تبیان، دستیار زندگی
طالقانی: تهمت و افتراها مرا دلزده نكرده است پایان خرداد بدهی‌هایمان تسویه می‌شود روزهای زیبا برای فرنگی، آرامش در كشتی آزاد رییس فدراسیون كشتی اعلام كرد: امسال سال به بار نشستن برنامه‌ریزی‌های دو سال گذشته است. محمدرضا طالق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طالقانی و نوید روزهای خوش کشتی

طالقانی:

تهمت و افتراها مرا دلزده نكرده است

پایان خرداد بدهی‌هایمان تسویه می‌شود

روزهای زیبا برای فرنگی، آرامش در كشتی آزاد

رییس فدراسیون كشتی اعلام كرد: امسال سال به بار نشستن برنامه‌ریزی‌های دو سال گذشته است.

محمدرضا طالقانی كه در سمینار روسای هیات‌های كشتی سخن می‌گفت، در این رابطه اظهار كرد: با نفرات و نیروهایی كه فدراسیون كشتی در سراسر كشور در اختیار دارد می‌توان با تمام قدرت به سوی ترقی و پیشرفت برود. این در حالی است كه تهمت و افتراها مرا دلزده نكرده است و به خاطر عشق به كشتی با تمام مشكلات همراه با همكارانم در فدراسیون كشتی تا به هدف رساندن كشتی به جایگاه اصلی خود در جهان به تلاشمان ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان كرد: امسال می‌خواهیم از كاشته‌های دو سال گذشته‌ی خود بهره‌برداری كنیم. بی‌تردید با تلاش و درایت هیات‌های كشتی كشور مسیر دشوار پیشرفت كشتی هموار خواهد شد. طی دو سه هفته گذشته اخباری به ناحق در مطبوعات و رسانه‌های گروهی منتشر شد؛ این جریانی است كه نه تنها ما را ناراحت و دلزده نمی كند، بلكه توانمان را برای كار بیشتر و اتحاد و انسجام بیشتر خواهد كرد. ما نیز پس از ملاقات با رییس سازمان صداوسیما و جلب حمایت‌های صادقانه‌ی وی از كمیته‌ی قضایی فدراسیون كشتی درخواست كردیم كه از این پس تمامی اظهارات ناروا و كذب و اتهامات را از طریق مراجع قانونی و مطبوعاتی پیگیری كند.

طالقانی با اشاره به پرداخت بدهی‌های فدراسیون كشتی گفت : تلاش می‌كنیم تا پایان خردادماه سال جاری تمام بدهیهای فدراسیون كشتی به هیاتها و طلب‌كارها را پرداخت كنیم. در سال 84 مسابقات زیادی شامل قهرمانی آسیا و جهانی در رده‌های مختلف را پیش رو داریم، بنابراین باید اردوهای زیادی برگزار كنیم كه مستلزم كمك و یاری هیات‌های ورزشی است. ما به خاطر بدقولی اسپانسر تبلیغات نتوانستیم به تعهداتمان مقابل هیات‌های زحمت‌كش كه با مشكلات فراوان زمینه رشد كشتی در استانها را فراهم كرده‌اند، عمل كنیم. برای این اتفاق از همه پوزش می خواهم، قول می‌دهم به محض دریافت طلب‌ها، بدهكاریها به هیات پرداخت شود.

رییس فدراسیون كشتی تصریح كرد: با همبستگی كه هم‌اكنون میان هیات‌های كشتی سراسر كشور وجود دارد آینده‌ی كشتی طی دو سال آینده بسیار روشن است. این در حالی است كه با تلاش شما پشتوانه‌های بسیاری در تمام اوزان داریم. ما در مسابقات قطر 60 درصد تیم ملی خود در هر دو رشته آزاد و فرنگی را عوض می‌كنیم. طالقانی افزود: كشتی فرنگی روزهای بسیار زیبایی پیش رو دارد و كشتی آزاد با آرامشی كه نصیبش شده قدرتمندانه پیش خواهد رفت. دوستان من ما به كاری كه برای جوانان این مرز و بوم انجام می دهیم اعتقاد دارند و باید تلاش بیشتری بخرج دهیم تا قهرمانان ایران اسلامی ما در بالاترین قله‌های افتخار بایستند. ما معتقدیم حق ما و قهرمانان ما از كشتی جهان بیش از این است كه با حركت تازه‌ی هیات های كشتی كشور به تمامی آنها دست خواهیم یافت.

پاسخ مارتینتی به عزیزا.. اطاعتی:

قوانین اصلاح شده‌ی شما برای كشتی آزاد بسیار مثبت است

پیشنهادتان را به كمیته‌ی سازماندهی مسابقات جهانی ارایه می كنم

رافائل مارتینتی رییس فدراسیون جهانی كشتی (فیلا) از پیشنهادات رییس كمیته‌ی داوران فدراسون كشتی كشورمان در رابطه با تغییر برخی قوانین كشتی فرنگی تشكر كرد.

رافائل مارتینتی در پاسخ به پیشنهادات رییس كمیته‌ی داوران فدراسیون كشتی آورده است: مشاهدات شما صحیح است و ثابت می‌كند كه كشورها و مربیان خودشان را با اصلاحات قوانین هماهنگ كرده‌اند. این نامه حاوی نظرات كارشناسی پیرامون اصلاحات مقررات و قوانین جدید بود.

مارتینتی با اشاره به این كه تغییرات و اصلاحات در قوانین كشتی، این ورزش را در مسیر مثبت و رو به رشدی قرار می‌دهد، آورده است:« قوانین اصلاح شده برای كشتی آزاد بسیار مثبت است. ولی برای رشته فرنگی هنوز به طور كامل رضایت را حاصل نكرده است. كمیته فنی فیلا در راه مطالعه برای یافتن یك راه حل برای كشتی فرنگی است كه در خلال مسابقات قاره‌ای مورد بحث قرار خواهد گرفت؛ ممكن است این راه‌حل كشتی‌گیران فرنگی‌كار را مجبور كند تا فعالیت‌های خود را بیشتر كنند. برای مثال یك دقیقه در حالت ایستاده در هر تایم و 30 ثانیه برای هر كشتی‌گیر در حالت خاك؛ كه در این حالت كشتی‌گیری كه در بالا قرار می‌گیرد باید حریف را به شكلی در بر بگیرد كه شكم مدافع روی تشك قرار نداشته باشد. ( به كشتی‌گیری كه در خاك قرار دارد، اجازه داده نمی‌شود تا شكم خود را روی تشك بگذارد).

مارتینتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود آورده است: اگر تمایل دارید فدراسیون كشتی ایران می‌تواند نظرات خود را درباره‌ی این مسئله اعلام كند. با توجه به پیشنهاد شما در مورد جلسه‌ی مشترك برای داوران، قاضیان، مربیان و سرپرستان تیم‌ها با كمیته‌ی سازماندهی رقابت‌های جهانی صحبت خواهیم كرد تا چنین جلسه‌ای را داشته باشیم.