تبیان، دستیار زندگی
لویی کارول، اسم مستعار نویسنده‏ای انگلیسی به نام «چارلز داکسون» است. وی استاد ریاضیات دانشگاه آکسفورد بود، ولی بیشتر به دلیل نوشتن داستان‏های کودکان مشهور شد. معروفترین اثر او،«آلیس در سرزمین عجایب» است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواهران برونته

کارول، لویی (1898- 1822 میلادی)

لویی کارول، اسم مستعار نویسنده‏ای انگلیسی به نام «چارلز داکسون» است. وی استاد ریاضیات دانشگاه آکسفورد بود، ولی بیشتر به دلیل نوشتن داستان‏های کودکان مشهور شد. معروفترین اثر او،«آلیس در سرزمین عجایب» است.

کلمپ، کریستف (1506- 1451 میلادی)

کریستف کلمب یک کاشف و دریانورد اسپانیایی بود. وی در سال 1492 میلادی قاره آمریکا را کشف کرد. پس از آن، گرچه سه بار دیگر نیز به آمریکا، مسافرت کرد، ولی تا پایان عمر فکر می‏کرد که به قاره آسیا وارد شده است.

کریستف کلمب

کریستف کلمب همچون بسیاری از مردم زمان خود می‏دانست که کره زمین کروی است. در آن زمان، دریانوردان اروپایی به سمت شرق- یعنی هندوستان در قاره آسیا- مسافرت می‏کردند و کالاهای گرانقیمتی را به اروپا باز می‏گرداندند. وی فکر کرد که اگر به جای شرق به سمت غرب حرکت کند، زودتر می‏تواند به کشور هندوستان برسد. پادشاه و ملکه اسپانیا، کشتی‏ها و هزینه لازم برای این سفر را در اختیار او قرار دادند.

کریستف کلمب، در سال 1492 سفر خود را با سه کشتی کوچک به سمت غرب آغاز کرد و سرانجام در 12 اکتبر همان سال به جزیره‏ای در قاره آمریکا رسید وی این جزیره را- که هم اکنون در باهاما قرار دارد- «سان سالوادور» نامید.

در آن زمان، کریستف کلمب فکر می‏کرد به کشور هندوستان رسیده است، به همین دلیل مردم بومی آنجا را هندو (Indian) نامید، و نیز اولین جزایری را که کشف کرد، جزایر هند غربی نام نهاد.

خواهران برونته

«برونته»، نام سه خواهر انگلیسی بود که نویسندگان مشهوری شدند. این سه خواهر، عبارت بودند از: «شارلوت برونته» (1855 - 1816)؛ «امیلی برونته» (1848- 1818)؛ و « آن برونته» (1849- 1820). آنها رمان‏هایی نوشتند که در زمره آثار ادبیات کلاسیک انگلستان قرار دارند.

خواهران برونته

این سه خواهر، اولین رمان‏های خود را در سال 1847 نوشتند. رمان «جین ابر»، نوشته شارلوت برونته، داستان زندگی خود او بود که خیلی زود شهرت یافت. رمان «بلندی‏های بادگیر» که توسط امیلی برونته نوشته شد، در ابتدا رمانی غم‏انگیز بود، ولی امروزه جزو کتاب‏های پرطرفدار است. رمان «آگنس گری» نیز توسط «آن برونته» نوشته شده است. چون در سده 1800 میلادی، معدودی از مردم کتاب‏های نوشته شده توسط خانم‏ها را می‏خواندند، این سه خواهر مجبور شدند آثار خود را با نام‏های مستعار منتشر کنند.

تنظیم : بخش کودک و نوجوان

***********************************

مطالب مرتبط

آهنگسازان تاریخ

ارسطو معلم یونانی

وینتون سرف،پدر اینترنت

استاد سخن

الکساندر گراهام بل

خواب چهل سالگی

پروفسور حسابی

نردبام آسمان

شاعر تک بیت‏های ناب

تاریخ نویسی که جزء تاریخ شد

شرح حال دهخدا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.