تبیان، دستیار زندگی
بازی کردن در سری A ایتالیا آن هم به صورت بازیکن ثابت کار هر کسی نیست. رحمان از جمله معدود لژیونرهای ایرانی شاغل در سری A ایتالیاست که روندی ثابت و رو به رشد داشته است. بعد از پیروزی 1-2 یکشنبه شب اخیر مسینا در برابر اینترمیل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رحمان رضایی : در ایتالیا برایم کتاب می نویسند!


بازی کردن در سری A ایتالیا آن هم به صورت بازیکن ثابت کار هر کسی نیست. رحمان از جمله معدود لژیونرهای ایرانی شاغل در سری A ایتالیاست که روندی ثابت و رو به رشد داشته است. بعد از پیروزی 1-2 یکشنبه شب اخیر مسینا در برابر اینترمیلان با مدافع ایرانی مسینا تماس گرفتیم. رحمان به روزنامه 90 از خود و آینده سری A ایتالیا می گوید:

شنیده ایم هواداران مسینا به تو لقب «وزیر خط دفاعی» داده اند...

بله چون من در تمام مسابقات مسینا در سری A بازی کرده ام به غیر از یک مسابقه که آنهم به علت 4 کارته نتوانستم بازی کنم.

یعنی 32 مسابقه 90 دقیقه ای!

البته در یکی از مسابقات 4،5 دقیق قبل از پایان مسابقه تعویض شدم. در مورد این لقب هم باید بگویم که من تنها بازیکنی بوده ام که در تمام مسابقات حضور داشته ام. سایر مدافعان یا محروم شده اند یا به طور مکرر مصدوم و یا تعویض شده اند. آنها بعد از دو سه مسابقه مصدوم می شوند و جایشان را به کس دیگری می دهند اما من در خط دفاعی تیم حاضر بوده ام و مربی تیم هم همیشه تاکتیک تیم را براساس حضور من مشخص می کند وکارهای اصلی خط دفاعی را به من واگذار می کند که خوشبختانه من توانسته ام این وظایف را به خوبی انجام بدهم. در مسابقه با اینترهم فقط من دفاع ثابت تیم بودم و سایر مدافعان از نیمکت نشینان بودند. در فوتبال ایتالیا حضور 90 دقیقه ای در تمام مسابقات در تمام مسابقات کاری بسیار سخت است.

و مسابقه با اینترمیلان؟

اینتر نتوانسته بود یوونتوس را شکست بدهد و روحیه خوبی داشت. در حقیقت برای هر دو تیم این مسابقه خیلی اهمیت داشت ما با این پیروزی به مکان هشتم جدول رسیدیم.

مطبوعات ایتالیا چیزی از تو نوشته بودند؟

خب آنها به طور مرتب از من مطلب می نویسند. اخیراً نیز یک نویسنده ایتالیایی در حال نوشتن کتابی درباره فوتبال من است که تمام مطالب روزنامه ها در مورد من نیز در این کتاب جمع آوری شده است. من فکر می کنم این کتاب تا این فصل به چاپ برسد و انشاءالله وقتی که به تهران بازگشتم یک نسخه از آن را می آورم. البته نوشتن این کتاب از 7 ماه پیش شروع شده بود.

پایان فصل نزدیک است. از جایی پیشنهاد داری؟

بیشتر از همه جا خود مسینا مرا می خواهد. آنها دوست دارند من یک قرارداد 3 ساله امضا کنم. در مورد پیشنهاد دیگر باشگاهها هم باید بگویم که چند تیم مرا می خواهند اما مسئولین باشگاه مسینا بسیار حساس هستند و اگر من حواسم از تیم پرت بشود و جای دیگری تمرکز کنم همه چیز خراب می شود. البته صحبت هایی کرده ایم اما با این همه تنها 5 مسابقه از سری A ایتالیا باقی مانده است و من باید حواسم متمرکز به تیم باشد.

از 7 خواهران هم پیشنهاد داری؟

در ایتالیا به 7 باشگاه فیورنتینا، یوونتوس، اینترمیلان، رم، لاتزیو، آ.ث میلان، پارما 7 خواهران می گویند) (با خنده) بله... .

کی به تهران می آیی؟

انشاءالله بعد از پایان مسابقات و برای اردوی تیم ملی.

حرف آخر...

مسابقات اینجا واقعاً سنگین است و در سراسر دنیا بازتاب دارد. تمام گزارشگرها می گویند غیر ممکن است که بازیکن در چنین شرایط دشواری اصلاً مصدوم نشود و بتواند در تمام مسابقات بازی کند. الحمدا... در این فوتبال بزن بزن توانسته ام خودم را حفظ کنم تا به مسابقات تیمملی هم برسم.

در سیسیل و در کنار خلافکاران خوش می گذرد...

(با خنده) این حرفها همه برای سیسیل قدیم است نه حالا.

نمره هواداران برای مسابقه اینتر – مسینا

رحمان رضایی: 8/4

بیشترین نمره: استوراری دروازه بان مسینا (9/7)

کمترین نمره: فرانکن (4/4)

نمره روزنامه معتبر گاتزتادلواسپرت

نمره رحمان رضایی: 5

بیشترین نمره: استوراری دروازه بان مسینا (5/7)

کمترین نمره: رحمان رضایی5

رحمان در سیستم 1-3-2-4

هفته آینده تیم مسینا در چارچوب هفته سی و چهارم سری A ایتالیا به مصاف تیم قدرتمند سمپدوریا خواهد رفت. روزنامه گاتزتادلواسپرت چاپ ایتالیا پیش بینی کرده رحمان رضایی در این مسابقه به عنوان بازکین ثابت برای مسینا وارد زمین مسابقه شود.

گاتزتا در ترکیب احتمالی مسینا که با سیستم 1-3-2-4 بازی خواهد کرد، رحمان رضایی را به عنوان بازیکن ثابت معرفی کرده است.

کارنامه رحمان رضایی در فصل 2005-2004

باشگاه

رقابت

تعداد بازی

گل

مسینا

سریA

32

___

مسینا

جام حذفی

1

___

کارنامه رحمان رضایی در سریA ایتالیا

فصل

باشگاه

دسته

تعداد بازی

گل

2004-2003

مسینا

سریB

37

2

2003-2002

پروجا

سریA

13

3

2002-2001

پروجا

سریA

25

2