تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه «علیرضا رئیسیان» می‌گوید شهرداری متعهد شده بود از «چهل‌سالگی» حمایت كند، «هادی منبتی» همچنان عقیده‌ای دیگر دارد. حواشی پیرامون این قضیه و امروز و فردا در معرفی داوران جشنواره، از حواشی امروز برج جشنواره به شمار می‌رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از افشاگري رئيسيان تا داوران دقيقه نودي جشنواره

در حالي كه «عليرضا رئيسيان» مي‌گويد شهرداري متعهد شده بود از «چهل‌سالگي» حمايت كند، «هادي منبتي» همچنان عقيده‌اي ديگر دارد. حواشي پيرامون اين قضيه و امروز و فردا در معرفي داوران جشنواره، از حواشي امروز برج جشنواره به شمار مي‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالي كه سه روز تا آغاز رسمي جشنواره و يك روز تا افتتاحيه اين دوره زمان باقي است و همه نگاه‌ها به افتتاحيه بيست‌وهشتمين فجر سينماي ايران معطوف شده، گفت‌وگوي «عليرضا رئيسيان» در نقض گفته‌هاي مديران فرهنگي شهرداري و ارائه مدرك توسط او خبر جالب دومين روز بهمن بود.

انتشار خبر اهداي جوايز مانده از دوره‌هاي پيش جشنواره در افتتاحيه جشنواره امسال، رونمايي از تيزر جشنواره بيست و هشتم، معرفي برنامه روز اول برج ميلاد دركنار اعلام مسيرهاي رسيدن به برج، از مهم‌ترين اخبار رسمي جشنواره امروز بودند.

رئيسيان: شهرداري متعهد شده بود از «چهل‌سالگي» حمايت كند

ايلنا نوشت: با بالاگرفتن جدال لفظي عليرضا رئيسيان و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بر سر حمايت از فيلم سينمايي «چهل سالگي»، ماجرا به سمتي رفت كه تهيه كننده و كارگردان اين فيلم سينمايي بخش‌هاي جديدي از اين موضوع را بيان كند.

در حالي كه چند روز گذشته سيد هادي منبتي معاون هنري سازمان فرهنگي شهرداري تهران اعلام كرده بود كه فيلم «چهل سالگي» در سبد حمايتي اين سازمان قرار ندارد اما رئيسيان با انتشار مدارك در اين خبرگزاري اعلام مي‌كند كه با سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران قرارداد دارد.

منبتي: من نبودم، به نظر نمي‌رسد پولي رد و بدل شده باشد

به نوشته اين خبرگزاري، عليرضا رئيسيان در حالي اين سخنان را بيان مي‌كند كه معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران مدعي است فقط پيش‌نويس قرارداد منعقد شده است.

سيد هادي منبتي در گفت‌وگويي با اين خبرگزاري گفته است: من در زمان انعقاد اين قرارداد در سازمان نبودم و در موسسه تصويرشهر حضور داشتم و رياست سازمان در آن زمان برعهده احمد نوريان بوده است.

وي ادامه داد: اگر قراردادي امضاء شده است فقط در حد پيش‌نويس قرارداد بوده است و به نظر نمي‌رسد پولي رد و بدل شده باشد.

وي ادامه داد نزديك به 3/2 فيلم‌هايي كه در سال توليد مي‌شوند به سازمان فرهنگي هنري شهرداري جهت حمايت مالي ارجاع داده مي‌شود و ما هم تا آنجا كه محدوديت‌هاي مالي و همچنين نزديكي فيلمنامه به دغدغه هاي شهري اجازه دهد از فيلم حمايت مي‌كنيم. به‌طور مثال ما از ساخت فيلم‌هايي همچون طلا و مس ، طهران تهران، كارناوال مرگ و چندين فيلم مستند حمايت و در ساخت آن مشاركت كرده‌ايم...

تكذيب مسعودشاهي

شهر گفت‌وگوي جالبي از «مهدي مسعودشاهي» منتشر كرده كه در آن به نقل از دبير جشنواره بيست و هشتم آمده است: شائبه‌هاي مطرح شده براي هدايت گروه هيات انتخاب و داوري براي مطرح شدن و اهداي جوايز به فيلم «ملك سليمان»(شهريار بحراني) كذب محض است.

مسعودشاهي ضمن بيان اين مطلب گفته است: اگر اين شبهه به وجود بيايد يعني به تخصص‌هاي هنرمندي كه وقت گذاشته و به تماشاي يك فيلم نشسته و كارشناسي مي‌كند، توهين شده است.

وي درخصوص تركيب هيات داوري و مصاحبه افرادي چون «ابوالقاسم طالبي» و تاييد حضور وي در تركيب هيات داوري نيز توضيح داد:من نه تكذيب كرده‌ام و نه تاييد.اميدوارم روزي پيش بيايد كه همان روزهاي اول اعلام كنيم كه اين افراد اعضاي هيات داوري هستند ولي اين فرصت به وجود نيامده است. بايد اين بستر‌سازي را بكنيم كه جشنواره از همان روزهاي اول همه توان و امكاناتش را به صورت كامل مطرح كند، چون قرار است قضاوت شود.

پرديس سينمايي ملت و سينما سپيده سالن‌هاي خانه سينما

مدير روابط عمومي جشنواره فيلم فجر از برگزاري جلسه هماهنگي مديران سالن‌هاي سينمايي با مديره اداره كل نظارت و ارزشيابي ارشاد خبر داد.

حبيب ايل‌بيگي در اين زمينه به مهر گفت: اين جلسه روز گذشته با حضور عليرضا سجادپور مدير اداره كل نظارت و ارزشيابي ارشاد، عليزاده مسئول كميته فني و پشتيباني جشنواره فجر، نمايندگان ارشاد در سالن‌هاي سينمايي و من در وزارت ارشاد برگزار شد.

وي عنوان كرد: سالن‌هاي نمايش مردمي جشنواره فيلم فجر كار خود را از پنجم بهمن‌ماه آغاز مي‌كنند و با برنامه ريزي‌هاي انجام شده، سانس‌ها از ساعت 13 و 14 آغاز مي‌شود.

بمب خبري برنامه 45 دقيقه!

اما صحبت‌هاي دبير جشنواره درباره داوران جشنواره امسال، بمب خبري برنامه پنجشنبه شب 45 دقيقه حميدرضا مدقق بود.

بر اساس اين گزارش، مسعودشاهي در بخشي از اين برنامه در پاسخ به اين سوال كه چه زماني اسامي هيأت داوران اعلام خواهد شد اظهار داشت: به سبب مسائلي كه ممكن است پس از اعلام نام افراد به وجود بيايد اسامي هيأت داوران بخش مسابقه ايران را در مراسم اختتاميه اعلام مي‌كنيم.

اين در حالي است كه حبيب ايل‌بيگي به مهر گفته است: اعضاي هيئت داوري بخش‌هاي مختلف جشنواره همزمان با آئين افتتاحيه كه روز سوم بهمن‌ماه در برج ميلاد برگزار مي‌شود، معرفي خواهند شد و فيلم‌هاي روز اول در سالن برج ميلاد و سينماهاي مردمي امروز جمعه دوم بهمن‌ماه اعلام مي‌شود.

گفته مي‌شود، قرار است داوران جشنواره طي روزهاي آتي معرفي شوند و آدرسي كه دبير جشنواره در اين زمينه داده، بيشتر در راستاي كم كردن حواشي و التهابات پيرامون اين قضيه بوده است.


تنظیم از گروه هنری تبیان