تبیان، دستیار زندگی
فروش فیلم «آواتار» در اکران جهانی از مرز یک میلیارد دلار گذشت.این فیلم تا این لحظه پس از فیلم تایتانیك پرفروش ترین فیلم تاریخ هالیوود در اكران جهانی است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش آواتار از یک‌میلیارد دلار گذشت

آواتار

فروش فیلم «آواتار» در اکران جهانی از مرز یک میلیارد دلار گذشت.این فیلم تا این لحظه پس از فیلم تایتانیك پرفروش ترین فیلم تاریخ هالیوود در اكران جهانی است.

به گزارش جام جم از  اسکرین دیلی فیلم علمی – تخیلی «آواتار» جدید ترین ساخته جیمز کامرون چهارشنبه شب گذشته با فروش 979 میلیون دلاری ، متوسط فروش روزانه 20 میلیون دلار در اکران جهانی را به دست آورد و به این ترتیب شب گذشته  از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

«آواتار» تا این لحظه پس از دیگر فیلم جیمز کامرون یعنی «تایتانیک» پر فروش ترین فیلم تاریخ هالیوود در اکران جهانی است.«تایتانیک» در پایان دوره نمایش خود 1.24 میلیارد دلار فروخت.

به این ترتیب «آواتار» تا این لحظه پس از دیگر فیلم جیمز کامرون یعنی «تایتانیک» پر فروش ترین فیلم تاریخ هالیوود در اکران جهانی است.«تایتانیک» در پایان دوره نمایش خود 1.24 میلیارد دلار فروخت.

«تایتانیک» با مجموع فروش 1.842 میلیارد دلار در آمریکا و جهان به کارخود پایان داد.در حالی که «آواتار» تا این لحظه در مجموع 1.420 میلیارد دلار فروش داشته است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی