تبیان، دستیار زندگی
نگارخانه جوان همزمان با هفته میراث فرهنگی در روز بزرگداشت فردوسی نمایشگاه تمبری را با همكاری موزه پست و مخابرات برگزار می‌كند . به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای جوان- هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه تمبر در فرهنگسرای جوان


نگارخانه جوان همزمان با هفته میراث فرهنگی در روز بزرگداشت فردوسی نمایشگاه تمبری را با همكاری موزه پست و مخابرات برگزار می‌كند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای جوان- هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم خصوصاً قشر جوان با تاریخچه تمبر و چگونگی ارسال نامه‌ها و كالاها در كلیه نقاط كشور در زمان‌های گذشته است.

علی‌تن با تأكید بر انیكه سلسله هخامنشی در ایران اولین حاكمیت دولتی در جهان بود كه برای انتقال پیام‌ها و اطلاعات سیستم منسجمی را پدید آورد و این سیستم مجموعه‌ای از چابك سواران دولتی را شامل می‌شد كه اطلاعات مكتوب دولتی را در سراسر كشور پهناور ایران ان زمان از ایستگاهی به ایستگاه دیگر منتقل كنند، افزود: می‌توان آغاز فعالیت‌های پست در ارایه خدمات به مردم ایران را به طور رسمی از اوایل سلطنت ناصرالدین‌ شاه و صدارت امیركبیر دانست. امیركبیر چاپارخانه دولتی بسیار منظمی را پی‌ریزی كرد و در سال 1249ش. میرزا علی‌خان منشی ملقب به امین‌الدوله از روی كلیشه‌های خارجی دستور چاپ اولین تمبر ایران را در 4 رقم صادر كرد.

مسئول نگارخانه جوان در پایان خاطرنشان كرد: جوانان علاقه‌مند به منظور آشنایی با این تاریخچه و نوع فعالیت پست خانه‌های قدیمی و بازدید تمبرهای یادبود می‌توانند از تاریخ 19 تا 31 اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت 9 تا 20 به نگارخانه فرهنگسرای جوان واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران مراجعه كنند.