تبیان، دستیار زندگی
در بین تمام کمدین های دنیا که آغاز سینما، محبوب دل تماشگران شده بودند، جایگاه کمدین هایی که به صورت زوج در سینما چهره شدند، نام اولیور هادری و استن لورل قبل از
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زوج همیشه محبوب

لورل

در بین تمام کمدین‎های دنیا که از آغاز سینما، محبوب دل تماشاگران شده بودند، جایگاه کمدین‎هایی که به صورت زوج در سینما چهره شدند، نام اولیور هادری و استن لورل قبل از نام‎های دیگر قرار می‎گیرد.

چهره‎های جدید کمیک مربوط به سال‎های 80 و90 و حتی کمدین‎های چهره شده در هزاره سوم؛ با وجود داشتن جایگاه تثبیت شده خود هنوز هم از لحاظ ماندگاری در سینما نتوانسته‎اند از لورل و هاردی پیشی بگیرند.

علت این ماندگاری و محبوبیت را در چه مواردی باید جستجو کرد و راز موفقیت این دو در چه بوده است؟

از این پس می توانید بهترین ها و منتخب ترینهای کمدی را در سایت فیلم و انیمیشن تبیان بیابید. کمدی های زیبایی از لورل و هاردی مانند: (خرابکاری)، (محموله سنگین)، (مسیر پر زحمت)، (کتک کاری )، (برخورد مناسب) و ...

هاردی و لورل

در این میان هاردی و لورل بیانگر طیف متوسط جامعه بودند و در داستان هایشان عمدتا قصه ای روایت می گردید که طبقه متوسط جامعه بیشتر با آن هم ذات پنداری می نماید.

این مورد از اصلی ترین دلایلی است که ماندگاری خاص این دو را باعث گردیده است . طیف متوسط هر جامعه بیشترین درصد جمعیت کل را در یک کشور تشکیل می دهند. پس بی دلیل نیست که آمار تماشاگران لورل و هاردی همواره درصد بالایی را به خود اختصاص می داده است.

فیلمهای موجود در بانک فیلم و انیمیشن تبیان از لورل و هاردی: (وحشت بی مورد)، (نجات سرباز ادی،(عاقبت کرکری)، (فرار)، (جای خواب)، (نجات ناشیانه)، (معاینه)، (مزایده خیریه)، (نفوذ سخت)، (سوء تفاهم پر زحمت)، (پشتیبان)، (خرابکاری در پارکینگ)، (راننده ی دست و پا چلفتی) و دهها فیلم دیگر.

هاردی

لورل و هاردی ( Laurel and Hardy) نام زوج کمدین مشهور دهه‌های بیست تا پنجاه سینمای آمریکا است.

استن لورل و اولیور هاردی در سال ۱۹۱۹ در کمپانی فاکس قرن بیستم و در فیلم سگ خوشبخت (که در ۱۹۲۱ اکران شد). همکاری خود را آغاز کردند و سپس به استدیوی فیلم سازی "هال روچ" پیوستند و این همکاری در حدود سی سال ادامه یافت.

طنزهای لورل و هاردی در زمان حیات ایشان هیچگاه نتوانست توجه منتقدین را به خود را جلب کند و تنها فیلم "آزادی" محصول ۱۹۲۹ توانست برنده جایزه اسکار شود. اما بر عکس در میان مردم جهان طرفداران زیادی داشتند.

برخی از فیلم های شاخص

ما را ببخشید (Pardon Us ، 1931)، زحمت را کم کن (Pack Up Your Troubles ، 1932)

پسران صحرا (Sons of the Desert، 1933)، به سوی غرب (Way Out West،1937)

خانم سوئیسی (Swiss Miss،1938)، ساده‌لوح در آکسفورد (A Chump at Oxford،1939)

برخی از فیلم‎های این دو هنرمند را می‎توانید در بخش فیلم و انیمیشن تبیان مشاهده و دانلود نمایید و مابقی فیلم‎ها بتدریج در سایت قرار داده می‎شود.

"استن لورل" در روز 23 فوریه سال 1965 بر اثر حمله قلبی درگذشت. او به هنگام مرگ به اطرافیانش گفت  :"اگر کسی در مراسم خاکسپاری ام با چهره ای گریان حاضر شود، هرگز با وی صحبت نخواهم کرد."


تنظیم: امید آشتیانی

بخش فیلم و انیمیشن تبیان