تبیان، دستیار زندگی
وقتی نمودار متعلق به طرفداران پرسپولیس و استقلال در LCD استودیوی نود، قد و قامتی بسیار فراتر از نمودار متعلق به طرفدار تراکتورسازثی پیدا کرد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمالوند: نظرسنجی تقلبی است

فردوسی پور: نمی گذارم یک رای جابه جا شود

شوت کمالوند به تیرک فردوسی پور

فراز کمالوند سرمربی تراکتورسازی

وقتی نمودار متعلق به طرفداران پرسپولیس و استقلال در LCD استودیوی نود، قد و قامتی بسیار فراتر از نمودار متعلق به طرفدار تراکتورسازثی پیدا کرد، می شد حدس زد باید منتظر واکنش خاصی باشیم. عادل فردوسی پور شش گزینه را برای انتخاب پرطرفدارترین تیم ایران در نظرسنجی خود گنجاند. شش گزینه ای که به نوعی تمام تیم های فعال لیگ ایران را دربرمی گرفت تا شبکه با گستردگی فراوان مشتاقان ارسال پیام کوتاه رو به رو شود. ترافیک خطوط به حدی بالا رفت که ارسال SMS به سختی صورت می گرفت و در دقایقی نیز ناممکن می شد. اما چیزی که جنجال را آغاز کرد سطح پایین نمودار طرفداران تراکتورسازی بود که در لیگ امسال تماشاچیانی به مراتب بیشتر از پرسپولیس و استقلال داشته اند. در این لحظات بود که فراز کمالوند به طور ناگهانی روی خط آمد. جالب اینکه چند دقیقه قبل، فردوسی پور با پخش تصاویری ادعای آبادانی بودن او را مورد تردید قرار داده بود. تمام اینها باعث شد تا سرمربی تراکتورسازی با توپ پر وارد شود و نه تنها نظرسنجی را زیر  سوال برد بلکه مجری نود را متهم به پرسپولیسی بودن کرد و گفت: من با شما چند سال پیش همکار بودم و می دانم یک پرسپولیسی متعصب هستید و طوری برنامه ریزی کرده اید که این تیم بیشترین رای را بیاورد.

مطرح کردن چنین ادعایی از سوی کمالوند بعید بود. چرا که اکثر اهالی رسانه در ایر ان قبل از آغاز فعالیت حرفه ای خود تمایل به یکی از دو تیم قرمز یا آبی دارند. اما کار وقتی بالا گرفت که فراز کمالوند با این استدلال که تراکتور در بازی آخر مقابل استقلال 50 هزار نفر تماشاچی با خود آورده، این تیم را پرطرفدارترین تیم ایران دانست و گفت: «رقم یک میلیون اس ام اسی که برای پرسپولیس آمده منطقی است که می شود هواداران این تیم را یک میلیون نفر عنوان کرد. اما وقتی می بینم در نظرسنجی شما 70 هزارنفر به تراکتورسازی رای بدهند اصلاً قابل قبول نیست. چون ما در هر مسابقه 80- 70 هزار تماشاچی داریم و حداقل 10 برابر اینها باید در نظرسنجی شرکت کنند.

فردوسی پور در  میان هواداران

به نقل از گل، بعد از آن اتهام اصلی را وارد کرد؛ شما کاری کرده اید تا موبایل های ایرانسل از تبریز نتوانند در نظرسنجی شرکت کنند.

اینجا بود که فردوسی پور کاملاً برآشفت و با بیان جمله ای با تمام وجود از صحت مسابقه نظرسنجی خود دفاع کرد؛ این اس ام اس ها مثل ناموس من هستند و اجازه نمی دهم یک رای جابه جا شود. کمالوند همچنان داشت حرف می زد که فردوسی پور ترجیح داد ارتباط را قطع کند. نکته ای که سرمربی تراکتورسازی در استدلال خود به آن توجه نداشت ترافیک بالای خطوط ارتباطی و مشکل پیدا کردن بسیاری از بینندگان نود در ارسال پیام کوتاه بود. به عبارتی همانطور که صدها هزار نفر طرفدار تراکتور نتوانستند پیام خود را ارسال نمایند؛ میلیون ها نفر نیز در ایر ان چنین مشکلی داشتند که اگر رفع می شد باید انتظار آرای فراوان دیگری به نفع پرسپولیس، استقلال و سایر تیم ها می کشیدم.

اما در جامعه آماری حدود دو میلیون و 600 هزار نفری شرکت کننده در این نظرسنجی پرسپولیس با 51 درصد صدر جدول را به خود اختصاص داد و در روالی منطقی استقلال و تراکتورسازی دوم و سوم شدند تا تیم تبریزی بتواند بالاتر از تیم هایی چون سپاهان هم بایستد. هرچند سپاهانی ها نیز فعلاً مدعی هستند آنها هم جایگاهی فراتر از آنچه نود نشان داد در میان فوتبالدوستان ایران دارند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری