تبیان، دستیار زندگی
جشن تئاتر ایران، فردا در حالی به پنجمین روز برپایی اش قدم می گذارد که قرار است در سالن کنفرانس خانه هنرمندان، نشست «نقد نقد تئاتر» برگزار شود . در سومین روز این جشن، انجمن طراحی صحنه و لباس خانه تئاتر و انجمن کارکنان فنی خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای آخرین پرده جشن تئاتر ایران ،فردا


جشن تئاتر ایران، فردا در حالی به پنجمین روز برپایی اش قدم می گذارد که قرار است در سالن کنفرانس خانه هنرمندان، نشست «نقد نقد تئاتر» برگزار شود.

در سومین روز این جشن، انجمن طراحی صحنه و لباس خانه تئاتر  و انجمن کارکنان فنی خانه تئاتر برپا کنندگان مراسم بودند. انجمن طراحان صحنه - که امسال کار طراحی صحنه و دکور برنامه های این جشن را به عهده داشت - 50 نشان خانه تئاتر را که به فعالان اهدا شده نیز طراحی کرده است.

به گفته قربانزاده ، رئیس انجمن همین کارهای اجرایی باعث شد تا این انجمن نتواند برگزیده ای داشته باشد و فعالان این حوزه را برای تقدیر معرفی کند. با این حال از مهین میهن - که صیفی یکی از اعضای هیات مدیر انجمن، از او به عنوان مادر گریم ایران نام می برد - در این برنامه تجلیل شد.

میهن ، تنها طراح چهره ای است که توانسته نشان درجه یک تئاتر را از آن خود کند. ایرج راد در مراسم تقدیر از میهن گفت: من هر وقت که به پشت صحنه تئاتر می روم، جای خانم میهن را آنجا خالی می بینم، زیرا که او علاوه بر گریموری به همه درس اخلاق هم می داد، به همین دلیل امیدوارم که او به خانه تئاتر بیاید و انجمن گریم و ماسک را با حضور خود پربارتر کند. در مراسم انجمن کارکنان فنی تئاتر شهر نیز از علی اصغر ریسه به عنوان هیات موسسه انجمن و از جمشید اکبرزاده، کریم بهمنی، جهانگیر اکبرشاهی، علی اکبر صدیقی نیا و شبنم روزبهانی به عنوان دیگر کارکنان واحد فنی تالارها تقدیر کرد. در بخش پایانی این مراسم نیز از مهندس زعیمی، فرشید مصدق، مهندس عرشیا، سیدعباس نوربخش، ابراهیم شهیدی، مرتضی مصنعی، بهمن بهرامی ، برزو فخرآور ، علی اکبر افشین نیا ، محمدرضا بهادری ، غلامرضا افراسیابی و جعفر علاقه مند تقدیر شد.

هفته جشن تئاتر ایران پنجشنبه و با برپایی برنامه های انجمن نویسندگان و منتقدان تئاتر ایران پایان می یابد.