرزندم دوست دارم. می‌دانم كه او در تمرینات تیم ملی در آلمان مصدوم شد اما قانون در این باره چیز دیگری می‌گوید. در ابتدای فصل لیست 25 نفره‌ی پرسپولیس تكمیل شده بود و مسوولان این تیم باید فكر می‌كردند روزی مصدومیت كاویانپور رفع می‌شود. یك روز كاویانپور به فدراسیون آمد و با من صحبت كرد وقتی با او صحبت كردم وی متقاعد شد و گفت كه اگر پرسپولیس من را می‌خواست یك جای خالی در ابتدای فصل برای من در نظر می‌گرفت.»

پروین از دادکان و پرسپولیس می گوید