تبیان، دستیار زندگی
به غیر از بازی روز شنبه پرسپولیس برابر ذوب‌آهن، سایر دیدارهای هفته‌ی بیست و دوم یك‌شنبه برگزار می‌شود .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آبی ها به مایلی رسیدند، قلعه نویی به جلالی

استقلال - سایپا

هفته بیست و دوم لیگ برتر از روز شنبه و با دیدار پرسپولیس - ذوب آهن آغاز شد اما اوج حساسیت دیدارهای این هفته در دیدارهای امروز است ، جایی که همه تیم‌ها با انگیزه‌های متفاوت فقط برای برد وارد زمین خواهند شد.

پس از آنكه وقفه 18 روزه در برگزاری رقابت‌های لیگ به وجود آمد، هفته بیست و دوم مسابقات لیگ با دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن آغاز شد و سایر دیدارهای این هفته یك‌شنبه در نقاط مختلف كشور پیگیری می‌شود كه شاید بتوان مهم‌ترین دیدارهای این هفته را رویارویی سپاهان صدرنشین با فولاد اهواز و مصاف استقلال با سایپا دانست.

* استیل آذین ـ راه آهن، ورزشگاه اكباتان، ساعت 14:30

در شرایطی كه در تعطیلات 18 روز گذشته، استیل آذین كانون توجهات رسانه‌ها بود، به غیر از اینكه سرپرست جدید در این تیم كارش را آغاز كرد، اتفاق دیگری نیفتاد. نه حمید استیلی دستیار جدیدش را انتخاب كرد و نه اینكه علی كریمی به كارش در این تیم پایان داد. با این حال اخباری كه حول و حوش این تیم شنیده می‌شد،‌ استیل آذین را یكی از تیم‌های پرخبر هفته‌های اخیر كرده بود. استیل آذین كه به گفته مالكش می‌خواهد یكی از سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد، در رقابت نزدیكی كه در یك سوم بالایی جدول به وجود آمده، یكی از تیم‌هایی است كه می‌تواند حتی به قرار گرفتن در رده سوم در پایان هفته بیست و دوم امیدوار باشد اما این اتفاق تنها در صورتی می‌افتد كه پرسپولیس، پیكان و استقلال شكست بخورند و استیل آذین هم بتواند راه آهن را از پیش رو بردارد. البته اگر قرار باشد بر اساس نتایجی كه راه آهن در هفته‌های اخیر كسب كرده و همچنین رده‌ای كه این تیم در آن قرار گرفته قضاوت كنیم، باید بگوییم كه شانس استیل‌آذین در این بازی خانگی بیش از حریفش است. با این حال تغییر و تحولاتی كه در كادر فنی راه آهن به وجود آمده، شاید مهم‌ترین دلیل برای خوش‌بینی هواداران راه آهن به پیروزی برابر استیل آذین باشد.

صبای قم - مس کرمان

* مس كرمان ـ صبای قم، ورزشگاه باهنر، ساعت 14:30

با وجود اینكه "لوكا بوناچیچ" به كرمان آمد و تغییرات مدیریتی هم در باشگاه مس كرمان ایجاد شد، اما همچنان مس كرمان كانون اخبار حاشیه‌ای است. چهار روز پیش از دیدار مس برابر صبا، بازیكنان مس به دلیل آنچه كه طلب خود از باشگاه خواندند، تمرینات را تحریم كردند اما این وضع ادامه نداشت تا اینكه بازیكنان خود را آماده دیدار روز یك‌شنبه برابر صبا كردند. مس بر خلاف فصل گذشته در جدول رده‌بندی حال و روز خوشی ندارد. قرار گرفتن در رده چهاردهم این تیم را به یكی از نامزدهای سقوط به دسته اول تبدیل كرده است. از سوی دیگر صبای قم دیگر تیمی كه در این فصل دچار تغییر در كادر فنی خود شد، می‌خواهد با رسول كربكندی در این بازی خارج از خانه به امتیازهای لازم دست یابد. صبای 27 امتیازی در حال حاضر در رده دهم جدول قرار دارد و شاید اگر امتیازی در این بازی از دست دهد، تا رده‌ی دوازدهم هم سقوط كند.

* استقلال اهواز ـ پاس، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت 15

استقلال اهواز هم یكی دیگر از تیم‌هایی است كه در نیم فصل نخست دچار تغییر و تحول شده، اما، این تغییرات سبب شد تا تیم اهواز روزهای خوشی را در هفته‌های پایانی نیم فصل اول سپری كند اما شكست در دو هفته اخیر، باعث شده تا این تیم پرمهره اهوازی تا رده دوازدهم سقوط كند و شاید همین نتایج هفته‌های اخیر بیشترین انگیزه را به شاگردان مجید باقری‌نیا بدهد. از سوی دیگر پاس همدان هم روزگار خوشی را در لیگ سپری نمی‌كند. با وجود تغییرات در كادرفنی، علی‌اصغر مدیرروستا هم هنوز نتوانسته پاس را از انتهای جدول بالا بكشد. كسب 22 امتیاز از 21 بازی، خود گویای وضعیت نابسامان این تیم همدانی است. تیمی كه از جمع بازی‌های خود تنها در 5 بازی به پیروزی رسیده است.

لیگ برتر فوتبال کشورمان

* ملوان ـ مقاومت ورزشگاه تختی انزلی،ساعت 15

مقاومت سپاسی اگر یك بازی عقب افتاده خود را انجام داده بود و در آن دیدار به پیروزی رسیده بود، شاید اكنون مجبور نبود كه در مكان هفتم بایستد و شاید رده این تیم تا پیش از شروع هفته بیست و دوم مكان سومی بود. با این حال مقاومت با 30 امتیازی كه در 20 بازی گذشته خود كسب كرده، تیم هفتم جدول است و پیروزی بر ملوان كه هفته‌های اخیر روزهای ناآرامی را پشت سر گذاشته، بتواند تیم مهابادی را به پله‌های بالایی برساند.

از سوی دیگر ملوان این هفته نخستین تجربه‌اش را با احمد پورغلامی پشت سر خواهد گذاشت. پس از آنكه محمد احمدزاده از سرمربی‌گری ملوان كنار گذاشته شد، احمد پورغلامی شاگرد سال‌های نه چندان دور احمدزاده به عنوان سرمربی ملوان انتخاب شد تا این فرضیه مطرح شود كه ملوان پورغلامی تفاوت با ملوان احمدزاده نداشته باشد.

* ابومسلم ـ شاهین بوشهر، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد، ساعت 14:30

ابومسلم آخرین تیم لیگ برتری است كه تا پیش از هفته بیست و دوم سرمربی‌اش را تغییر داده است. این تیم مشهدی كه عنوان پرنوسان‌ترین تیم لیگ برتر را در فصل نهم از آن خود كرده، این بار با پرویز مظلومی وارد مسابقات خواهد شد. حضور مظلومی، هواداران مشهدی را امیدوار كرده تا تیم‌شان از قعر جدول به بالا كشیده شود اما فاصله 5 امتیازی ابومسلم با راه آهن در انتهای جدول به آنها این مجال را نخواهد داد كه در پایان هفته بیست و دوم صعود تیم‌شان را ببینند. شاید آنها باید هفته‌ها منتظر باشند تا چنین اتفاقی بیافتد. با این حال بازی با شاهین كه خود یكی دیگر از تیم‌های انتهای جدولی به حساب می‌آید بتواند باعث كم شدن فاصله ابومسلم با تیم‌های بالای سری‌اش باشد. با این حال محمود یاوری كه در انتهای نیم فصل اول ادعا كرد در ادامه مسابقات تیمش بهترین بازی‌های نیم فصل دوم را به نمایش خواهد گذاشت، برای اینكه ثابت كند روی حرفش مانده، به دنبال كسب امتیاز از این بازی خارج از خانه است.

