تبیان، دستیار زندگی
حضور بیش از 150 شاعر در آیین گشایش جشنواره شعر فجر ... / 10 شاعر خارجی در جشنواره بین المللی شعر فجر حظور می یابند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

150 شاعر ایرانی و 10 شاعر خارجی در...

مصطفی امیدی خبر داد:

حضور بیش از 150 شاعر در آیین گشایش جشنواره شعر فجر

150شاعر ایرانی و 10 شاعر خارجی در ...

همزمان با آیین گشایش چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر 156 شاعر، شخصیت علمی، فرهنگی و هنری از سراسر کشور میهمان استان بوشهر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی امیدی دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با اعلام این خبر گفت: در بین شاعران و شخصیتهای علمی ـ فرهنگی دعوت شده می‌توان به خسرو احتشامی، علی معلم دامغانی، رضا رویگری، عماد‌الدین توحیدی، یوسف‌علی میرشکاک، علیرضاه قزوه و محمدرضا سرشار اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از 40 خبرنگار و عامل اجرایی به عنوان نمایندگان رسانه‌های مکتوب، الکترونیک، دیداری و شنیداری به منظور پوشش خبری این رخداد بزرگ فرهنگی در مراسم حضور خواهند داشت.

مصطفی امیدی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر سوم بهمن‌ماه رأس ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی-‌هنری استان بوشهر برگزار می‌شود.

مهر

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر:

10 شاعر خارجی در جشنواره بین‌المللی شعر فجر حضور می‌یابند

150شاعر ایرانی و 10 شاعر خارجی در ...

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از حضور 10 شاعر و پژوهشگر شعر فارسی از كشورهای مختلف در این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی امیدی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی چهارمین جشنواره بین المللی شعر فجر در بوشهر اظهارداشت: استان‌های مختلفی خواستار میزبانی برای افتتاحیه جشنواره شعر فجر بودند و باتوجه به اینكه سه دوره قبلی را خراسان رضوی میزبان بود، شورای سیاستگذاری جشنواره باتوجه به ظرفیت شعری و توانمندی‌های استان بوشهر این استان را به عنوان میزبان دوره چهارم انتخاب كرد.

وی افزود: چهارمین جشنواره بین المللی شعر فجر در سه بخش استانی، كشوری و بین المللی سوم بهمن ماه در بوشهر افتتاح می‌شود.

امیدی ادامه داد: در بخش استانی همایش ادبی،‌شب‌های شعر، شعرخوانی شعرای استانی، كارگاه نقد و معرفی آثار جدید شعرای بوشهر برگزار می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: در بخش كشوری آثار تمام مقاطع سنی را دریافت كردیم و پس از بررسی ارزیابی و داوری كه درحال انجام است، اول اسفند ماه برگزیدگان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: در بخش بین المللی نیز 10شاعر و پژوهشگر شعر فارسی از كشورهای عمان، سوریه،‌عراق، مصر، تاجیكستان، افغانستان و هند حضور دارند.

امیدی گفت: به پیشنهاد مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، علی هوشمند به عنوان دبیر مراسم افتتاحیه معرفی شدند.

استاندار بوشهر نیز در این نشست با قدردانی از انتخاب بوشهر به عنوان میزبان افتتاحیه جشنواره شعرفجر گفت: شعر چه در گذشته و حال یك ابزار تفریحی سالم بوده و علاوه برآن جایگاه دینی،‌معرفتی و حماسی بالایی نیز دارد.

ابوطالب شفقت افزود: از شعر حماسی در ایران بهره‌های فراوانی برده شده و یكی از هنرهای ادبی و با ارزش ما در دوران دفاع مقدس شعر بوده است.

فارس

تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی