تبیان، دستیار زندگی
سومین وزنه‌بردار دوپینگی ایران در سال 2009 با رد اتهامی که از سوی فدراسیون بین المللی به او وارد شده است گفت: به هیچ عنوان دوپینگ نکرده‌ام و متاسفم که مهره سوخته بازی آقایانی شدم .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدای پای جنجال از وزنه برداری

 وزنه برداری

سومین وزنه‌بردار دوپینگی ایران در سال 2009 با رد اتهامی که از سوی فدراسیون بین المللی به او وارد شده است گفت: به هیچ عنوان دوپینگ نکرده‌ام و متاسفم که مهره سوخته بازی آقایانی شدم که مرا برای همیشه محروم کردند تا خودشان در وزنه‌برداری بمانند.

امید ناییج در گفتگو با مهر ضمن تاکید بر اینکه هرگز اقدام به استفاده از مواد نیروزا نکرده است، اظهار داشت: چطور ممکن است ورزشکاری مانند من که عضو تیم ملی است و از قوانین دوپینگ هم به خوبی آگاه است اقدام به انجام چنین خلافی کند؟

استفاده از مکمل ها با نظر کادر فنی

وی ادامه داد: هیچ گاه هیچ قرص و دارویی را به قصد دوپینگ مصرف نکرده ام چون خوب می‌دانم برای من ورزشکار دوپینگ یعنی خودکشی و کنار رفتن از صحنه ورزش. اتفاقی که الان با رای و حکم فدراسیون جهانی وزنه برداری اتفاق افتاده است. در حالی که من هر گونه مکملی را هم که استفاده می‌کردم با نظر مستقیم اعضای کادر فنی تیم ملی بود. هیچگاه خودسرانه مکمل یا حتی قرص سرماخوردگی مصرف نکردم.

به خاطر مدال آسیایی دوپینگ نکردم

وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان با اشاره به مدال‎های زیادی که در رده‎های سنی مختلف و از مسابقات بین‏المللی به دست آورده است، گفت: نتیجه اعلام شده مربوط به نمونه‎گیری‎های انجام شده در رقابت‎های باشگاه‎های آسیا (ازبکستان) است، اما مسخره است که من به خاطر یک مدال باشگاه‎های آسیا که نمونه‎های زیادی از آن را در کشوی میزم دارم دست به دوپینگ بزنم.

سفر رضازاده مشکوک بود

ناییج با تاکید بر اینکه هرگز رای اعلام شده و دوپینگی بودن خود را قبول ندارد، تصریح کرد: اینکه بعد از گذشت 7-6 ماه از زمان برگزاری رقابت‌های باشگاه‎های آسیا و درست همزمان با سفر حسین رضازاده و داراب ریاحی به مجارستان این رای از سوی مسئولان IWF اعلام شده، به اندازه کافی مشکوک است. خصوصا اینکه قبل از اعزام به محل برگزاری این مسابقات در اردوی تیم ملی تست دوپینگ داده بودم که نتیجه آن منفی شد.

چطور من دوپینگی ام و آقایان پاک هستند؟

ملی‎پوش محروم شده وزنه برداری ایران افزود: تمام داروها و مکمل‎های غذایی که توسط اعضای کادرفنی به خصوص در تیم ملی در اختیار ورزشکاران قرار داده می‌شود برای همه یکسان و مشابه است. چطور ممکن است از میان این همه ورزشکار من دوپینگی شوم و بقیه پاک باشند؟ درست مانند دو سه سال پیش که از یک تیم 10 نفره، 9 نفر دوپینگی شدند و فقط نتیجه نمونه‎گیری یک نفر (حسین رضا زاده) منفی شد.

ایوانف دوپینگ را گردن گرفت

وی یادآور شد: آن زمان ایوانف با وجود اینکه یک فرد خارجی بود تمام تقصیرات را به گردن گرفت و به کرده‎های خود برای دوپینگی شدن اعضای تیم ملی وزنه‎برداری اعتراف کرد. اما الان چه کسی حاضر به اعتراف و برملا کردن واقعیت‎هاست تا خیلی از مسائل و از جمله دوپینگی نبودن من ثابت شود؟

صدای جنجال در وزنه برداری

مهره سوخته بازی آقایان شدم

ناییج که طبق حکم فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل ارتکاب دوباره به دوپینگ برای همیشه از حضور در میادین این رشته محروم خواهد بود، گفت: من در سن 24 سالگی از صحنه ورزش کنار رفتم. اما متاسفم از اینکه مهره سوخته "بازی" شدم که  نقشی در آن نداشتم. این یک بازی شطرنج بود که در آن می‎بایست یک مهره کنار می‌رفت تا "شاه" مهره‎ها کیش نشوند و آن مهره کنار رفته من بودم و مهره شاه ماند!

" زد و بند " با فدراسیون جهانی

وزنه بردار محروم شده ایران تاکید کرد: من هزینه شدم تا به واسطه آن خیلی‎های دیگر کارشان را ادامه دهند و بتوانند با فدراسیون جهانی وزنه برداری وارد "زد و بند" شوند. حال اینکه پیش از این فدراسیون وزنه برداری ایران رابطه‏‎ای هم با مدیران جهانی این رشته نداشت.

به دادگاه ورزش شکایت می کنم

ناییج از اقداماتی که در نظر دارد برای رد اتهامات وارده انجام دهد خبر داد و گفت: حتما به خاطر این رای و شرایط ناسالمی که می‌بینم به دادگاه داوری ورزش (CAS) شکایت می‏کنم. اما نه به خاطر اینکه بتوانم دوباره وزنه بزنم. آنقدر از ورزش ایران دلزده شده‏ام که حاضر نیستم تحت هیچ شرایط دیگری وارد عرصه آن شوم. اما بعد از توافق با یک وکیل خوب، شکایت خود را تقدیم CAS می‎کنم تا ثابت کنم چه کاسه‎هایی زیر نیم کاسه است. این کار را باید همان بار اول که دوپینگی معرفی شدم انجام می‏دادم. اما آن زمان بچه بودم و کسی هم نبود که این راهکار را نشانم دهد. اما الان "بدون ترس" از کسی یا تصمیمی پیگیر قضیه می‏شوم و تا پای ثابت کردن بی گناهی خود پیش می‏روم.

یک قهرمان مدیر خوبی نیست

این وزنه بردار ملی‌پوش کشورمان صحبت‏های پایان خود با خبرنگار مهر را خطاب به رئیس سازمان تربیت بدنی عنوان کرد و افزود: یک قهرمان همیشه نمی‏تواند مدیر یا مربی خوبی هم باشد. باید کسی مسئول باشد که دلسوزانه کار کند. کاش مسئول امروز وزنه برداری ایران با کارشناسی دقیق‎تر انتخاب می‎شد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری