تبیان، دستیار زندگی
انی رضایی: فصل‌ آینده‌ کاپیتان‌ "مسینا" مى‌شوم! حکم‌ فیفا چوبى‌ بود که‌ به‌ خودمان‌ زدیم‌ به‌ تعبیرى‌ مى‌توان‌ گفت‌ رحمان‌ رضایى‌ باثبات‌ترین‌ لژیونر ایرانى‌ در فوتبال‌ اروپاست‌ و در 34 بازى‌ تیم‌ مسینا جزو نفرات‌ ثابت‌ تیمش‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با مدافعان لژیونر فوتبال ایرانی

رضایی: فصل‌ آینده‌ کاپیتان‌ "مسینا" مى‌شوم!

حکم‌ فیفا چوبى‌ بود که‌ به‌ خودمان‌ زدیم‌

به‌ تعبیرى‌ مى‌توان‌ گفت‌ رحمان‌ رضایى‌ باثبات‌ترین‌ لژیونر ایرانى‌ در فوتبال‌ اروپاست‌ و در 34 بازى‌ تیم‌ مسینا جزو نفرات‌ ثابت‌ تیمش‌ بود و تنها یک‌ بازى‌ را به‌ دلیل‌ محرومیت‌ از دست‌ داد. تازه‌ترین‌ گفتگو با «رحمان» حاوى‌ نکات‌ جالبى‌ است:

* تا پایان‌ رقابتهاى‌ کالچو 4 بازى‌ باقى‌مانده‌ که‌ دو دیدار آن‌ خانگى‌ است‌ و چنانچه‌ امتیازات‌ کامل‌ آن‌ را دریافت‌ کنیم‌ سال‌ آینده‌ یکى‌ از نمایندگان‌ فوتبال‌ ایتالیا در جام‌ یوفا خواهیم‌ بود.

* البته‌ مطبوعات‌ ایتالیا نوشتند که‌ قراردادم‌ را با مسینا تمدید مى‌کنم‌ اما اگر شرایط‌ مهیا باشد در حال‌ حاضر هیچ‌ چیزى‌ مشخص‌ نیست‌ و چنانچه‌ رضایت‌ مالى‌ام‌ را جلب‌ کنند در مسینا مى‌مانم‌ در غیر این‌ صورت‌ پیشنهادات‌ دیگر را بررسى‌ مى‌کنم.

* اگر فصل‌ آینده‌ در مسینا بمانم‌ با توجه‌ به‌ کسوت‌ در این‌ تیم‌ شاید در چند بازى‌ بازوبند کاپیتانى‌ را بر بازو ببندم.

* مسینا در نیم‌فصل‌ دوم‌ جزو دو سه‌ تیم‌ برتر از نظر خط‌ دفاعى‌ بود و من‌ هم‌ در 99 درصد بازیها حضور داشتم‌ که‌ این‌ مسأله‌ امتیاز مثبتى‌ برایم‌ است.

* لیگ‌ ایتالیا جزو سخت‌ترین‌ لیگ‌هاى‌ جهان‌ است‌ و معمولاً‌ تیم‌هایى‌ که‌ در رده‌ پایین‌تر قرار دارند علاقمند هستند با بازیکنانى‌ مثل‌ من‌ قرارداد ببندند.

* از تیم‌هاى‌ ایتالیایى‌ چند پیشنهاد دارم. من‌ 4 سال‌ است‌ که‌ در این‌ کشور بازى‌ مى‌کنم‌ و بهتر است‌ به‌ حضور در لیگ‌هاى‌ دیگر فکر نکنم.

* در بازى‌ هفته‌ اخیر مقابل‌ سمپدوریا برد شیرین‌ را با تساوى‌ عوض‌ کردیم‌ و دو گل‌ بد خوردیم‌ اما باید در دیدار این‌ هفته‌ مقابل‌ آتالانتا جبران‌ کنیم‌ البته‌ آنها براى‌ فرار از سقوط‌ به‌ تمامى‌ امتیازات‌ بازى‌ احتیاج‌ دارند.

* من‌ در ایتالیا امتیازات‌ خاصى‌ دارم. همه‌ مى‌دانند بازى‌ کردن‌ در لیگ‌ این‌ کشور آسان‌ نیست‌ و حتى‌ بازیکنان‌ بزرگى‌ به‌ دلیل‌ فشار بالا طاقت‌ نیاوردند.

* در ایتالیا رسانه‌هاى‌ این‌ کشور معتقدند ایران‌ شانس‌ زیادى‌ براى‌ صعود به‌ جام‌ جهانى‌ دارد البته‌ ما نباید بازى‌ مقابل‌ کره‌شمالى‌ را دست‌کم‌ بگیریم.

* درخصوص‌ جریمه‌ فیفا باید بگویم‌ ما خودمان‌ این‌ حکم‌ را براى‌ خود صادر کرده‌ایم. 30 سال‌ از ساخت‌ ورزشگاه‌ آزادى‌ مى‌گذرد و در بازیهاى‌ مهم‌ تماشاگران‌ زیادى‌ به‌ استادیوم‌ مى‌آیند. این‌ حکم‌ چوبى‌ بود که‌ خودمان‌ به‌ خودمان‌ زده‌ایم.

