تبیان، دستیار زندگی
بررسی رسانه های عربی منطقه نشان می دهد که از نظر آنها مهمترین موضوع، بحث هسته ای و احتمال دستیابی ایران به توان فنی تولید سوخت 20 درصد است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگرانی عرب ها از خبر خوش هسته ای

اعلام محمود احمدی نژاد مبنی بر دادن "خبر خوش" به مردم ایران در روزهای آتی، در رسانه های منطقه به عنوان"خبر سار " ( خبر مسرورکننده ) عنوان شده است.

محمود احمدی نژاد

به گزارش "تابناک"، روزنامه های امارات پس از 2 روز از انتشار این پیام ،آن را مربوط به تولید اورانیوم 20 درصدی و دستیابی ایران به بمب اتم دانسته و اینگونه تحلیل کرده اند بهترین خبر برای ایرانی ها این است که دشمنان خود را با بمب اتم نابود کنند !

"الاهرام" مصر هم نوشت : احتمالا ایرانی ها قصد دارند با اعلام دستیابی به اورانیوم 20 درصدی بدون آنکه اعلام رسمی کنند ، از عضویت در آژانس بین المللی انرژی اتمی انصراف دهند و بار دیگر جهان غرب را علیه خود بشورانند زیرا ایرانی ها از این پس چیزی ندارند که از دست بدهند.

بر پایه این گزارش، "الشرق الاوسط" هم آن را فراتر از اعلام راه اندازی نیروگاه های اتمی از جمله نیروگاه بوشهر دانسته و می افزاید : این خبر برای ایرانی ها بسیار خوشایند است و چیزی فراتر از راه اندازی نیروگاه های موجود است، زیرا این نیروگاه که با هدف در اختیار گرفتن انرژی منطقه احداث شده بود ، دیگر موضوعیت ندارد چونکه ایران علاوه بر آن برای 10 نیروگاه دیگر برنامه ریزی کرده و البته اخبار تکمیلی آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

بررسی رسانه های عربی منطقه نشان می دهد که از نظر آنها مهمترین موضوع، بحث هسته ای و احتمال دستیابی ایران به توان فنی تولید سوخت 20 درصد است

اما "السیاسه" کویت که همچون گذشته اخبار سایر رسانه های عربی چاپ شده در لندن را تکرار می کند ، نوشت : به نظر می رسد اورانیوم 20 درصدی و نیروگاه اتمی و اخباری از این دست نوعی فریب کاری باشد و باید منتظر بمانیم که ببینیم ایرانی ها برای منطقه چه برنامه ای را تدارک دیده اند!

بررسی رسانه های عربی منطقه نشان می دهد که از نظر آنها مهمترین موضوع، بحث هسته ای و احتمال دستیابی ایران به توان فنی تولید سوخت 20 درصد است. تحلیل محتوای این رسانه ها حکایت از آن دارد که رسانه های عربی ـ با تمایلات ضد ایرانی ـ در پی آن هستند تا نوعی ترس را درخصوص توسعه توانمندی های هسته ای ایران به ملت های منطقه القاء کنند.

تنظیم:س.آقازاده