پیکان ، تراکتورسازی

* تراكتورسازی ـ پیكان، ورزشگاه یادگار امام ؛ ساعت 15

فراز كمالوند پس از آنكه دید نمی‌تواند در آبادان كار كند، پس از 48 ساعت جدایی از تراكتورسازی و حضور در صنعت نفت، گفت كه به خاطر مردم تبریز به این شهر برمی‌گردد! حضور مجدد او در تبریز قطعا حاشیه‌هایی را دوباره برای این تیم پرطرفدار به وجود می‌آورد. حاشیه‌هایی كه باعث شده تراكتورسازی با وجود پتانسیل فراوانش در رده هشتم بایستد. شاید اگر كمالوند به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و تمركز بر روی مسائل فنی به فكر تیمش بود، تراكتور با هواداران میلیونی حال و روز بهتری در لیگ داشتند. با این حال شاید رویارویی با پیكان بتواند روی خوش فوتبال را به تراكتورسازی نشان دهد. اگر تراكتور بتواند بر حریف قدرتمندش چیره شود، بعید نیست كه بتواند دو پله دیگر در جدول رده‌بندی صعود كند. از طرف مقابل پیكان كه داعیه كسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را در سر می‌پروراند می‌داند كه در رقابت تنگاتنگ بالای جدول از دست دادن حتی یك امتیاز به معنای سقوط چند پله‌ای خواهد بود. با همین پیش‌فرض مردان درخشان قطعا به دنبال كسب هر سه امتیاز در تبریز خواهند بود.

* سپاهان ـ فولاد خوزستان، ورزشگاه فولاد شهر، ساعت 15

در وانفسای بالایی جدول، این سپاهان است كه در صدر برای خود یكه‌تازی می‌كند. اختلاف سه امتیازی این مجموعه پرقدرت با تیم دوم جدول با وجود یك بازی كمتر، حاشیه امنیت خوبی را برای سپاهان به وجود آورده است به طوری كه حتی اگر سپاهان در بازی این هفته‌اش برابر فولاد خوزستان شكست هم بخورد، ذوب آهن نمی‌تواند به صدر جدول برسد. با این حال گرفتن امتیاز از سپاهان، آن هم در اصفهان، از عهده كمتر تیمی در لیگ برتر برمی‌آید. اگرچه به غیر از استیل آذین كه موفق شد سپاهان را در خانه شكست دهد، تیمی دیگر نتوانسته این تیم را در اصفهان از پیش رو بردارد، اما مجید جلالی امیدوار است كه تیمش بتواند در ادامه نتایج هفته‌های اخیر، از سپاهان امتیاز بگیرد. اتفاقی كه باعث می‌شود فولاد روزهای پرامیدی را پیش رو داشته باشد.

دیدار استقلال - سایپا

* سایپا ـ استقلال تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت 15

رویارویی محمد مایلی كهن با دو تیم مطرح پایتخت همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده است. بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. اتفاقاتی كه در نهایت منجر به صدور بیانیه معروف مایلی كهن علیه قلعه‌نویی شد. با این حال تقدیر باشگاه استقلال از مایلی كهن در بازی رفت لیگ امسال، شرایط آرامی را در بازی آخر دو تیم به وجود آورد. با وجود تمام این اتفاقات همواره دیدارهای این دو تیم قدیمی از زیباترین بازی‌های لیگ بوده و شرایط متفاوت این دو در این فصل شاید بر جذابیت‌های این بازی اضافه كند. صمد مرفاوی به دنبال این است كه ثابت كند مرد روزهای سخت است. او برای اینكه منتقدانش را به سكوت وادارد و ثابت كند حمایت‌های مدیریت باشگاه استقلال بی‌جهت نبوده، قطعا به سه امتیاز این بازی نیاز دارد. از سوی دیگر محمد مایلی كهن هم با نتایجی كه در نیم فصل دوم گرفته، حاشیه‌ی امنیتی را برای خود به وجود آورده. البته بعید نیست شكست در این بازی حاشیه‌هایی را برای سایپا به وجود بیاورد. حاشیه‌هایی كه شاید دوباره وضعیت مایلی كهن را در سایپا به خطر بیاندازد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری