تبیان، دستیار زندگی
گزیده مجموعه آثار شیخ عباس قمی در كتابی با عنوان «ره‌توشه سالكان» كه از سوی انتشارات مسجد مقدس جمكران جمع‌آوری شده است، به زودی منتشر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ره‌توشه سالكان» در راه است

ره‌توشه سالكان» در راه است

گزيده مجموعه آثار شيخ عباس قمي در كتابي با عنوان «ره‌توشه سالكان» كه از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران جمع‌آوري شده است، به زودي منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شیخ عباس قمی معروف به محدث قمی، از محدثان شیعی پرکار قرن چهاردهم هجری بود که در سال  ۱۲۵۴ هجري‌شمسي در قم متولد شد.

معروف‌ترین كتاب شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان است. این كتاب مجموعه دعاهایی است كه در كتاب‌های مختلف حدیث از امامان شیعه نقل شده و شیخ قمی آن‌ها را به صورت موضوعی دسته‌بندی كرده است.

«نزهة‌النواظر»، «شرح صد كلمه قصار» و «معراج‌السعاده» سه اثر از شيخ عباس قمي با محور مباحث اخلاقي‌ است كه گزيده اين آثار به زودي منتشر مي‌شود. كتاب «نزهة‌النواظر» در 10 باب و «معراج‌السعاده» در پنج مقام به رشته تحرير درآمده‌اند.

كتاب «شرح صد كلمه قصار» اثري اخلاقي‌ درباره بخشي از كلمات نهج‌البلاغه به همراه توضيحات، اشعاري از سعدي و ديگر شاعران است. براي نمونه، مباحثي نظير نيكويي كردن، شرّ و بدي، رذل و پست بودن، عقل مرد و بخشش در قدرت، در اين كتاب بيان شده‌اند.

برخي از مواردي كه در اين سه كتاب تكرار شده و محور مشترك دارند، در اين كتاب به عنوان يك مطلب بيان شده‌اند.

كتاب «ره توشه سالكان» در شمارگان 3000 نسخه، قطع رقعي و 488 صفحه به زودي از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر مي‌شود.