تبیان، دستیار زندگی
بر اثر این سانحه داخل هواپیما كاملا سوخته و بال سمت راست و دم و چرخ های هواپیما جدا شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سانحه توپولف در مشهد

هواپیمای توپولف

هواپیمای توپولف كه با 157 مسافر از آبادان عازم مشهد بود، بامداد امروز قصد فرود در فرودگاه مشهد را داشت كه در زمان فرود دچار آتش‌سوزی شد.

بنا به گزارش خبرگزاری فارس یك فروند هواپیمای مسافری توپولف متعلق به شركت تابان هنگام فرود در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد.

این هواپیما با 157 مسافر كه از آبادان عازم مشهد بود، بامداد امروز قصد فرود در فرودگاه مشهد را داشت كه به علت مه غلیظ موفق به فرود نشد و در اصفهان به زمین نشست.

این هواپیما دوباره ساعت 7 و 20 دقیقه بامداد امروز به فرودگاه مشهد بازگشت كه پس از فرود دچار سانحه و آتش سوزی شد.

بر اثر این سانحه داخل هواپیما كاملا سوخته و بال سمت راست و دم و چرخ های هواپیما جدا شده است

بر اثر این سانحه داخل هواپیما كاملا سوخته و بال سمت راست و دم و چرخ های هواپیما جدا شده است.

نیروهای هلال احمر و آتش نشانی فرودگاه مشغول امداد رسانی هستند و حادثه دیدگان را به مراكز درمانی منتقل می كنند.

از آمار دقیق كشته ها و زخمی ها هنوز خبری نیست.

اخبار تکمیلی

جدا شدن یك سوم بدنه انتهایی هواپیما موجب خروج آن از باند شد

هواپیمای توپولف

خبرگزاری فارس: مدیركل ستاد حوادث غیرمترقبه استان خراسان رضوی گفت: حدود یك سوم از بدنه انتهایی هواپیمای توپولف شركت تابان‌ایر كه امروز صبح در فرودگاه مشهد فرود آمد، از این هواپیما جدا شد ولی این سانحه هیچ تلفات جانی در بر نداشت.

عرفانیان مدیركل ستاد حوادث غیرمترقبه استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: هواپیمای توپولف تابان‌‌ایر صبح امروز در لحظه فرود در باند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد دچار سانحه و از باند فرود خارج شده است.

وی تصریح كرد: این هواپیما 157 مسافر و 13 خدمه داشته و 6 نفر از مسافران این هواپیما خردسال بودند.

عرفانیان ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه اكیپ‌های امدادی به همراه نیروهای انتظامی به محل حادثه شتافتند و تمامی مسافران را از هواپیما تخلیه كردند.

وی با تأكید بر این كه سانحه مذكور هیچ گونه تلفات جانی دربرنداشته است، خاطرنشان كرد: به دنبال بروز این حادثه 46 نفر از مسافران به صورت سرپایی مجروح شدند كه حال اغلب آنها مساعد است.

به دنبال بروز این حادثه 46 نفر از مسافران به صورت سرپایی مجروح شدند كه حال اغلب آنها مساعد است

مدیركل ستاد حوادث غیرمترقبه استان خراسان رضوی با بیان این كه مسافران این پرواز زائران كربلای معلی بوده‌اند كه از فرودگاه آبادان به سمت مشهد در حركت بودند، خاطرنشان كرد: مصدومان این حادثه به صورت سرپایی در بیمارستان‌های امام رضا(ع) و شهید كامیاب مشهد تحت درمان قرار گرفته‌اند.

مدیركل ستاد حوادث غیرمترقبه استان خراسان رضوی تأكید كرد: هنگام آتش گرفتن بال عقب این هواپیما حدود یك سوم بدنه اصلی هواپیما كه همان قسمت انتهایی آن است از هواپیما جدا شده است و به دنبال بروز این سانحه هواپیما از باند خارج می‌شود.

عرفانیان تصریح كرد: علت بروز این سانحه پس از بررسی‌های كمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی كشوری بیان خواهد شد.

تنظیم:س.آقازاده