تبیان، دستیار زندگی
مه براى استقلال مساوى كردند تاریخ: پنجشنبه 8/2/84 ورزشگاه آزادى استقلال تهران: 3 گل: علیرضا منصوریان (8)، سیاوش اكبرپور (16) و سید جلال حسینى (مدافع حریف، 78) ملوان بندر انزلى: یك گل: جلال خاوندى (35) كارت زرد: داود حقدوست و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال 3-ملوان یک

همه براى استقلال مساوى كردند


تاریخ: پنجشنبه 8/2/84

ورزشگاه آزادى

استقلال تهران: 3

گل: علیرضا منصوریان (8)، سیاوش اكبرپور (16) و سید جلال حسینى (مدافع حریف، 78)

ملوان بندر انزلى: یك

گل: جلال خاوندى (35)

كارت زرد: داود حقدوست و پیروز قربانى (استقلال)، على یحیى نژاد و محسن گیاهى (ملوان)

داور: محسن تركى

كمك ها: اسماعیل صفیرى و مرتضى كریمى

تماشاگر: 10 هزار نفر

وضعیت هوا: خوب و آفتابى

استقلال تهران: جورج توپالوویچ، داود حقدوست، پیروز قربانى، آگوستین گیلائورى (میثم بائو 36)، محمود فكرى، فرزاد مجیدى، شاهین خیرى، علیرضا منصوریان (علیرضا اكبرپور 67)، مهدى امیرآبادى، سیاوش اكبرپور و غلامرضا عنایتى

مربى: امیر قلعه نویى

ملوان بندرانزلى: سیدعلى حسینى، مرتضى فلاحتى، جواد شیرزاد، سیدجلال حسینى، على یحیى نژاد، مازیار زارع، على قربانى (مجتبى قربانى 78)، حسن اشجارى، احمد جمشیدیان، محسن گیاهى (امیر خدامرادى 66) و جلال خاوندى (محمد غلامین78)

مربى: نصرت ایراندوست

گل زودهنگام علیرضا منصوریان در دقیقه هشتم بازى با ملوان، دیدگاه همه هواداران استقلال را نسبت به این مسابقه تغییر داد.

براى هواداران استقلال اهمیت زیادى داشت تا تیمشان به ملوان گل هاى زیادى بزند. رقیب سنتى آنها چند روز قبل از این بازى پگاه را با شش گل راهى رشت كرده بود و آنها علاقه زیادى داشتند تا استقلال هم دیگر نماینده شمالى كشور را با گل هاى زیاد بدرقه كند. استقلالى ها یك بر صفر از حریف جلو افتادند و بازیكنان این تیم انگیزه زیادى براى زدن گل هاى بیشتر پیدا كردند. آنها نسبت به حریف خود منظم تر بازى مى كردند و این در حالى بود كه انتظار همگان از ملوان بیشتر از این بود. 8 دقیقه بعد از گل اول وقتى توپ به سیاوش اكبرپور رسید، این بازیكن شیرازى هنرش را در گل زدن نشان داد و براى بار دوم دروازه ملوانى ها را باز كرد. گل او شبیه گل هایى بود كه معمولاً «برگ كمپ» مى زند و دایى هم چند بار نمونه آنها را زده است.

پس از گل دوم اما استقلالى ها ارضا شدند و نسبت به بیست دقیقه اول بازى كمى عقب كشیدند.

نوبت ملوانى ها بود كه از این فرصت استفاده كنند و به دروازه حریف فشار بیاورند. سفیدپوشان هر چند دقیقه یك بار حمله نه چندان خطرناكى روى دروازه استقلال تدارك مى دیدند اما هیچ كدام از این حملات تأثیرى در نتیجه بازى نمى گذاشت. معلوم نبود چه بلایى بر سر این تیم آمده. تیمى كه پرسپولیس را 90 دقیقه زیر فشار قرار داده بود در بازى روز پنجشنبه تنها به حملات پراكنده دل خوش كرده بود. با این حال در دقیقه 35 بازى تمام معادلات به هم خورد و مدافعان استقلال براى یك لحظه غافلگیر شدند تا جلال خاوندى باز هم مرد گلزن ملوانى ها باشد.

ارسال دقیق حسن اشجارى به داخل محوطه جریمه، خاوندى را در موقعیت گل قرار داد و او با ضربه سر دروازه استقلال را باز كرد تا آبى پوشان كمى خطر را احساس كنند. هواداران آنها دیگر 6 گل نمى خواستند و امیدوار بودند تا استقلال این بازى را ببرد. نیمه نخست بدون هیچ اتفاق دیگرى تمام شد تا هواداران متوجه شوند كه خبرى از گل هاى زیاد نیست! با شروع نیمه دوم، ملوانى ها چند حمله نسبتاً خطرناك انجام دادند. به نظر مى رسید در بین دو نیمه نیروى مخصوصى به آنها تزریق شده است اما خیلى زود بازى متعادل شد و هر دو تیم ترجیح مى دادند تا از كناره ها به هم ضربه بزنند. در این لحظات فشار هواداران استقلال براى زدن گل هاى بیشتر زیاد شده بود و تنها یك گل مى توانست این فشار را تعدیل كند. شاید به همین دلیل بود كه امیر قلعه نویى، علیرضا اكبرپور را به جاى منصوریان به زمین فرستاد تا نشان دهد كه به دو گل راضى نیست. با ورود این بازیكن به زمین، تماشاگران انرژى تازه یى گرفتند و شروع به تشویق تیم كردند. هنوز 10 دقیقه از حضور اكبرپور در زمین نگذشته بود كه ارسال خطرناك این بازیكن به داخل محوطه 18 قدم ملوانى ها، سید جلال حسینى را مجبور كرد تا به اشتباه دروازه خودشان را باز كند.

گلى كه تمام شرایط را به نفع امیر قلعه نویى و تیمش تغییر داد و آنها را دوباره به رتبه دوم جدول و بالاتر از پرسپولیس رساند تا حداقل 24 ساعت وضعیتى بهتر از رقیب داشته باشد. ملوانى ها هم طورى بازى مى كردند كه انگار هیچ تمایلى براى گل زدن ندارند و پذیرفته اند كه بازى را باخته اند و توان گل زدن به استقلال را در دقایق پایانى ندارند. در مقابل استقلالى ها با این نتیجه شارژ روحى شدند و به قهرمانى امیدوارتر شدند. آنها بازیهاى نسبتاً راحت ترى تا پایان فصل دارند و اگر امتیازى از دست ندهند ممكن است همه معادلات را به هم بزنند و قهرمان لیگ شوند. اتفاقى كه اگر بیفتد، به شگفتى بزرگ این فصل تبدیل خواهد شد.