تبیان، دستیار زندگی
عادل فردوسی پور رسما ، پیراهن قرمز می پوشد و در لیگ برتر به میدان می رود .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراف می کنم خوش شانس بودم

وحید هاشمیان

شاید خوشبین ترین طرفدار بوخوم در ورزشگاه هم تصور نمى كرد تیم محبوبش بازى دو بر صفر باخته به تیم مدعى و قدرتمند شالكه را در نهایت به تساوى بكشاند و با یك امتیاز ارزشمند میدان را ترك كند اما یك تعویض طلایى از سوى هركو هرلیش سرمربى جوان و تیزهوش بوخوم كافى بود تا این اتفاق رخ داده و 30 هزار طرفدار این تیم جشم شادى به راه بیندازند.

دقیقه 72 بازى بود كه تابلوى تعویض بالا رفت و شماره 16 نشان داد وحید هاشمیان مهاجم ایرانى بوخوم وارد میدان شده و جایگزین ایاله مدافع این تیم خواهد شد تا به این ترتیب میزبان كه با دو گل از شاگردان ماگات معروف عقب بود سراپا حمله شود. هنوز 10 دقیقه از حضور هاشمیان در میدان نگذشته بود كه هلى كوپتر ایرانى روى یك ضربه كرنر در نقطه كور خط دفاعى شالكه دروازه نویر ملى پوش را باز كرد تا امید به اردوى بوخومى ها باز گردد.

وحید كه در مقطعى زیرنظر فلیكس ماگات در بایرن مونیخ فعالیت مى كرد و در آن برهه چندان مورد توجه این مربى معروف آلمانى قرار نمى گرفت با انگیزه هاى متفاوتى در این بازى حاضر شد و همین انگیزه او بود كه باعث شد تا بوخومى ها از شكست فرار كنند.

90 دقیقه وقت قانونى بازى تمام و وقت هاى تلف شده آغاز شد، هاشمیان در سمت چپ خط میانى صاحب توپ شد و در

حالى كه دو مدافع شالكه سایه به سایه او را تعقیب مى كردند خود را به نزدیكى هاى نقطه مدافعان حریف « یك پا دوپا » كرنر رساند. او با سانترى دقیق توپ را به سستاك مهاجم مجارستانى بوخوم رساند تا او با ضربه سر گل تساوى را وارد دروازه حریف كند.

طرفداران بوخوم كه گویا قهرمان بوندسلیگا شده بودند و سر از پا نمى شناختند به تشویق مهاجم ایرانى پرداخته و با شعار از بازى درخشان او « هاشمیان، هاشمیان » تشكر و قدردانى كردند.

عملكرد وحید هاشمیان آنچنان درخشان بود که پس از پایان ZDF بود كه گزارشگر شبكه بازى به سراغ این مهاجم ایرانى رفت و با او مصاحبه اى انجام داد، اتفاقى كه در سالهاى اخیر كمتر شاهد آن بودیم.

وحید هاشمیان

وحید كه خنده هاى همیشگى اش را روى لبانش داشت در پاسخ به سؤال خبرنگار در چند كلمه گفت: وظیفه محول شده

از سوى سرمربى تیم را انجام دادم و خوشحالم كه باعث نجات بوخوم از شكست شدم تا طرفداران شادمان به منازل خود بازگردند.

هاشمیان در پایان بازى با شالكه در گفتوگو با سایت باشگاه بوخوم گفت: هرلیش سرمربى تیم قبل ازا ینكه به میدان بروم به من گفت باید گل بسازم و گل هم بزنم كه من هر دو كار را انجام دادم تا به حر فهاى او كاملا گوش كرده باشم و باید اعتراف كنم كه خیلى هم خوش شانس بودم.

این در حالى است كه توماس ارنست عضو هیأت رئیسه باشگاه هم به تعریف و تمجید از مهاجم ایرانى پرداخته و گفت: به

اعتقاد من مقابل شالكه هاشمیان بازیكن برتر میدان بود و باعث نجات ما از شكست شد. در ابتداى بازى ما چندان خوب كار نكردیم اما رفته رفته به خود آمدیم و با تعویض هاى خوب به یك امتیاز ارزشمند دست یافتیم.

وحید هاشمیان با گلزنى و گلسازى عملا فرصت صدرنشینى را از فلیكس ماگات و شاگردانش گرفت آن هم در آخرین دقیقه بازى تا به این ترتیب زمینه حضور بایرن مونیخ تیم سابقش را در مكان اول جدول فراهم كند، اتفاقى كه اصلاً به مذاق ماگات عصبى خوش نیامد و او براى دقایقى به داد و بیداد بر سر شاگردانش پرداخت. شاید او به هیچ وجه تصورش را نمى كرد كه هلى كوپتر ایرانى این گونه انتقام نیمكت نشین شدن در تیم سرخپوشان باواریایى را از او بگیرد و بر فراز ورزشگاه  به پرواز درآید.

پس از پایان دیدار و پس از مدت ها یک بازیکن ایرانی توانست در تیم منتخب ستارگان بوندس لیگا قرار بگیرد.بازیکن ایرانی بوخوم در تیم منتخب ستارگان هفته نوزدهم بوندس‌لیگا قرار گرفت. نشریه کیکر در تازه‌ترین شماره خود که روز دوشنبه(امروز) منتشر شد وحید‌ هاشمیان را به عنوان یکی از بازیکنان برتر این هفته برگزید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری