تبیان، دستیار زندگی
ی در خانه داستان خبرنگار تبیان: خانه داستان در كنار برگزاری دوره های گوناگون ادبی خود، اقدام به برگزاری دوره جدیدی با عنوان اندیشه و ادبیات كرده است . در این دوره به تاثیر جریان های فكری بر ادبیات هنری پرداخته می شود و ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اندیشه و ادبیات هنری در خانه داستان

خبرنگار تبیان:

خانه داستان در كنار برگزاری دوره های گوناگون ادبی خود، اقدام به برگزاری دوره جدیدی با عنوان اندیشه و ادبیات كرده است . در این دوره به تاثیر جریان های فكری بر ادبیات هنری پرداخته می شود و هنرجویان به زبانی ساده با تاثیر اندیشمندان و هنرمندان بر ادبیات داستانی آشنا میگردند .

هشت عكاس شهرستانی در مسابقه بین المللی عكس فرانسه

خبرنگار تبیان:

17 قطعه عکس ِ هشت عكاس شهرستانی از سوی آژانس عكس ایران به نخستین مسابقه بین المللی"  لکوپ "Delacacilly فرستاده شد .

عكاسان ایرانی شركت كننده در این مسابقه ، عبارتند از علی صامحی از نیشابور با دو قطعه عکس، حسن ترازویی از بوشهر با چهار قطعهعکس، حمیدرضا مجیدی از اراك با یك قطعهعکس، كامران صفری از كرج با دو قطعهعکس، زهرا ریاضی از كرمان با یك قطعهعکس ، زهرا رجبی از اصفهان با یك قطعه عکس ، فاطمه خادم الحسینی از اصفهان با دو قطعه عکس  و علی سراج همدانی از اصفهان باچهار قطعه عکس.

عكس های برگزیده این مسابقه از 28 اكتبر تا 17 نوامبر (6 تا 26 آبان ) و 25 نوامبر تا 15 دسامبر (4 تا 24 آذر) در دو نمایشگاه بزرگ به نمایش گذاشته می شود .

کولی و ترکش های صلح به زودی اکران می شود.

فیلم های سینمایی " کولی"  و" ترکش های صلح"  به نویسندگی و کارگردانی علی شاه حاتمی به زودی اکران می شوند.

ترکش های صلح که جایزه هیات داوران و داوران کودک جشنواره " جیفونی " و جایزه بهترین فیلم را از جشنواره فیلا دلفیا کسب کرده است داستان افرادی است که برای گذران زندگی، پس مانده های جنگ را جمع آوری می کنند و جان خود را از دست می دهند.

دراین فیلم کهامسال اکران خواهد شد، نعمت سلطانی، فرامرز شیخی و فریدکشن فلاح ایفای نقش می کنند.

فیلم سینمایی" کولی" به اهمیت نقش ساز دو تار در منطقه تربت جام می پردازد که مردم برای طلب باران از دو تارنواز، می خواهند تا مقام الله را بنوازد.

درفیلم سینمایی کولی کهمهرماه سال جاری در سینماهای تهران و شهرستانها اکران خواهد شد، سلمان غمخوار احمدی، غلامعلی پورعطایی و فرید کشن فلاح بازی می کنند.

آبان ماه در استان مرکزی

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر سوره برگزار میشود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر سوره با همکاری حوزه هنری و استانداری استان مرکزی از اولآبانماه سال جاری در استان مرکزی برگزار می شود.

این جشنواره در سه بخش مسابقه، ویژه و میهمان تدارک دیده شده که بخش مسابقه به نمایشنامه های ایرانی و بخش ویژه به نمایشنامه های دینی و مذهبی اختصاص دارد و در بخش میهمان، نمایش نامه های الگو که اجرای عمومی موفقی داشته اند و نمایشنامه های نویسندگان غیر ایرانی اجرا می شود.

نمایشگاه عكس بهرام گوهری

خبرنگار تبیان:

در این نمایشگاه كه عكسهای مختلف از چهره هنرمندان عرصه سینما ، تئاتر و تلویزیون در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته،عكسها به شیوه ای نو و جذاب خلق گردیده است .این نمایشگاه از تاریخ

7 الی 14 شهریور

در مجموعه فرهنگی كاخ نیاوران (  info@niavaranpalace.org )برای بازدید عموم دایر است .