تبیان، دستیار زندگی
مردی بعد از آنکه مدتی پولش را پس‏انداز کرد به بازار رفت و خری برای خودش خرید در راه بازگشت دو تا دزد دنبالش راه افتادند و تصمیم گرفتند که خرش را بدزدند یکی از دزدها آرام به خر مرد نزدیک شد، افسارش را باز کرد و آن را به گردن خودش انداخت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نفرین مادر(طنز)

مردی بعد از آنکه مدتی پولش را پس‏انداز کرد به بازار رفت و خری برای خودش خرید در راه بازگشت دو تا دزد دنبالش راه

نفرین مادر

افتادند و تصمیم گرفتند که خرش را بدزدند یکی از دزدها آرام به خر مرد نزدیک شد، افسارش را باز کرد و آن را به گردن خودش انداخت و دزد دوم هم الاغ را برداشت و برد مرد وقتی به خانه رسید و خواست که خر را به طویله ببرد از تعجب دهانش باز ماند چون دید تا الان به جای خر، افسار جوانی در دستش بود و با لکنت و تعجب گفت: تو دیگه کی هستی؟

دزد ناقلا گفت: ای مرد چه بگویم که اگر برایت تعریف کنم دل مرغان آسمان به حال من می‏سوزد من جوانی بودم که احترام مادرم را نگه نداشتم او هم مرا نفرین کرد و من بلافاصله خر شدم اما از آنجایی که ما فقیر بودیم و نمی‏توانست شکم مرا سیر کند مرا به بازار برد تا بفروشد و لقمه نانی تهیه کند اما حالا از سایه رحمت شما من دوباره به همان حالت اول برگشته‏ام ای مرد من را آزاد کن تا به سر خانه و زندگیم بروم.

مرد که دلش به رحم آمده بود گفت: به این شرط که جوان خوبی باشی و دیگر به مادرت بی‏احترامی نکنی. بعد افسار را از گردنش باز کرد و او را آزاد کرد.

فردای آن روز مرد دوباره به بازار رفت تا با پولی که قرض کرده بود خر دیگری برای خودش بخرد اما وقتی به بازار رسید دوباره همان خر دیروزی را دید جلو رفت و در گوش الاغ گفت: ای جوان نااهل، باز به مادرت بی‏احترامی کردی؟!!

من هم همین‏طور

روزی مرد جوانی به مردمسنی رسید و شروع کرد با او چاق سلامتی کردن.

مردمسن گفت: من فکر می‏کنم که شما من را با کسی دیگری اشتباه گرفته‏اید، چون من اصلاً شما را به یاد نمی‏آورم.

مرد جوان گفت: من هم همین‏طور!

تنظیم: بخش کودک و نوجوان

**********************************

مطالب مرتبط

و حالا لقمان خیاط می شود

بخشنده‏تر از حاتم!

به مادرم قول داده ام که دروغ نگویم

درسی که مورچه‏ها به فیلسوف دادند

سه حکایت شیرین

آتش امید

آواز خر و رقص شتر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.