تبیان، دستیار زندگی
(19 اردیبهشت) /لیگ برتر/ پیروزی پیكان و ذوب‌آهن رقابت‌های هفته‌ی بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، با برگزاری دو دیدار دیگر پی‌گیری شد. تیم ذوب آهن كه در شهر اصفهان میزبان تیم پگاه گیلان بود، توانست با تك گل «طهماسبی»، تیم پگاه را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ورزشی(19 اردیبهشت)


/لیگ برتر/

پیروزی پیكان و ذوب‌آهن

رقابت‌های هفته‌ی بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، با برگزاری دو دیدار دیگر پی‌گیری شد.

تیم ذوب آهن كه در شهر اصفهان میزبان تیم پگاه گیلان بود، توانست با تك گل «طهماسبی»، تیم پگاه را شكست دهد و امید خود را برای حضور در كورس قهرمانی تقویت كند.

تیم قعرنشین پیكان تهران نیز در ورزشگاه ایران خودرو، دو بر یك استقلال اهواز را شكست داد تا هم‌چنان به تداوم حضورش در رقابت‌های لیگ برتر امیدوار باشد.

در دیگر دیدار هفته‌ی بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر كه پیش از مسابقات مذكور برگزار شد، تیم استقلال تهران نیز یك بر صفر شموشك نوشهر را شكست داد.

با انجام بازی‌ها ، تیم فولاد خوزستان با كسب 55 امتیاز هم‌چنان صدرنشین است.

استقلال تهران با 54 امتیاز در مكان دوم قرار دارد و تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان نیز با یك بازی كمتر نسبت به استقلال به ترتیب با 52 و 51 امتیاز در مكان‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

برق شیراز، پیكان و پگاه گیلان نیز به ترتیب با 26، 23 و 19 امتیاز در قعر جدول حضور دارند.

علیرضا رضایی ملی‌پوش سنگین وزن ایران در مسابقات آسیایی شد

علیرضا رضایی به عنوان نماینده‌ی وزن 120 كیلوگرم ایران در مسابقات كشتی آزاد قهرمانی آسیا برگزیده شد.

پس از تمرینات شب گذشته‌ی تیم ملی كشتی آزاد ایران، مربیان برای انتخاب آخرین ملی‌پوش كشتی آزاد ایران تشكیل جلسه دادند كه در نهایت علیرضا رضایی به عنوان ملی‌پوش وزن 120 كیلوگرم انتخاب شد تا نایب قهرمان المپیك آتن به عنوان با تجربه‌ترین كشتی‌گیر تیم اعزامی و كاپیتان تیم راهی چین شود.

در تمرینات شب گذشته فردین معصومی قهرمان سال گذشته آسیا و جام تختی با تورج كفایی و رضایی به طور متناوب با دو كشتی‌گیر جوان تمرین كردند.

با انتخاب علیرضا رضایی، تیم كشتی آزاد ایران با تركیب ذیل راهی مسابقات قهرمانی آسیا در ووهان چین می‌شود:

55 كیلوگرم: تقی داداشی

60 كیلوگرم: مراد محمدی

66 كیلوگرم: حمید محمدنژاد

74 كیلوگرم: هادی حبیبی

84 كیلوگرم: سعید ابراهیمی

96 كیلوگرم: حمید سیفی

120 كیلوگرم: علیرضا رضایی

بهنام محمودی بازیهای زیرگروه والیبال جهانی را از دست داد!

محمودی:

فدراسیون و كمیته‌ المپیك جریمه‌ی من را بپردازد

بهنام محمودی گفت: به دلیل مصدومیت از ناحیه‌ی زانو باید پاهایم عمل جراحی شود و به احتمال زیاد چهار، پنج ماه از میادین داخلی و خارجی دور خواهم بود.

عضو تیم ملی والیبال با بیان این مطلب اظهار داشت: چند ماهی است كه مشكل مصدومیت زانوی پایم به اوج خود رسیده است و در عربستان نیز با كمك پزشكان و داروهای مسكن برای تیم ملی بازی كردم.

وی افزود: دو سال است كه با این مشكل كنار آمده‌ام اما پزشكان این بار به من هشدار داده‌اند كه هر چه زودتر باید جراحی شوم.

محمودی خاطر نشان كرد: در حالی كه برای مداوای مصدومیتم باید هزینه‌های زیادی را پرداخت كنم امیدوارم فدراسیون والیبال و كمیته‌ی ملی المپیك حداقل جریمه‌ی مرا به باشگاه «ریما كریما» ایتالیا پرداخت كنند.

عضو تیم ملی والیبال با بیان این كه موضوع جریمه‌ی وی در ماه‌های پایانی سال گذشته از سوی باشگاه ایتالیایی به فدراسیون والیبال اطلاع داده شده بود، تصریح كرد: نمی‌دانم چرا برخی از افرادی كه در فدراسیون هستند با قهرمانان ملی این گونه برخورد می‌كنند. جریمه‌ی 5 هزار یورویی باشگاه ریما كریما به خاطر حضورم در تیم ملی است زیرا حاضر نشدم در تمرینات این باشگاه شركت كنم. حال امیدوارم مسوولین شرایط من را درك كنند.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد تا پس از برطرف شدن مصدومیتش مجددا در خدمت تیم ملی و والیبال ایران باشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران:

خیلی‌ها شمسایی را می‌خواهند اما گفتم در ایران بماند

از جوانان تیم ملی راضی‌ام

اردوی برزیل مفید بود

«جوراندیرو اسردو» پس از بازگشت از اردوی برزیل این اردو را برای شناخت و ارزیابی بازیكنان تیم ملی فوتسال مثبت ارزیابی كرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال كشورمان اظهار كرد: طی پنج دیدار دوستانه‌ای كه در برزیل انجام دادیم، به سه پیروزی و یك تساوی دست پیدا كردیم ضمن آن كه یك شكست را نیز پذیرفتیم. اما حضور و شركت در این اردوی چند روزه مهم بود كه برای ملی‌پوشان بسیار مفید بود.

وی در ارزیابی اردو گفت: تمرینات منظمی را دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام دادیم ضمن آن كه در خلال این تمرینات دیدارهای دوستانه‌ی بسیار فشرده و خوبی را با تیم‌های مطرح برزیل انجام دادیم كه تا حد زیادی باعث شناخت بازیكنان با تاكتیك‌ها و تطبیق شرایط جدید شد.

اسردو حضور بازیكنان جوانی كه برای نخستین بار در اردوی تیم ملی در خارج از كشور شركت كرده بودند را مثبت عنوان كرد و افزود: بازیكنان جوان تیم ملی طی این اردو توانستند قابلیت‌های بیشتری از خود نشان بدهند و من از آنها كاملا رضایت دارم.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره‌ی پیشنهاد دو تیم برزیلی به شمسایی گفت: شمسایی از بهترین بازیكنان فوتسال آسیا و جهان است كه در هر كشوری تیم‌هایی برای خرید او اظهار تمایل می‌كنند. اما من برای موفقیت تیم ملی به او پیشنهاد ماندن و فعالیت در ایران را كرده‌ام.

اسردو درباره‌ی حضور محمدرضا حیدریان در تمرینات تیم ملی گفت: او نیز یكی از شناخته‌ترین بازیكنان فوتسال آسیا و جهان است و از این كه او بار دیگر به تیم ملی برگشت و توانست ما را در اردوی برزیل همراهی كند بسیار خوشحالم.

وی برنامه‌ی بعدی تیم ملی را تمركز بر روی حریفان كشورمان در مسابقات آسیا و آنالیز نوع بازی این حریفان عنوان كرد.