تبیان، دستیار زندگی
دنیل رادکلیف، بازیگر نقش پسرک جادوگر در سری فیلم های «هری پاتر»، با وجود پشت سر گذاشتن سن پانزده سالگی، در پنجمین قسمت از این مجموعه هم نقش هری پاتر را ایفا می کند . خبرگزاری مهر- دنیل نوجوان که از اواخر هزاره دوم میلادی و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منتظر «هری پاتر و محفل ققنوس» باشید


دنیل رادکلیف، بازیگر نقش پسرک جادوگر در سری فیلم های «هری پاتر»، با وجود پشت سر گذاشتن سن پانزده سالگی، در پنجمین قسمت از این مجموعه هم نقش هری پاتر را ایفا می کند.

خبرگزاری مهر- دنیل نوجوان که از اواخر هزاره دوم میلادی و از سن نه سالگی بازی در نخستین هری پاتر  با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» را آغاز کرد، قصد دارد همچنان هری بماند و در قسمت پنجم این مجموعه یعنی «هری پاتر و محفل ققنوس» را هم بازی کند. فیلمبرداری این فیلم از سال آینده میلادی آغاز می شود.

اما نکته جالب اینجاست که او هرگز به گذشته بازنمی گردد تا حاصل کارش را در سه قسمت قبلی ارزیابی کند. هنرپیشه نوجوان بریتانیایی می گوید: «وقتی "سنگ جادو" را دیدم حسابی به فکر فرورفتم. بعد به این نتیجه رسیدم که دارم در مورد ارزیابی سلامت روانی خودم بیش از اندازه سخت گیری می کنم. به نظرم آن روزها این کار برایم خیلی عجیب بود و تازه حالا دارم می فهمم که چه کاری می کنم.»

رادکلیف 12 ساله بود که «سنگ جادو» روی پرده آمد و پس از آن هم شخصیت اصلی داستان و فیلم بزرگتر شدند و هم بازیگر نوجوان. او که چند ماه دیگر 16 ساله می شود، درباره تجربه بازیگری اش می گوید: «هری در قسمت چهارم به یک نوجوان تبدیل شده و دیگر خبری از آن کودک سه قسمت اول نیست. حالا او از نظر احساسی و عاطفی هم در شرایط متفاوتی قرار دارد و آسیب پذیرتر شده است.»

در همین حال، فیلمبرداری قسمت چهارم هری پاتر  با عنوان «جام آتش» مدتی است که به پایان رسیده و رادکلیف قصد دارد پس از پشت سر گذاشتن امتحان های مدرسه اش، کمی استراحت کند و بعد چشم انتظار انتشار ششمین جلد از مجموعه داستان های هری پاتر نوشته خانم رولینگ بماند.

آیا بازی در نقش هری پاتر باعث شده که او از خواندن کتاب های این نوجوان جادوگر بیشتر احساس لذت کند یا شاید هم نسخه جدید زودتر از سایرین به دستش می رسد؟ دنیل اینگونه پاسخ می دهد: «من هم مثل خیلی ها کتاب را پیش خرید کرده ام. ولی مطمئن باشید که تا امروز هیچ نسخه ای از آن را نه دیده و نه خوانده ام. دوست دارم همزمان با دیگران از ماجراهای جدید هری پاتر در جلد ششم آگاه شوم.»