تبیان، دستیار زندگی
موسسه بوستان كتاب همزمان با واپسین هفته دی ماه كتاب‌های «بیداری و بین‌الملل اسلامی» و «علی اکبر(ع)» را به مناسبت نزدیك شدن به ماه صفر و آگاهی‌بخشی به مخاطبان تخصصی و عمومی منتشر كرد. این آثار در حوزه علوم قرآنی و آشنایی با معارف اهل‌بیت(ع)‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آثار ديني بوستان كتاب در واپسين هفته دي ماه
   استقبال کتاب‌خوانان، سامانه پیام کوتاه، پست الکترونیکی، مؤسسه بوستان کتاب

موسسه بوستان كتاب همزمان با واپسين هفته دي ماه كتاب‌هاي «بیداری و بین‌الملل اسلامی» و «علی اکبر(ع)» را به مناسبت نزديك شدن به ماه صفر و آگاهي‌بخشي به مخاطبان تخصصي و عمومي منتشر كرد. اين آثار در حوزه علوم قرآني و آشنايي با معارف اهل‌بيت(ع)‌اند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «بیداری و بین‌الملل اسلامی» نوشته دکتر ابوالفضل خوش‌منش كه مروری بر نقش داعیان قرآنی در دو سده اخیر دارد، از جمله آثار اين مجموعه به شمار مي‌رود. اين اثر با موضوع علوم قرآني براي مخاطبان تخصصی دسته‌بندی شده است.

به اعتقاد مولف اثر، بيداري اسلامي، نتيجه رويدادي مهم با زمينه‌ها و بازتاب‌هاي مختلف فكري و سياسي و فرهنگي است كه طي دو سده پيشين در سرزمين‌هاي اسلامي رخ داد و ابعاد آن هنوز نيز استمرار دارد. بيداري اسلامي در بطن خود با مقوله‌ همبستگي يا «بين‌الملل اسلامي» ارتباط دارد، معنايي كه بارها در تعاليم قرآن كريم آمده و در سيره داعيان اين بيداري و همبستگي ظاهر شده است؛ چنان‌كه استعمال اين تعبير را در آخرين كلمات مكتوب امام خميني(ره) پس از حج خونين و پذيرش قطعنامه مي‌بينيم. توجه به اين تعبير مهم در راهبردها و مناسبات امت اسلامي، امري ضروري به شمار مي‌رود.

كتاب حاضر بر نقش داعيان قرآني و بازگشت به قرآن در امر بيداري و بين‌الملل اسلامي تأكيد مي‌كند و آثار اين بيداري و همبستگي را در زمينه‌هاي سياسي و فرهنگي مي‌كاود و كشورهاي ايران، مصر، لبنان و افغانستان را در اين مقوله مورد توجه خاص قرار مي‌دهد.

موسسه بوستان كتاب نخستين چاپ كتاب «بیداری و بین‌الملل اسلامی» را در قطع وزیری، جلد شوميز و بهاي 110000 ريال روانه بازار نشر كرده است.

ديگر اثر اين موسسه، كتاب «علی اکبر(ع)» نام دارد كه به قلم جواد محدثى تأليف و در شمار كتاب‌هاي تاريخ اهل‌بیت(ع) اين موسسه دسته‌بندي شده است.

آشنایی با اسوه‌ها، مجموعه‌ای براي معرفی چهره‌های برجسته تاریخ صدر اسلام به شمار مي‌رود تا جوانان را با الگوهای کمال و خودسازی آشنا سازد. در این اثر، مخاطب با چهره با صلابت حضرت علی اکبر(ع) آشنا می‌شود، چهره‌اي که صحنه کربلا جلوه‌گاه رشادت و فداکاری ايشان در راه حق، جهاد و شهادت در راه دین خدا بود و از آن شهید، اسوه‌ای برای همه جوانان مسلمان به وجود آورد.

جواد محدثى، محقق، شاعر و نويسنده‌اي است كه سال 1331 شمسي در سراب به دنيا آمد، تحصيلات كلاسيك و حوزوى خود را در قم گذراند، در مدرسه حقانى از محضر استاداني نظير شهيد بهشتى، شهيد قدوسى و آيات جنتى، احمدى ميانجى، مصباح و ... بهره برد.

او همكارى فعالي با مراكز فرهنگى و مطبوعات داشت. تأسيس «مركز ادبى حوزه» براي تربيت و آموزش قلمى طلاب جوان و انتشار ده‏ها كتاب و صدها مقاله در موضوعات مختلف اسلامى، از جمله تلاش‏هاى فرهنگى وى به شمار مي‌روند.

موسسه بوستان كتاب تاكنون آثاري نظير مجموعه آشنايى با اسوه‏ها، آشنايى با سوره‏ها، آشنايى با علوم قرآن، آفات علم، هزار موضوع؛ هزار آيه، چشم دل، رابطه‏ها، گامى در مسير، عشق برتر، الفباى زندگى، از ساحل به دريا، قطعات، ميناى قلم، برگ و بار، راهنماى پژوهش، هنر در قلمرو مكتب، ولايت فقيه به زبان ساده، كودك اندلسى، نماز عارفانه، آشنايى با اسوه‏ها، اينگونه باشيم، صبح اميد، اخلاق‏معاشرت و الهى‏نامه،‏ را از اين مولف ديني به چاپ رسانده است.

دومين چاپ كتاب «علی اکبر» را موسسه بوستان كتاب در قطع پالتویی، جلد شومیز و بهاي 15000 ريال براي مخاطبان عمومي منتشر كرد.