* من‌ فکر مى‌کنم‌ کریمى‌ در بایرن‌ مونیخ‌ موفق‌ شود اما هر بازیکنى‌ براى‌ قرار گرفتن‌ در ترکیب‌ ثابت‌ باید بیشتر تمرین‌ کند.

* حضور ما در جام‌ جهانى‌ بستگى‌ به‌ خودمان‌ دارد و اگر دچار غرور نشویم‌ و با اقتدار به‌ کارمان‌ ادامه‌ بدهیم‌ جواز جام‌ جهانى‌ 2006 را به‌ دست‌ مى‌آوریم.

مهدی پاشازاده:

تیم ملی برای همه‌ی ایرانی‌هاست

چرا مربیان تیم ملی به اتریش سفر نمی‌كنند

لیگ اتریش از لیگ‌های امارات و قطر ضعیف‌تر نیست

مدافع ایرانی تیم فوتبال آدمیرا واكر گفت: تیم ملی برای همه‌ی ایرانی‌ها است و اعضای كادر فنی باید برای ارزیابی بازیكنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی همه‌ی بازیكنان را زیر نظر داشته باشند.

مهدی پاشازاده اظهار كرد: لیگ اتریش از لیگ‌های درجه‌ی دو اروپا محسوب می‌شود اما هر چه باشد از لیگ‌های امارات و قطر قدرتمندتر است و علاوه بر آن به لحاظ برنامه‌ریزی و نظم به مراتب از لیگ برتر ایران بهتر است اما برای من جای سوال دارد كه چرا از لیگ‌های امارات و قطر بازیكن به تیم ملی دعوت می‌شود اما اعضای كادر فنی تیم ملی برای نظاره‌ی بازی، بازیكنان ایرانی شاغل در اتریش به این كشور حتی سفر نیز نمی‌كنند.

وی افزود: بازیكنان حاضر در لیگ اتریش زیر نظر مربیان با تجربه‌ای همچون باریچ، اوسیم، نیلكسبرگر و ... كار می‌كنند و سطح لیگ این كشور در سطح بالایی است بنابراین بازیكنان حاضر در این لیگ نمی‌توانند ضعیف كار كنند چرا كه با توجه به سطح این رقابت‌ها بازیكنانی كه ضعیف كار كنند از تركیب تیم خارج می‌شوند. پیشنهاد فعلی من این است كه در یك دیدار دوستانه به من شانس بدهند و اگر در آن دیدار بد كار كردم دیگر به تیم ملی دعوتم نكنند.

پس از حضور رییس ایرانی باشگاه آدمیرا، حشمت مهاجرانی به سمت مدیریت فنی این تیم منصوب شد و جواد رزاقی و مهدی پاشازاده نیز به عضویت این تیم درآمدند و پس از آن این تیم با صعود سه پله‌ای هم اكنون در رده‌ی ششم بوندس‌لیگای اتریش قرار گرفته است. پاشازاده در این باره گفت: نسبت به تیم پنجم یك بازی كمتر داریم و در صورتی كه بتوانیم بازی این هفته و هفته‌ی بعد خود را ببریم به رده‌ی پنجم صعود كرده و می‌توانیم در فصل بعد در جام یوفا شركت كنیم. به دلیل كسب این نتایج مطبوعات اتریش برخورد خوبی با آدمیرا داشته‌اند و به طور كل حضور ایرانی‌ها در آدمیرا تاثیر مثبتی داشته است.

پس از اخراج عزیزی از پاس زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستن این بازیكن به یكی از تیم‌های باشگاهی اتریشی به گوش رسید. پاشازاده در این باره به خبرنگار ایسنا اظهار كرد: روز گذشته روزنامه‌های «كوریر» و «كرونه» با چاپ عكس بزرگی از خداداد از مذاكره مسوولان آدمیرا با وی و پیوستن او در چند روز آینده خبر داده‌اند و احتمال این كه طی چند روز آینده خداداد با آدمیرا قرارداد امضا كند بسیار زیاد است.

مدافع ایرانی باشگاه آدمیراواكر درباره‌ی وضعیتش در فصل آینده گفت: من با آدمیرا تا پایان فصل بعد قرارداد دارم. ضمن آن كه با توجه به سرمایه‌گذاری باشگاه و استخدام چند بازیكن آلمانی و تركیه‌ای در فصل بعد برای قهرمانی در لیگ و یوفا با سایر تیم‌ها رقابت خواهیم كرد.

پاشازاده كه فصل گذشته از استقلال جدا شد، درباره‌ی نتایج كسب شده‌ی این تیم در این فصل، خاطر نشان كرد: فوتبال فراز و نشیب زیادی دارد. ده، پانزده سال قبل تنها پرسپولیس یا استقلال قهرمان می‌شدند اما با سرمایه‌گذاری كارخانه‌ها تیم‌های شهرستانی قدرت دوباره یافتند و كار برای پرسپولیس و استقلال بسیار سخت شده است. تنها امیدوارم كه استقلال با تغییرات فراوانی كه نسبت به سال پیش داشته بتواند موفق باشد و دل هواداران را خوشحال كند.