تبیان، دستیار زندگی
صبح شنبه در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاعران داخلی و خارجی چهارمین جشنواره شعر فجر در محل مجتمع فرهنگی هنری بوشهر گشایش یافت. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گشایش چهارمین جشنواره بین المللی فجر

چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بوشهر گشایش یافت

گشایش چهارمین جشنواره بین المللی فجر

خبرگزاری فارس: صبح شنبه در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاعران داخلی و خارجی چهارمین جشنواره شعر فجر در محل مجتمع فرهنگی هنری بوشهر گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بیش از 500 شاعر در قالب 10 هزار اثر تازه‌ترین سروده‌های خود را در قالب 10 هزار اثر شعری به دبیرخانه مركزی این جشنواره ارسال كردند.

20 نفر از شاعران و پژوهشگران شعر فارسی كه همه آنها نام‌آشنا و برجسته در سراسر كشور هستند، برای داوری انتخاب شده‌اند و برگزیدگان جشنواره در سه رشته شعری شامل شعر سنتی، شعر نو و شعر كودك و نوجوان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر امسال در سه بخش استانی، كشوری و بین‌المللی برگزار كه در بخش استانی، همایش‌های ادبی و شب‌های شعر شامل شعرخوانی، كارگاه نقد شعر با حضور شاعران برجسته و نام‌آشنای كشور و معرفی آثار جدید شاعران استانی انجام می‌شود.

در بخش كشوری نیز آخرین سروده‌های شاعران سراسر كشور كه به دبیرخانه مركزی جشنواره در تهران ارسال شده است، برگزیدگان آن در آیین اختتامیه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در بخش بین‌المللی این جشنواره نیز حداقل 10 شاعر فارسی‌گوی و پژوهشگر شعر فارسی در جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا می‌كنند.

آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شنبه همزمان با ولادت امام موسی كاظم (ع) در بوشهر آغاز و آیین اختتامیه آن نیز روز یكم اسفند در تالار مركزی تهران برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس

تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی