تبیان، دستیار زندگی
شاید این نقل قول از پابلو پیكاسو به گوشتان خورده باشد: هنر غبار روزمرگی ها را از روح شما می زداید؛ تزئینات دیواری خانه شما را تبدیل به یك مكان خوشایند برای كلیه افراد خانواده می كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به دیوار ها روح دهید

تابلو

در نظر گرفتن تزئینات دیواری برای اتاقها حسن ختام و مكمل دكوراسیون داخلی است. تزئینات دیواری توانایی آنرا دارند كه ظاهر یك اتاق را زیر و رو كنند. در واقع دیوارها در ایجاد هارمونی و تعادل در محیط نقش بسزایی را ایفا می كنند.

انتخاب بر اساس استیل شخصی

شیوه زندگی شما مبین حالات، مدل، و نوع چیدمان منزل شماست. از اینرو تزئیناتی كه برای دیوارها انتخاب می كنید نیز باید منطبق بر میل و سلیقه شخصی شما باشند. كسی شما را مجبور نمی كند كه آخرین مدل محصولاتی كه به بازار عرضه می شوند را بخرید. بنابراین همیشه گزینه ای را انتخاب كنید كه واقعاً آنرا دوست می دارید و برایتان جذاب است. باید از اشیاء پیرامون خود لذت ببرید پس فقط به مد روز نگاه نكنید و چیزی را كه دوست دارید بخرید.

چرا باید دیوارها را تزئین كنم؟

شاید این نقل قول از پابلو پیكاسو به گوشتان خورده باشد: "هنر غبار روزمرگی ها را از روح شما می زداید"؛ تزئینات دیواری خانه شما را تبدیل به یك مكان خوشایند برای كلیه افراد خانواده می كنند.

تزئینات زرد رنگ انرژی و نشاط را القا می كنند و رنگ آبی برای ایجاد آرامش مناسب است.

اتاق به اتاق – كاربرد

دیوار هر اتاق را می بایست متناسب با دكوراسیون همان اتاق تزئین كنید. به این منظور ابتدا باید از خود بپرسید كه چه انتظاری از آشپزخانه، نشیمن، خواب و یا هر اتاق دیگری دارید. به عنوان مثال نصب تابلوی جنگل پر از حیوان در آشپزخانه ایده هوشمندانه ای به نظر نمی رسد.

رنگ

وقتی به مورد استفاده پی بردید، نوبت به انتخاب رنگ است. رنگ وسیله زینتی نیز می بایست با كاربرد و دكوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال تابلو ها و تزئینات زرد رنگ انرژی و نشاط را القا می كنند و رنگ آبی برای ایجاد آرامش مناسب است.

در اتاق های طویل و باریك نصب یك تابلوی دیواری پهن كل فضا را عریض تر نشان می دهد.

مدل و استیل كلی

زمانیكه كاربرد و رنگ تزئینات مشخص شد، نوبت به سبك و مدل وسیله زینتی می رسد. تزئینات دیواری دارای انواع و اقسام مختلفی هستند، اما اگر بخواهیم یك جمع بندی سرانگشتی داشته باشیم می توانیم آنها را در چند گروه زیر خلاصه كنیم:

-    سنتی – استفاده از رنگ های موجود در طبیعت، تصاویری از مناظر طبیعی به صورت افقی

-    كلاسیك – قاب های شكیل و معمولاً چوبی، تصاویر كاملاً رسمی

-    مدرن - قاب های فلزی تیره رنگ، بكارگیری آمیزه ای از سیاه و سفید در تصویر

تابلو

نصب و چیدمان

نحوه نصب، سازماندهی و ترتیب چیدمان آثار هنری دیواری نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یك تابلوی بزرگ در وسط دیوار می تواند هسته مركزی ایجاد كند و نظر همه را به خود جلب نماید. برای زیباتر شدن می توانید یك صندلی راحتی با تعداد زیادی كوسن یا یك میز كنسول با گلدان زینتی را در زیر اثر هنری قرار دهید. نمونه های دیگر به ترتیب اتاقهای باریك و ورودی های تاریك هستند. در اتاق های طویل و باریك نصب یك تابلوی دیواری پهن كل فضا را عریض تر نشان می دهد. همچنین مجموعه ای از آینه های دیواری در اشكال مختلف كه بر روی دیوار یك ورودی تاریك نصب شوند، فضا را روشن تر نشان می دهند.

شیوه های مختلف نصب آثار هنری

* افقی - برای دیواری كه می خواهید كشیده تر به نظر برسند.

* عمودی - برای دیواری كه می خواهید بلند تر به نظر برسند.

* رئوس مربع – برای ایجاد نقطه كانونی. همچنین می توانید بالای تخت خواب یا میز نهارخوری از این مدل چیدمان استفاده كنید.

* بی تناسب -  البته خیلی هم بی تناسب نیست و می بایست در موقع انتخاب آنها را دسته بندی كنید و بعد هر یك از آنها را به صورت تصادفی روی دیوار نصب كنید. برای نصب گروهی تابلو ها در سایز های مختلف ابتدا از برجسته ترین و بزرگ ترین كار شروع كنید و سپس مابقی را در اطراف آن بچینید.

تابلو

نكات ضروری در نصب تزئینات دیواری

1- تابلوهای گروهی در یك سایز و شكل را به صورت افقی یا عمودی نصب كنید.

3- محل نصب باید هم طراز نقطه دید باشد. به این معنا كه تابلوها را نه خیلی بالا نه خیلی پایین نصب كنید. در واقع باید جایی نصب شوند كه به راحتی در معرض دید چشم ها باشند.

4- با نصب نورهای موضعی در بالای آثار هنری دیواری توجه بیننده را بیشتر به آنها جلب كنید.

5- از محكم شدن تابلو و سایر تزئینات به دیوار اطمینان حاصل كنید. تابلو ها و قاب های بزرگتر و سنگینتر را به دیوار پیچ كنید.

جهت مشورت با مشاوران سایت در این زمینه کلیک کنید.

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان

مقالات مرتبط

ناشیانه تصمیم نگیرید

طبیعت را احساس کنید

آسمان را به خانه بیاورید

جایی برای در کنار هم بودن

فضایی دلنشین تر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.