تبیان، دستیار زندگی
انك سوییس جریمه‌ی نقدی فدراسیون فوتبال ایران پنجاه هزار هوادار ایرانی هم محروم شدند! جریمه و محرومیت كره‌ی شمالی فیفا كره‌ی شمالی را برای آشوب هوادارانش در دیدار انتخابی جام جهانی برابر ایران از میزبانی دیدار خانگی برابر ژاپ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محرومیت‌های كمیته‌ی انضباطی فیفا

سی هزارفرانك سوییس جریمه‌ی نقدی فدراسیون فوتبال ایران
پنجاه هزار هوادار ایرانی هم محروم شدند!
جریمه و محرومیت كره‌ی شمالی


فیفا كره‌ی شمالی را برای آشوب هوادارانش در دیدار انتخابی جام جهانی برابر ایران از میزبانی دیدار خانگی برابر ژاپن محروم كرد.

به گزارش (ایسنا)، در نشست ویژه‌ی كمیته‌ی انضباطی فیفا در زوریخ كره‌ی شمالی محروم شد. بنابراین دیدار این تیم برابر ژاپن در گروه B باید در كشوری دیگر و بدون تماشاگر برگزار شود.

در تصمیم جداگانه‌ی دیگری ایران هم باید در دیدار سه جون (سیزدهم خرداد) در ورزشگاه آزادی تنها پذیرای پنجاه هزار تماشاگر باشد. فدراسیون فوتبال ایران هم سی هزار فرانك سوییس جریمه شد. مركز فرماندهی فوتبال جهان ایران را پس از كشته شدن هفت هوادار در دیدار بیست و ششم مارس (پنجم فروردین) برابر ژاپن در ورزشگاه آزادی محروم و جریمه كرد.

كره‌ی شمالی هم بیست هزار فرانك سوییس جریمه شد. هواداران این تیم در دیدار برابر ایران (سی مارس) به درون میدان سنگ، چوب و صندلی پرتاب كردند و بیرون ورزشگاه پیونگ یانگ نیز اتوبوس ایران را مدتی متوقف كردند.

فیفا كشور میزبان دیدار ژاپن و كره‌ی شمالی را به زودی معرفی می‌كند.

گرجستان هم پس از آشوب هوادارانش در دیدار سوم سپتامبر برابر اوكراین از دو دیدار خانگی محروم شد. فدراسیون فوتبال این كشور هم پنجاه هزار فرانك سوییس برای درگیری هوادارانش در دیدار برابر یونان و تركیه جریمه شد.

فدراسیون‌ها تنها سه روز برای فرجام خواهی فرصت دارند. به گزارش رویترز فدراسیون فوتبال ایران نمی‌خواهد به حكم فیفا فرجام خواهی كند.