تبیان، دستیار زندگی
مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تا پایان سال جاری 64 عنوان كتاب در حوزه‌های دین، فلسفه و شریعت را به زبان‌های گوناگون جهان منتشر می‌كند و از سوی نمایندگان خود در سراسر جهان به دست علاقه‌مندانی كه این كتاب‌ها متناسب با نیازها و استقبال آنها چاپ یا ترجمه شده‌اند، می‌
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) با 64 كتاب از مرزها عبور مي‌كند
مجمع

مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) تا پايان سال جاري 64 عنوان كتاب در حوزه‌هاي دين، فلسفه و شريعت را به زبان‌هاي گوناگون جهان منتشر مي‌كند و از سوي نمايندگان خود در سراسر جهان به دست علاقه‌منداني كه اين كتاب‌ها متناسب با نيازها و استقبال آنها چاپ يا ترجمه شده‌اند، مي‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد سالك، معاون امور فرهنگي مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر عنوان كرد: آشنايي با معارف اهل‌بيت(ع)، مباحث و آموزه‌هاي قرآني، مباني تفكرات شيعي، موضوع انتظار، موعود و ... از جمله زمينه‌هاي اين آثارند.

وي با بيان اين كه اين كتاب‌ها به زبان‌هاي گوناگون ترجمه يا تأليف مي‌شوند، بيان داشت: كتاب «قرآن كريم از منظر اهل‌بيت(ع)» نوشته مرتضي ترابي به زبان فارسي، كتاب‌هاي «الدين و الاسلام»، «منظوم حقوق العطرت‌النبويه» و «شيعه اهل‌بيت(ع)» به زبان عربي، برخي از آثار اين مجموعه‌اند كه اكنون در مراحل گوناگون چاپ و ليتوگرافي قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سالك، انتشار كتاب «زمينه تفكر سياسي در قلمرو تشيع و تسنن» به زبان‌هاي اردو و انگليسي را از ديگر كارهاي در دست اقدام مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) خواند و افزود: انتشار نسخه انگليسي كتاب «زندگي پيامبر(ص)» از مجلدات «اعلام‌الهداية» كه پيش از اين به زبان‌هاي عربي و فارسي چاپ شده است، از ديگر فعاليت‌هاي در دست اقدام مجمع همراه با چاپ كتاب «چرا دين اسلام» به زبان آلماني و «چشم‌اندازي به حكومت مهدوي» به زبان اسپانيايي، به شمار مي‌رود.

وي انتشار كتاب‌هاي «اصول دين براي همه»، «رفتار پيامبر(ص) با كودكان و نوجوانان» به زبان انگليسي، مجموعه هشت جلدي «نقش اهل‌بيت(ع) در بنيانگذاري جماعت صالحان» به زبان فارسي و «الانتظار الموجه» به زبان فرانسوي ـ كه نسخه عربي آن پيش از اين انتشار يافته بود ـ را از ديگر آثار اين مجموعه بيان كرد.

معاون امور فرهنگي مجمع جهاني اهل‌بيت(ع)، جامعه هدف كتاب‌هاي عربي را در كشورهاي عرب‌زبان، بخش‌هايي از خاورميانه و برخي از كشورهاي آفريقايي عنوان كرد و گفت: آثار انگليسي اين مركز روانه سرزمين‌هاي آسياي مركزي، آسياي ميانه و برخي از كشورهاي اروپايي خواهند شد. كتاب‌هاي فرانسوي نيز علاوه بر فرانسه به الجزاير و تونس ارسال مي‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سالك با ذكر اين كه برخي از كتاب‌هاي فرانسوي نيز در داخل ايران به دست دانشجويان و طلاب آشنا به اين زبان مي‌رسد، اظهار داشت: كتاب‌هاي زبان فارسي اين مركز نيز علاوه بر مخاطبان داخلي، در برخي از كشورهايي كه با زبان فارسي آشنايي دارند، نظير تاجيكستان و افغانستان منتشر خواهد شد.