تبیان، دستیار زندگی
درس گفتارهای «جدال سعدی با مدعی» برگزار می شود . / کلاس های داستان نویسی در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می شود . / کنگره شعر آیینی فجر آفرینان در کرمانشاه برگزار می شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درس گفتارها/کلاس ها/ کنگره شعر آیینی

درس گفتارها/کلاس ها/ کنگره شعر آیینی
درس‌گفتارهای «جدال سعدی با مدعی» برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: شانزدهمین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره سعدی به تحلیل و تفسیر حكایت «جدال سعدی با مدعی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این درس‌گفتارها با سخنرانی سیدعلی‌محمد سجادی، استاد دانشگاه شهید بهشتی، در روز چهارشنبه 23 و 30 دی و 7 بهمن در ساعت 16:30 در مركز فرهنگی شهركتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش كوچه سوم برگزار می‌شود.

ورود برای عموم در این نشست‌ها آزاد است.

كلاس‌های داستان‌نویسی در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: كلاس‌های داستان‌نویسی در روزهای یكشنبه هر هفته در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

آنیتا رشیدی، مدیر روابط عمومی فرهنگسرای فناوری اطلاعات(it) با اعلام این خبر به خبرنگار فارس، گفت: كلاس‌های داستان‌نویسی این مركز به شكل كارگاهی برگزار می‌شود كه در آن، علاوه بر آموزش اصول داستان‌نویسی، هنرجویان كلاس داستان‌های خود را در حضور مدرس كلاس و بقیه هنرجویان می‌خوانند و در همان جلسه داستان خوانده شده نقد و بررسی می‌شود.

به گفته رشیدی، حضور در این كلاس برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

كلاس‌های داستان‌نویسی فرهنگسرای فناوری و اطلاعات روزهای یكشنبه هر هفته از ساعت 15 تا 17 در ساختمان این مركز واقع در تقاطع خیابان‌های كارگر جنوبی و جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

19بهمن ماه؛

كنگره شعرآیینی فجر آفرینان در كرمانشاه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه‌ فرهنگی هنری شایستگان كرمانشاه گفت: كنگره‌ كشوری شعر آیینی ـ مذهبی فجر‌آفرینان بهمن ماه سال جاری در كرمانشاه برگزار می‌شود.

عبدالرضا رادفر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه افزود: این كنگره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان كرمانشاه با حمایت اداره‌كل استان و همكاری و اجرای موسسه فرهنگی، هنری شایستگان كرمانشاه بر اساس زمان‌بندی انجام شده در 19بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این كنگره شعر، دستیابی به آثار فاخر آیینی، مذهبی ، شناخت استعدادهای نو و همگرایی شاعران جوان و پیشكسوت سراسر كشور است.

رادفر تاكید كرد: استان كرمانشاه به علت برخورداری از چهره‌ها و استعدادهای برجسته شعر و ادبیات كشور، پایگاه مناسبی برای برگزاری كنگره‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های شعر و ادبیات در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه كارهای آئینی است.

این استاد دانشگاه افزود: شاعران علاقمند سراسر كشور می‌توانند حداكثر چهار اثر منتشر نشده خود را تا تاریخ دهم بهمن ماه به همراه با درج آدرس، تلفن و پست الكترونی به نشانی: كرمانشاه، انتهای بلوارگلریزان، جنب ساختمان رسول، پلاك یك، موسسه فرهنگی، هنری شایستگان ارسال یا به وسیله پست الكترونیك: shayestegan20@yahoo.com ایمیل كنند.

وی درپایاین گفت: به 10 برگزیده این كنگره مبالغی تاسقف 4میلیون ریال به صورت نقدی اهداء خواهد شد و آثار برتر در مجموعه‌ای در اختیار علاقمندان و صاحبان آثار قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس

تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی