تبیان، دستیار زندگی
آنچه اینک با گوش جان نیوشا هستید، فرازی از دعای جوشن کبیر است که به شیوه ابتهال توسط یکی از خوش خوان ترین قاریان کشور اجرا شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابتهالی شنیدنی با صدای طوسی

حاج سعید طوسی

آنچه اینک با گوش جان نیوشا هستید، فرازی از دعای جوشن کبیر است که به شیوه ابتهال توسط یکی از خوش خوان ترین قاریان کشور اجرا شده است. استاد حاج سعید طوسی(بخوانید محمد گندمی نژاد طوسی)را می گویم، همان قاری نام آشنای مشهدی الاصل که این روزها تلاوتهایش حسابی گل کرده و اجراهای ماندگار او به ویژه در ماه رمضان امسال موجب شده که نامش در محافل انس با قرآن، بیش از پیش بر سر زبانها بیفتد.

استاد، افزون بر هنر قرائت، در ابتهال و مناجاتی خوانی هم ید طولایی دارد و تا کنون بسیاری از ابتهالات، ادعیه و مناجات های ایشان از صداو سیما پخش شده است.

ناگفته نماند که تا کنون چندین اذان زیبا با صدای ایشان در استودیوی صدا و سیما ضبط شده که چندی قبل، دو اذان منتخب و برتر وی، رونمایی و هم اکنو ن از کانالهای مختلف رادیو و تلویزیون در حال پخش است.برای نمونه:  

ایشان البته تا پیش از این نیز قاری ممتاز و برجسته خراسان بود اما گویا از آنجا که پایتخت نشینها، برای صعود به قله های ترقی، شانس و اقبال بیشتری دارند، چندانکه می بایست، دامنه صیت شهرتش فراگیر نشد. از این رو آهنگ تهران کرده و اکنون مدتی چند است که علاقمندان، نخبگان قرآنی و اساتید اهل فن از فیض وجود ایشان بهر مند می شوند.

برای ایشان و همه قاریان مستعد ایرانی،  توفیق روزافزون در همه عرصه های جهانی و بین المللی را آرزومندیم.

برای دریافت صوت کامل این ابتهال اینجا کلیک کنید

____________________

شکوری_کارشناس بخش قرآن