تبیان، دستیار زندگی
؛ درمانهای غیر اصولی پیش از المپیك آتن تا معالجات كامل نشود شرایط بازگشت دبیر به ورزش قهرمانی مشخص نمی‌شود علیرضا دبیر كه با كتفی آسیب دیده در المپیك آتن شركت كرد، پس از بازگشت از آتن تحت عمل جراحی قرار گرفت و با گذشت شش ماه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش كامل وضعیت آسیب دیدگی دبیر توسط پزشك معالجش؛

درمانهای غیر اصولی پیش از المپیك آتن
تا معالجات كامل نشود شرایط بازگشت دبیر به ورزش قهرمانی مشخص نمی‌شود


علیرضا دبیر كه با كتفی آسیب دیده در المپیك آتن شركت كرد، پس از بازگشت از آتن تحت عمل جراحی قرار گرفت و با گذشت شش ماه از ادامه‌ی معالجاتش هنوز بهبود نیافته و قهرمان المپیك سیدنی اظهار كرده كه جواب قانع كننده‌ای درباره‌ی مصدومیت خود دریافت نكرده و هیچ كس به فكر وی نیست.

دكتر احمد هاشمیان دبیر فدراسیون پزشكی ورزشی در رابطه با وضعیت مصدومیت علیرضا دبیر در گفت و گو باایسنا اظهار داشت: تا زمانی كه معالجات دست علیرضا دبیر كامل نشود، قضاوت در مورد حضور وی در ورزش قهرمانی سخت است. كتف دبیر آسیب شدیدی دیده كه درمانهای غیر اصولی پیش از المپیك و تزریق كورتونهای زیاد باعث شده تا كتف وی در شرایط بدتری قرار بگیرد و باید تا پایان تكمیل شدن معالجات دبیر صبر كرد.

در ادامه‌ی گزارش وضعیت علیرضا دبیر كه توسط دكتر گیتی پزشك معالج دبیر ارائه شده است، اعلام می‌شود: «باتوجه به وضعیت مفصل علیرضا دبیر كه در اثر تزریقاهای مكرر كورتون دچار تخریب نسبی غضروف شده و همچنین شدت ناپایداری چند جهتی مفصل، امكان برگشت ایشان به فعالیتهای ورزشی در سطح قهرمانی موكول به ارزیابیهای بعدی گردید. در حال حاضر كه شش ماه از انجام عمل جراحی می‌گذرد وضعیت وی به شرح زیر است:

1- ناپایداری مفصل شانه كه شكایت اصلی بود در حال حاضر حدود 90 درصد بهبودی پیدا كرده است.

2- ضعف عضلانی ناحیه كتف و شانه‌ هنوز وجود دارد كه جهت رفع آن تمرینات ایزوكنتیك تحت نظر تیم پزشكی و فیزیوتراپی در حال انجام است كه به نحو موثری در حال پیشرفت است.

3- با توجه به نكات فوق الذكر امكان برگشت به مسابقات قهرمانی منوط به رفع كامل ناپایداری و ضعف عضلانی با انجام تمرینات تقویت عضلانی است. ضمن این كه به هر حال به دلیل صدمات غضروف مفصلی امكان دردناك بودن حركات شانه به درجات مختلف وجود دارد كه می‌تواند مانع از دستیابی به حداكثر سطح فعالیت ورزشی شود. لذا پیشنهاد می‌شود فعلا تا اعاده كامل قدرت عضلانی، دبیر تحت نظر تیم پزشكی تمرینات خاص عضلانی را انجام دهد، سپس به مرور به تمرینات سبك تخصصی بپردازد و نهایتا در مسابقات سطح پایین شركت كند و تنها در صورتیكه عملكرد رضایت بخشی ارائه كرد، به طور رسمی به فعالیت ورزشی سابق برگردد. بدیهی است در صورت برگشت به فعالیت قهرمانی قبل از كسب شرایط ایده آل علاوه بر احتمال عدم موفقیت ورزشی امكان صدمات جبران ناپذیر جهانی برای این ورزشكار ارزشمند كشورمان وجود خواهد داشت.»